Nevezési csúcs, szélcsendpara, svájci high-tech hajó győzelme

Csütörtök reggel 9-kor eldördül az 50. Kékszalag tókerülőverseny startpisztolya. Az már biztos, hogy rekordnevezésszám és durva szélcsend várható. És immár a győztes is megvan: a svájciak nyertek, Safram nevű extrém hajójukkal.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előzetes várakozások szerint mintegy  600 hajó vág neki csütörtök reggel az 50. Kékszalag Erste Nagydíjnak, ami rekordot jelent. Az élmezőnybe persze a legkorszerűbb technológiát képviselő többtestű hajókat - rohanógépeket - várják.

A versenyt megelőző sajtótájékoztatón korábbi versenyek alkalmával győztes hajók kapitányai latolgatták a csütörtök reggel kezdődő, Balatont megkerülő idei versenynél esélyeiket.

Litkey Farkas, sokszoros győztes idén az erős UV-sugárzást, a gyenge szelet és a kánikulát emlegette legfőbb ellenfélként, valamint elmondta, technikai okai voltak annak, hogy a High Tech Regattán és a Fehér Szalagon visszaléptette hajóját a versenyzéstől.

Gémesi Jóka, a Fifty-Fifty kapitánya elmondta, folyamatos innovációt eszközölnek kétárbócos hajójuknál, a két új orrvitorla még épp kipróbálás alatt van, és az elműlt napok erős szelei nem kedveztek annak, hogy megtudják, gyenge szélben vajon hogy viselkedik majd a két új vászon.

Roland Gaebler, 10-szeres világbajnok kormányos szintén részt vesz az idei Kékszalagon, ő áll majd a híres Black Jack kormányrúdjánál. Elmondta, szeret versenyezni a Balatonnál, nagyon taktikus versenyt vár az idei erős szél mentes viadalon, és bárki lehet akár első, akár utolsó is a célnál.

A Hungexpo Hungariian Silence egy trimarán , amely szintén beszáll az idei versenybe, akárcsak egy másik furcsa rohanógép, az AC-45-ös katamarán, amelynek kormányát Kaiser Kristóf kezeli, és erről a hajóról annyi szinte leég is, hogy esetében nem vitorlákat kezelnek a mancsaftok, hanem szárnyakkal repül a vizen - igaz, jóval erősebb szél kell ennek az extrém hajónak, mint amilyen szélerősség idén várható.

Végül Roman Hagara és Hans Peter Steinacher olimpiai- világ. és Európa bajnokok kaptak szót, az idei főszponzorként is beszálló Erste-hajók kormányosai, akik szintén afelett sajnálkoztak, hogy az idei, jubileumi versenyen kevés szél várható.

„Bár a versenyre még este 10 óráig lehet nevezni, eddig már több mint 400 hajó nevezett, így a várakozásainknak megfelelően rekordszámú – több mint 600 – hajó indulhat a regattán” – mondta Holczhauser András, a versenyt szervező Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára.

A verseny útvonala: Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred, ez légvonalban több mint 150 kilométer. Várhatóan a legkorszerűbb technológiát képviselő többtestű hajók lesznek leggyorsabbak. A verseny július 28-án, szombaton reggel 9 órakor ér véget. Összesen 48 óra áll a csapatok rendelkezésére, hogy még versenyben megtegyék a távot.

A legfrissebb:

Elsőként a svájci legénységgel vitorlázó, Christophe Peclard kormányozta Safram katamarán futott át a balatonfüredi célvonalon 12 óra 40 perc vitorlázás után. Másodikként ért be a tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas vezette PreVital. Harmadikként pedig az Opel Fifty-Fifty érkezett a célba, amelyet Józsa Márton irányított a versenyen. A jubileumi Kékszalag hivatalosan július 28-án, szombaton reggel 9 órakor ér véget, csak azt követően hirdet végeredményt a Magyar Vitorlás Szövetség. Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon a közel 700 induló nagy melegben, viszonylag gyenge szélben vitorlázott csütörtökön, ezért is tartott a leggyorsabb katamaránoknak is több mint 12 óráig a légvonalban több mint 150 kilométeres táv megtétele.

 

Forrás: Vendég


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.