Megállapodott a Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.

A Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlése alkalmából írt alá stratégiai együttműködési megállapodást Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke és dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója november 26-án, Harkányban. A két szervezet szorosabb együttműködésben kíván dolgozni a magyarországi egészségturizmus élénkítésén és a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítmények külföldi és belföldi vendégforgalmának növelésén. Az eddigi eredmények biztatóak: évről évre dinamikusan nő a belföldi és külföldi turisták egészségturisztikai célú költése hazánkban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megállapodás aláírása alkalmából dr. Faragó Péter kifejtette: Az egészségturizmus régóta a nemzeti turisztikai marketingtevékenység kiemelt terméke, hiszen Magyarország olyan termálvízkinccsel rendelkezik, ami nemcsak mennyiségében, de minőségében is kiemelkedőnek számít világviszonylatban. A hazai vizek hatásukat tekintve is egyedülállóak, sehol máshol nem található ilyen magas hőmérsékletű és egyben ennyi különböző betegség kezelésére, megelőzésére alkalmas kiváló minőségű termál- és gyógyvíz. Az ezeken alapuló attrakcióink ikonikus vonzerők. Az egészségturisztikai kínálat tehát jó alapot biztosít Magyarország imázsának építésére, amelynek során a hagyományos és a modern értékeinket ötvözzük, így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan mutathatjuk be Magyarországot mint úti célt.

A magyarországi fürdők ebben az értelemben is kiválóan ötvözik mindazt, amit a mai turista keres: hagyományt, innovativitást, kreativitást, minőségi szolgáltatásokat és élményt – tette hozzá a vezérigazgató.



Többet költenek tavalyhoz képest a belföldiek

Mindez nem csak a külföldi, hanem a belföldi vendégekre is igaz: az egészségmegőrzés céljából több napra belföldön utazók 2014-ben már 25,5 milliárd forintot költöttek utazásuk során. Az összes, több napra utazó belföldi turista gyógyászatra közel 2,3 milliárd forintot költött 2014-ben, ami 62%-kal haladja meg az előző évi adatot.

A külföldi turisták esetében természetesen nagyobb költésről beszélhetünk. A KSH adatai szerint tavaly minden eddiginél többen, közel 2,7 millióan érkeztek Magyarországra egészségturisztikai céllal. Egy évvel korábban még kétmillió alatt volt ez a szám. Ezzel együtt nőtt a külföldi turisták gyógyászati célú költése is: míg ez 2013-ban 126,5 milliárd forintot, egy évvel később már 180,5 milliárdot tett ki.

A két szervezet céljai tehát közösek: sokat tehetnek együtt azért, hogy a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítményekbe még több hazai és külföldi vendég érkezzen, és ezáltal tovább javítsák a magyar turizmus kiváló eredményeit. Ehhez a magyarországi egészségturisztikai szolgáltatások és fürdőkultúra még intenzívebb népszerűsítse, a belföldi célcsoport szélesítése és a fiatalabb korosztályok felé való nyitás is szükséges.

Az intenzívebb promóciót nagymértékben fogja segíteni a GINOP európai uniós projekt keretében országmarketingre fordítható forrás megszerzése. Ennek felhasználása során is kiemelt hangsúlyt kap majd a magyar egészségturisztikai szolgáltatások népszerűsítése.

Mindennek érdekében összehangolják marketing- és sajtókommunikációs tevékenységüket, egyeztetik üzeneteinket és közös akciókat is szerveznek. Továbbra is együttműködnek a külföldi újságírókat és utazási szakembereket célzó sikeres tanulmányutak megszervezésében, továbbá az egészségturizmusra fókuszált rendezvények, workshopok, konferenciák lebonyolításában. Egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket, különösen az éves marketingkommunikációs célkitűzéseiket, valamint megosztják egymással piackutatási eredményeiket is az utazási szokásokkal, utazási motivációkkal, fürdőlátogatottsággal és fürdőszolgáltatások igénybevételével kapcsolatban. A Magyar Turizmus Zrt. továbbra is biztosítja a Magyar Fürdőszövetség általa gondozott szakmai minősítő védjegy népszerűsítését a saját eszközeivel és felületein keresztül. A Fürdőszövetség pedig rendszeresen az MT Zrt. rendelkezésére bocsátja a tagjai által képviselt fürdők vízminőségére, összetételére, a javallt és ellenjavallt betegségtípusok megnevezésére vonatkozó adatállományát, hogy a magyarországi fürdőket népszerűsítő kiadványokban és online felületeken ezeket felhasználhassák.

A magyar turizmus rekorderedményeiben nagy szerepe van a fürdőknek és az általuk kínált világszínvonalú szolgáltatásoknak is. A Magyar Turizmus Zrt. által idén novemberben immár 10. alkalommal elindított Budapest Winter Invitation kampány is több fürdő szolgáltatásaira is épít.


Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.
Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont

Esztergom megnyitotta az idei rendezvényszezont 

Esztergom minden korábbinál színesebb rendezvényszezont nyit az idei évben.
Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón

Először született magyar győzelem a brüsszeli díjátadón 

A fesztivál során immár negyedszerre osztották ki a rangos NEB díjakat, amelyek innovatív és fenntartható európai projekteket díjaznak

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.