Turisztikai trendek a Google adatai alapján

A keresések száma nő, júliusban tetőzik, a márkázás ma hívószó, Olaszország a magyaroknál a legmenőbb - turisztikai trendek a Google adatai alapján.

 A turizmussal kapcsolatos keresések felét mobiltelefonról indították a magyarok tavaly, idén ez az arány várhatóan tovább nő, így a mobilbarát weboldallal nem rendelkező cégek vendégeket veszíthetnek - hangzott el a Google Magyarország szűkkörű sajtóbeszélgetésén május 8-án Budapesten.

Júliusban keres nyaralóhelyet igazán a magyar

Bogdán Barnabás, a cég iparági elemzője kiemelte: a Magyarországról indított internetes keresési adatok alapján 2018-ban folytatódott a turisztikai termékek, szolgáltatások iránti érdeklődés dinamikus növekedése, 9 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbiakat. A keresési volumen folyamatosan nő az elmúlt három évet nézve,  ami feltünő még, tette hozzá a szakértő, hogy míg 2016-ban augusztusban regisztrálták a legtöbb kattintást, addig tavaly júliusban volt a csúcs, akkor kerestek rá legtöbben hazai IP-címekről a "szállás", "repülőjegy", "Horvátország" hívószavakra. Ami még jellemző, szívesen nézegetnek honfitársaink Last Minute utakat, itt is júliusban mérték a legmagasabb kiugrást, és a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.
 Az elmúlt két évben a legfontosabb változás a mobilos utazási keresések emelkedése, 2019-ben ez az arány tovább emelkedik - tette hozzá Erdős Ádám, a Google iparági vezetője, hozzátéve: a mobilbarát weboldallal nem rendelkező turisztikai vállalkozások eleshetnek a felhasználóktól.

 A márkázás egyre vonzóbb hívószó   

A leggyakrabban keresett külföldi úti célok Olaszország, Horvátország és Ausztria voltak 2018-ban, a városok között pedig Bécs vezet Barcelona és London előtt. Belföldön Budapest kiemelten magas arányt képvisel, a dobogón Siófok és Hajdúszoboszló követi - tudták meg a meghívottak. Egész évben folyamatosak a keresések Ausztria, Spanyolország, az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság irányába a magyarok részéről. Erdős Ádám kitért arra is, hogy tovább erősödött a konkrét márkákhoz, termékekhez, valamint szolgáltatókhoz köthető keresések száma, 2018-ban már minden ötödik keresés ilyen volt. Eközben csökken az általános szavak, kifejezések keresése, ami azt mutatja, hogy a felhasználók célzottan böngésznek - összegezte.

Budapest toronymagasan vezet

Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján. Magyarországgal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, bárokra, éjszakai életre, városnéző utakra, gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint gasztronómiai programokra keresnek rá.

Stagnálás, visszaesés várható    

Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője arról beszélt, hogy a minőségi turisztikai és programkínálat fejlesztés elengedhetetlen a további növekedéshez, a magyar turizmus az utolsó pillanatban van a nagyobb növekedési pályára álláshoz. A digitalizáció folyamatos kapcsolatot tesz lehetővé, az országok közötti 'versenyhatárokat' is szinte eltüntette. Az online árösszehasonlító oldalak a minőséget is azonnal összehasonlíthatóvá teszik - mutatott rá. Hosszú távon csak a külföldi magasabb költésű célcsoporttal lehetne szerinte növekedést elérni. Valamint kijelentette, Budapesten a piaci kereslet túlnőtte a kínálatot, de a külföldi kereslet lassulása miatt ez el fog tűnni. A vidéki vendégéjszakaszámmal kapcsolatban pedig azt fejtette ki a szakértő, hogy 2-3 éven belül stagnálás, majd visszaesés várható, mert nincsenek vidéki attrakciók, nem vonzó a külföldről érkezők számára, hogy meglátogassanak egy-egy vidéki desztinációt Budapest helyett, és az árképzés sem megfelelő.

Kisebb szálláshelyek digitalizációja lemaradt, mint a borravaló

Szabó Áron, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatója mielőtt rátért  a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) ismertetésére, arról beszélt, hogy a szállásszolgáltatási szektor digitalizációja elengedhetetlen a turizmus versenyképességének fejlesztése szempontjából. Egy tavalyi felmérés szerint, a vidéki kisebb szálláshelyeknek mindössze 8 százaléka alkalmaz szálláshelykezelő szoftvert. Mi következik ebből? Hogy 92 százalékuk nem! Az NTAK lényegével kapcsolatban pedig kifejtette, hogy valós időben mutatja majd az országban található összes szálláshely forgalmi adatait, anoním adatokkal dolgozva, és így az MTÜ a jövőben előrejelzéseket készíthet a várható vendégforgalomról, és a marketingkampányok hatékonyságát is jobban tudják majd mérni, illetve jobban becélozni, hogy mikor, hol, milyen segítő kampányra kerülhessen sor. Végül a turisztikai szakember azt is kifejtette, a horvát példán alapuló NTAK a tavalyi tesztidőszak, és a tavaszi roadshow-t követően már idén nyáron élesbe fordul a szállodák esetében, és a naponta kapott adatokhoz az MTÜ-n kívül a KSH, a NAV valamint az önkormányzati szervek is hozzáférnek.


    

Forrás: MTI / Google


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?