Nyolc romantikus hely Magyarországon hétvégi kiránduláshoz

Már megjelentek az első kellemesen meleg napsugarak, kibújtak a fák első rügyei, reggelente már könnyen meglehet, hogy madárcsicsergésre ébredünk: vagyis a természetben már rengeteg varázslatos dolog hívogat minket. Kétségtelen, hogy ez, a tavaszi időszak a legideálisabb a rövid kiruccanásokhoz vagy akár a nagyobb kirándulásokhoz is. Ha pedig ezeket az élményeket a kedvesünkkel közösen szeretnénk átélni, az országunk akkor is számos lehetőséget kínál nekünk.

Ebben az időszakban szinte lehetetlen otthon maradni és a négy fal között tölteni el a szabadnapokat. Ha mi is ezt érezzük, de nem igazán tudjuk, hogy merre induljunk egy kis romantikus kikapcsolódáshoz, böngésszük végig az alábbi listát, és találjuk meg a kedvencünket! Akár természetkedvelők vagyunk, akár a klasszikus, elegáns romantika a mi asztalunk, itt megtalálhatjuk a számításainkat.

Tatai angolkert

Tata városa már önmagában is egy remek célpont, hiszen számos látnivaló várja a kirándulókat, nem is beszélve a kényelmesen elterülő víz nyugalmáról és a remek éttermekről. Az itt található angolkert pedig csak hab a tortán! A szobrok mesés hangulattal töltik meg a helyszínt, csak úgy, mint a ruinák, a török mecset vagy éppen a kifinomult Pálmaház. Emellett a helyszínt gazdagítják az itt található források, kis tavak is.

Szinte biztosra vehetjük, hogy az itt tett látogatás után mi magunk is szeretnénk majd egy ehhez hasonló, buja kertet a házunkhoz. A fák és bokrok beültetése mellett egy tavacska kiépítésével is megpróbálkozhatunk, ami ha megfelelő kerti tó szivattyúval látjuk el, sokáig az udvar dísze lehet. Ha igazán extra kertet szeretnénk, akkor akár antik hatású szobrokat is beszerezhetünk!

Alcsúti arborétum

Az Alcsúti arborétum mintegy negyven hektáron várja a kikapcsolódni vágyókat, így akkor is ideális, ha egy kicsit jobban el szeretnénk fáradni a nap végére. A helyszín évente több alkalommal is igazán romantikus színezetet vesz fel: az egyik ilyen alkalom a hóvirágünnep, amely egyben a tavasz kezdetét is jelzi. Ha erről idén lemaradtunk, akkor még mindig felkészülhetünk a szentjánosbogár-rajzásra, hiszen kevés hangulatosabb dolog van, mint a milliónyi apró, világító pont között sétálgatni kéz a kézben.

Veszprémi Szerelem-sziget

Ennek a helyszínnek már az elnevezése is beszédes! Kétségtelen, hogy Veszprém önmagában is gyönyörű város, ám a Szerelem-sziget egy különösen csodálatos része, ahol elbújhatunk a városi forgatag elől, hogy csak egymásra figyeljünk. Azt meg kell jegyezni, hogy valójában nem egy szigetről van szó, az elnevezés onnan ered, hogy tényleg teljesen „elszigetelődve” érezhetjük itt magunkat. A hely tökéletes például egy piknikre, érdemes ilyesmivel is készülni!

A Pannonhalmi Apátság arborétuma

Az egész évben látogatható arborétum a növénykedvelők egyik mekkája, hiszen több száz fa- és cserjefaj található a területén. Sokan azonban mégis a csodálatos levendulavirágzás idején érkeznek ide, hiszen a lilába borul lejtők mesés atmoszférát teremtenek. A látogatás után pedig élvezhetjük a balatoni panorámát vagy a hely kínálta gasztronómiai élményeket is!

Fertődi kastély

A klasszikus romantika kedvelőinek nyújthat pazar élményt egy fertődi kiruccanás. Az Esterházy-kastély épületegyüttese kétségtelenül az országunk egyik leggyönyörűbb pontja, telis-tele történelemmel, eleganciával és fényűzéssel. A helyszínen találunk egy kortörténeti kiállítást, de ha csak a kertben és a kastély körül sétálgatnánk, akkor sem érezzük majd, hogy tétlenül töltöttük itt az időt, annyi a látni- és csodálnivaló.

Badacsony

Azok számára, akik elvonulnának egy kicsit a világ elől, tökéletes választás lehet a Badacsony, ahol a természet közelsége, a finom borok és a balatoni hangulat is garantált. Ha egy kis kettesben töltött időre vágyunk, akkor érdemes még tavasszal menni, hogy elkerüljük a csúcsidőszakot. Itt járva a párunkkal semmiképp se hagyjuk ki a Rózsakövet, hiszen a legenda szerint, ha két szerelmes erre együtt ráül, akkor egy éven belül egybekelnek!

Szalajka-völgy

Az itt található karsztforrások, például a híres Szikla-forrás, vagy éppen a mesés Fátyol-vízesés már önmagában is megér egy utat! De itt járva nem érdemes kihagyni a pisztrángos tavakat és az Istállós-kői-barlangot sem. Az itt tett túra után pedig biztosan megéhezünk majd, így elkölthetünk egy isteni, gyertyafényes halvacsorát valamelyik helyi étteremben!

Lillafüred

Ha már úgyis a könyéken járunk – ha egyelőre csak elméletben is –, mindenképp meg kell emlékeznünk Lillafüredről. A Palotaszálló történelmi hangulata, a közelében található függőkert és a lélegzetelállító vízesések mind-mind romantikus hangulatot kölcsönöznek a településrésznek. Ám ha ez még nem lenne elég, az itt található Hámori-tavon elmehetünk csónakázni is egyet. A tóba benyúló zöld, buja növényzet adja a hely páratlan atmoszféráját, ami így akár még egy lánykérésre is alkalmas lehet!

Élvezzük otthon is!

Az országunk telis-tele van tehát felfedezésre váró, romantikus pontokkal – így nekünk már nem is kell mást tennünk, csak felkerekedni és kiélvezni ezeket! Ha pedig a túrák során ihletet kapunk, akkor otthon is bátran hozzáfoghatunk egy hangulatos kis oázis kialakításához: szerezzünk be privát szférát adó növényeket, alakítsunk ki egy kis tavat egy kerti tó szivattyúval kiegészítve, de akár egy mini szökőkutat is megálmodhatunk mellé. A felaggatott fényfüzérek és lampionok pedig az estéket teszik majd varázslatossá otthon, a hátsó kertben!

Újabb atlétikai csúcsesemény gazdája lesz Budapest

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség (WA) újabb esélyt adna Magyarországnak.
Húsvéti szafari Nagykőrösön

A tavaszi szünet első napján újra kinyitja kapuit Magyarország első és egyetlen autós szafari parkja.
Különleges kápolnát tártak fel Veszprémben

A 80 éve püspökké szentelt Mindszenty József egykori székhelye is megújul a beruházás során.
Banksy-kiállítás nyílik Budapesten

A művész több mint száz alkotását lehet majd megnézni május 3-tól a Király utcai Komplex Kiállítóteremben.
Túrák és családi programok Székesfehérváron

Íme a legjobb húsvéti programok és kirándulások a városban a hosszú hétvégén.
XIX. századi borospince az Árpád-kori romok alatt

A Wenckheim-pincét egy domb alá fúrták be, melyen a Csolt nemzetség által emelt monostor romjai állnak.
Milyen legyen a Feneketlen-tó környéke?

Az április 30-ig véleményezhető terveken új stégek és a tóval kapcsolatot teremtő sétányok láthatók.
Húsvét a Skanzenben

Húsvétvasárnap és hétfőn a régi falusi húsvéti ünnepeket kelti életre a Szabadtéri Néprajzi Múzeum.
Hazai projekt az Új Európai Bauhaus Díj jelöltjei között

A „Együttműködés a közösségekért" című magyarországi projekt célja egy multifunkcionális tér létrehozása a Józsefvárosban.
Váratlan helyről érkezett segítség a budapesti beutazó turizmushoz

A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű BBC-műsor, "A Gyakornok" versenyzői legutóbb a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.