Újszerű social média megoldások a Spirit Hotel kommunikációjában

A többi kommunikációs csatornával megfelelően összehangolt social media kommunikációnak döntő szerepe lehet a nyári főszezonban, amikor a vendégek a legtöbb szállodai kommunikációval találkoznak, ekkor folyik a legnagyobb harc a vendégek kegyeiért. Ilyenkor kiemelten fontos a megkülönböztető kommunikáció  szerepe. 

Az „Év Szállodája 2016” címet nyerte el idén az ötcsillagos kategóriában a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior, amiben a szolgáltatásaik minősége mellett az újszerű kommunikációs tevékenységnek, a remarketing és retargeting megvalósításának is nagy szerepe volt.

"Mi elsősorban a szálloda értékesítéséhez és üzemeltetéséhez értünk, a professzionális kommunikációhoz ezért szükségünk volt egy olyan partnerre, aki tapasztattal és kapcsolatrendszerekkel rendelkezik, és amellett, hogy jól ismeri a 21. századi technológiákat olyan újszerű javaslatai is vannak, amikkel meg tudjuk különböztetni magunkat a konkurenciától.

Jó példa erre a blogok felépítése vagy tartalommarketing megvalósítása, ami a mi esetünkben nagyon erősen sikerült és újszerű volt. Nem véletlen, hogy ezt a munkát díjazták a TSM Awards-on is” – mondta el a sárvári Spirit Hotel vezérigazgatója, Kaisinger András annak kapcsán, hogy a szakma krémjét felvonultató 49 fős mezőnyben bronzérmet nyert a kampány 2017-es Tourism Social Media Awards-on Social Branding kategóriában.

A díjazott pályamű a hévízi Hotel Carbona és a sárvári Spirit Hotel számára készített kampány volt. Lássuk, miért is érhetett el ez a kampány ilyen szép sikert nem csak a TSMA zsűrijénél, hanem éles versenyben, a felsőkategóriás wellness szállodák piacán is! 

Nagyító alatt a célcsoportok

A Spirit Hotel kommunikációs sikerének egyik kulcsa, hogy a klasszikus célcsoport szegmentálás mellett kiemelt hangsúlyt fektetett az úgynevezett mikrocélcsoportok azonosítására, és azt is felmérte, hogy ezeket a csoportokat hogyan szólíthatja meg a leghatékonyabban.

Sokan vannak, akik az életük egy bizonyos periódusában kiemelt figyelemmel érdeklődnek olyan témák iránt, mint például a fogyókúrák, és diéták, az egzotikus és természetes szépségápolás, a spirituális hátterű stresszkezelés és pihenés, vagy éppen a gasztronómiai trendek, és ebben a témakörben szívesen elmélyednek.

Ilyen témájú blogokat és portálokat olvasnak, és erről szóló Facebook és Instagram oldalakat követnek huzamosabb ideig.

Ezeknek a mikrocélcsoportoknak az érdeklődését és igényeit a Spirit külön-külön és komplex szolgáltatási csomagok formájában is magas színvonalon képes lenne kielégíteni, ám ahhoz, hogy a csoport tagjaiban, mint leendő fogyasztókban is tudatosuljon az, hogy az érdeklődési körükhöz kiváló partnerre találhatnak a Spiritben, a szállodának azokon a speciális felületeken kellett először találkoznia a csoport tagjaival, ahova azok gyakran ellátogatnak.

Tartalmak egyéni ízlés szerint

Röviden összefoglalva az egyes mikrocélcsoportok számára érdekes és releváns tartalmat kell előállítani, amelyek hordozzák a Spirit speciális üzeneteit, és azokon a felületeken jelennek meg, ahol a csoport tagjai gyakran informálódnak.

A természetes szépségápolás iránt érdeklődők például biztosan nyitottak lesznek a természetes alapanyagokkal dolgozó szépészeti kezelések bemutatatására, és elolvassák majd az erről szóló cikkeket, ahol a Spirit, mint a téma szakértője jelenik meg, és ahol egyúttal már a szálloda szolgáltatásaival vagy akár konkrét csomagajánlataival is találkozik a fogyasztó.

A szálloda vezérigazgatója, Kaisinger András ezt így fogalmazta meg: „Nem elegendő a mai világban, hogy egy szálloda bizonyos rendszerességgel kiküld hírleveleket. Az eltérő érdeklődésű vendégkörnek olyan személyre szabott tartalmat kell nyújtani, aminek nagyon erős a képi világa és jól meggondolt terjedelmű a szövege, a mondanivalója pedig tökéletesen megfelel célcsoport érdeklődési körének. Ha ezt összekötjük a Spirit többi platformon kommunikált üzeneteivel, akkor egész biztos, hogy erősödik a fogyasztókban a szállodai termékhez való kötődés.” 

Kommunikációs ökoszisztéma egy wellness hotel körül

Ahhoz, hogy ezek a releváns tartalmak a Spirit üzeneteivel eljussanak a mikrocélcsoportokhoz és a speciális érdeklődési körű médiafogyasztóból később vendég legyen mindössze jó időzítésre van csak szükség – hiszen fontos, hogy még a fogyasztási döntések megszületése előtt informálódhassanak a Spirit ajánlatairól –, valamint arra, hogy az általuk látogatott felületek – a social media platformok, a blogok és portálok – és a rajtuk történő aktivitások és tartalmak megfelelő rendszerbe legyenek összekötve.

A fontos újítás ezen a téren az volt, hogy sajátos „ökoszisztémát” építettek ki a Spirit köré, annak saját médiájából és az imént említett médiafelületekből, és nagyon gyakran frissülő tartalmakkal folyamatos érdeklődést tartott fent a célcsoportok körében.

Végül minden link a Spirithez vezet

A gyakorlatban ez úgy történt, hogy két vezető hírportálon, az Index és az Origo blogportfólióján hoztak létre egy-egy blogot, hiszen a tartalmak natív vagy fizetett módon csak így tudnak megjelenni a hírportálok címoldalán, ami jelentős látogatottságot és olvasottságot jelent a blogok és a hozzájuk kapcsolódó social media oldalak tekintetében is.

A natív módon történő címoldalra kerülés esélye miatt ezek a blog oldalak releváns és aktuális egészségmegőrzési és lifestyle tematikával foglalkoznak amellett, hogy nem titkolják, de nem is helyezik előtérbe kötődésüket a szállodához. Mindkét blognak megvan a saját a social media követő tábora a Facebookon.

Fejleszthető felületként minden bloghoz tartozik még egy Instagram profil is, amelyek jelenleg életmód fotókkal szólítják meg a célközönségüket. Hosszú távon viszont az Instagram felület lesz alkalmas a szállodákon belüli vendégek bekapcsolására a felépített kommunikációs hálóba.

A tartalmak hitelesítésére a legfontosabb keresőszavak tekintetében Wikipedia oldalakat hoztak létre, amelyeket a blogposztok használnak hivatkozásnak. A Wikipedia szócikkek a szállodát és a kiemelt szolgáltatásokat – mint a hagyományos sárvári gyógykezelés – mutatják be.

A fogyasztókká váló célcsoportok elérése így három irányból történhet:

• egy social media aktivitáson keresztül talál rá a blogokra;
• a hírportálok címoldalán, blogszemléin olvashat számára érdekes tartalmat;
• vagy az Instagram aktivitás kapcsán talál rá a blogra vagy a Facebook oldalra.

Ezeken a felületeken a beérkezett látogató az érdeklődési körének megfelelő további témaajánlókat és kommentelési lehetőséget kap, a cikkekben, tartalmakban pedig a kiemelt linkeken keresztül megérkezhet a szállodák szolgáltatásait bemutató weboldalra, vagy a témával kapcsolatban a posztok alján kérdezhet a szakértőktől is.

Ezzel az újszerű megközelítésű, integrált social média kampányiránnyal holtversenyben a harmadik helyet szerezte meg a PLANB Magyarország Kft. a Tourism Social Media Awards áprilisban megrendezett döntőjében.

A Social Branding kategória, amelyben ezt az eredményt elérte a kommunikációs ügynökség ma a leggyorsabb ütemben fejlődő terület, amelyen még mindig számtalan felfedezésre váró lehetőség rejlik, és ahol bátran próbálhatók ki szokatlan, innovatív ötleteknek is. Például olyanok, amikkel a PLANB sikerre vitte a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa*****superior kommunikációját.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?