Kilencmillió vendégéjszakára számíthat idén Budapest

Az attrakciófejlesztés és a kreativitás turizmusban betöltött szerepét járta körül az a konferencia, amelyet a Budapesti Corvinus Egyetemen rendeztek meg június 13-án. Az eseményt az egyetem nemrégiben létrejött Turizmus Továbbképző és Kutatóközpontja szervezte.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 Az eseményen köszöntőt mondott Szalay-Bobrovniczky Alexandra humán területért felelős főpolgármester-helyettes. Az előadók között szerepelt: dr. Baán László miniszteri biztos, aki a Liget Budapestet, mint turisztikai brandet mutatta be.

Dr. Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese Új utakon a magyar turizmus címmel tartott előadást. Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettese előadása arról szólt, hogy a megújuló turisztikai országmárkázás hogyan növelheti a versenyképességet.

A Nemzeti Kastély- és Várprogramot dr. Virág Zsolt miniszteri biztos mutatta be.

Bán Teodóra a BFTK ügyvezetője a Budapest márkáról és Budapest kulturális turizmusáról tartott előadást. Budapest egy önbizalmát erősítő, egyre inkább jókedvű város, ahol ugyanúgy cél, hogy a városlakók és a turisták egyaránt jól érezzék magukat. Egy jókedvű, mosolygós desztináció mágnesként hat, de különösen igaz ez manapság Budapestre, ahol a helyiek vendégszeretete mellett a kulturális események – fesztiválok és sportrendezvények bravúros, magát a márkát is meghatározó attrakcióvá léptek elő az utóbbi időben – kezdte előadását Bán Teodóra.

Budapest turisztikai számai is egyébként ezt a vonzást, az élmény és jókedv jelenlétét támasztják alá. 2016. január és december között végig dinamikus, összességében 6,3%-os növekedést produkált a budapesti kereskedelmi szálláshelyi vendégforgalom. A vendégéjszakák száma így év végére átlépte a 9 milliót.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ egy közszolgáltatási szerződés és egy ezzel összhangban álló turisztikai koncepció mentén végzi a munkáját, mely elveket, célokat és gyakorlati feladatokat is rögzít. A küldetésünk az, hogy elérjük és példamutatóan gondozzuk az igényes turistaközönséget, aki respektálja Magyarországot, fogékony a kultúránkra, megtisztel minket az érdeklődésével, az idejével és a pénzével, szép emlékekkel távozik és ennek hangot is ad. Alapvető számunkra e mellett az is, hogy a turizmus szabályozott keretek között, fenntartható módon, a budapestiek és a környezet sérelme nélkül fejlődjön – emelte ki a BFTK ügyvezetője, aki előadásában felhívta a figyelmet két aktualitásra is: a BFTK standard kiadványai a Budapest Guide, a Official City Map mellett már ismertté és keresetté vált a Budapest’s Finest prémium kategóriás magazin. A legújabb termék pedig a Budapest MICE Guide, mely Budapest konferencia- és eseményhelyszíneit tartalmazza. A kiadványt a Turizmus Kft-vel együttműködésben adta ki a BFTK.

Bán Teodóra jelezte, hogy a BFTK idén is szakmai konferenciával, a Budapest turizmusáért díj átadásával, és közönségprogramokkal köszönti majd a Turizmus Világnapját 2017. szeptember 27-én, amit kiterjesztve, Budapest külföldi testvér- és partnervárosainak meghívásával nemzetközi szintre kíván emelni - tájékoztatott az eseményről a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ.

Bemutatkozott még a konferencián a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Skanzen, a Gödöllői Királyi Kastély, a Sziget Fesztivál, a Ludwig és a Közlekedési Múzeum, valamint a Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont. 


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.