hirdetés

Kisbefektetőket keres a magyar szállodaipari szoftveres startup

Újabb magyar vonatkozású start-up cég jelent meg a befektetők monitorján: a legnagyobb hotelláncok szállodáival szerződésben álló RateMate a kisbefektetők számára is elérhető Funderbeam platformon – félmillió eurós tőkebevonási programja részeként – 100 ezer eurós befektetői (úgynevezett crowdinvesting) kampányt indított. 

hirdetés

A 2013-ban Budapesten alapított RateMate kifejezetten hotelek számára kínál könnyen használható bevétel-optimalizáló eszközöket. A rendszer először a konkurens hotelek árait tette könnyen kereshetővé, majd 2016-ban kijöttek egy Event Intelligence szoftverrel, amely a hoteleknek nyújt segítséget abban, hogy előre tudjanak a nagy keresletetgeneráló eseményekről, maximálva a bevételüket ezekben az időszakokban. Ennek az optimalizációnak az elmaradása éves szinten mintegy 8 milliárd eurónyi elmaradt bevételt jelent a világ szállodaiparában.

„A meglévő szerződéseink (többek között az InterContinental, Marriott, Hilton, Hyatt és Kempinski szállodákkal) eddig az észak-amerikai és az európai piacokat célozták. Most további termékek fejlesztése mellett újabb piacok felé is szeretnénk nyitni, ehhez pedig elengedhetetlen a további tőkeinjekció – hangsúlyozta Gál Péter, a RateMate ügyvezetője. – Ebben a szakaszban összesen félmillió euró bevonását tervezzük, melynek 20 százaléka valósul meg közösségi finanszírozás keretében, az összeg többi részét több kockázatitőke-befektető cég bevonásával teremtjük elő.”

2017 jelentős fordulópontnak ígérkezik a magyar vonatkozású start-up számára, amely az eseményekkel kapcsolatos adatszolgáltatás területén globális monopóliumra igyekszik szert tenni. A tavalyi év utolsó negyedévéhez képest az idei első negyedévben 55 százalékos növekedést produkáló vállalkozás tavaly bekerült Európa vezető B2B accelerátorába, a Startupwiseguys programba. Emellett sikerült tanácsadóként megnyernie Alex Barrost, aki a turizmus technológiai innovációjával foglalkozó Siteminder és Duetto cégeknek volt az értékesítési vezetője.

A Funderbeam kampányon belül a cégbe befektetőként 250 eurós összegtől lehet beszállni. A platform egyediségét az adja, hogy a befektetett összeggel a kampány lezárása után kereskedni lehet az oldalon található online tőzsdén, ami egyedülálló befektetési likviditást biztosít.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Készül-e korlátozásokra a 4. hullám kapcsán?

Kiadónk társoldalai