Megy a szekér az Orbisnak

Sikeres első negyedévet zár a kelet-európai Accor-szállodákat üzemetető Orbis Group, minden mutató növekedést mutat az egy évvel ezelőttihez képest. 

Kelet-Európa valamennyi országában, ahol az Orbis szállodákat üzemeltet, növekedtek az üzemeltetési eredmények - adta hírül a társaság. 

„A rendkívül sikeres 2015-ös év után, 2016 első negyedévében is komoly üzemeltetési és pénzügyi eredményeket értünk el. A pozitív eredmények a régióban tapasztalható kedvező gazdasági eredményekre adott Orbis stratégiai válasznak köszönhetők. A Csoport továbbra is három alapvető pillérre támaszkodik: Emberek – olyan szervezet építése, mely a munkatársak tehetségére épít és minden tevékenység középpontjába a vendéget helyezi; Teljesítmény – a működésünk és szolgáltatásaink minőségének a tökéletesítésére való törekvés; és Portfolió – a szállodahálózatunk további expanziója és eredményünk további optimalizálása” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. Elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi és üzemeltetési eredmények

Az Orbis árbevétele 56.8 millió euróig emelkedett, ami 7.9%-os növekedés az előző év időszakához képest. A Csoport EBITDAR 11.8 millió eurót ért el, míg a a üzemeltetési bevétel (EBITDA) 6.1 millió eurót tett ki, ami 1.9 millió eurós szignifikáns növekedést jelent az első negyedévben.

A 2016 első negyedévben az Orbis Csoport rendkívül kedvező üzemeltetési eredménye megmutatkozik a RevPAR 8.1%-os növekedésében, elérve a 26.2 eurót. Ez az eredmény főleg az átlagos szobaár (ARR) növekedésének köszönhető, mely 47 euró volt (4.1%-os növekedéssel 2016 első negyedévében). A kihasználtsági ráta 55.8%-ot mutatott, mely 2.1 százalékponttal növekedett a tavalyi eredményekhez képest.

Az üzemeltetési eredmények növekedése minden kelet-európai országban megfigyelhető volt, ahol az Orbis szállodákat üzemeltet.

Portfolió fejlesztés és eszközmenedzsment

2016 első negyedévében az Orbis Csoport rendkívül aktívan fejlesztette a hálózatát. A vállalat 5 új management szerződést írt alá új szállodákra (összesen 705 új szállodai szoba), emellett 2016-ban 7 új szálloda (összesen 702 szállodai szoba) csatlakozik a Csoporthoz már aláírt franchise szerződések keretében. A franchise és management szerződéseken keresztüli terjeszkedés mellett az Orbis saját fejlesztési terveit is folytatja, mint például a Mercure Kraków Old Town (200 szállodai szoba) és az ibis Gdansk (120 szállodai szoba), melyek 2016 második felében nyitnak meg.

Az eszközmenedzsment-terveknek megfelelően 2016 első negyedévében az Orbis lezárta a korábban bérleti szerződés keretében üzemeltetett két szállodájának, a Mercure Budapest City Centernek és az ibis Budapest Heroes Square-nek a megvásárlását. Ez a lépés lehetőséget teremt arra, hogy a bérleti költségeket csökkentsék és hatékonyabban üzemeltessék a szállodákat.

„Meggyőződésünk, hogy a Vállalat 2016 első negyedéves kiváló teljesítménye tovább folytatódik az év során és jelentős eredményeket érünk el, mely hozzáadott értékként jelenik meg a részvényeseink számára” – összegezte Gilles Claive.

Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis több mint 100 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólagos képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Több mint 19.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek. 


Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.