Pénztárgépcsere, Szép-kártya, konyhai trendek, kávéztatás, Gault&Millau

Áprilisban velünk ünnepli századik évfordulóját az elegáns pesti, Teréz körúti szálloda, ahol a ház menedzsmentje részéről Apaczeller Krisztina értékesítési marketingigazgató köszönti vendégeinket, majd ismerteti azt a gasztronómiai világszenzációt – a Brain Foodot –, amelyet a Radisson Blu Béke Hotel kínál a meetingekre érkezőknek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szalagos pénztárgépeseknek riadó, az elektronikusoknak év végéig haladék,

az adatszolgáltatáshoz mobilhálózat elengedhetetlen, az internetes hozzáférés nem elég – mindezt a NAV adóügyi igazgatóhelyettesétől, Varga-Biller Katalintól, első előadónktól tudjuk meg, aki további változtatásokat is megoszt velünk – pénztárgépcsere-témában. Naplófájlokról, mentesítésről, állami támogatásról, egyedi kódról hallunk még részletes és pontos magyarázatot.

Országos szintű kampányt indít az MSZÉSZ az MT Zrt.-vel karöltve Szép-kártya-témában. Ennek részleteiről, a B2C kommunikáció lépéseiről, valamint arról, hogy hetven százalékban online csatornákat használnak az egész évet átölelő kampány során – Maráczi Gábortól, az MT Zrt. marketingigazgatójától hallgatunk meg a szakma számára fontos információkat.

Dálnoki Attila (Progast) előadása – A jó kávégép mint a profit gyakran elfelejtett forrása címmel – a WMF kávégépekkel kapcsolatban az automatikus működésről, jó helykihasználásról, higiénikus megoldásról és főként megfelelő ár-érték arányról szól. Statisztikákat is hallunk:

a magyarok több mint fele napi egy-két kávét megiszik,

és még mindig az eszpresszó a legnépszerűbb. Marczell András (Z-A Design Stúdió) Design a konyhában című előadása teljes egészében olvasható e lapszámunk 47. oldalán. A Gault&Millau kalauz szerkesztési elveiről, történetéről és a most készülő, 2013. évi, ősszel a boltokba kerülő változatáról, amit el lehet mondani, azt megtudjuk Ruttkay Helgától, a kiadvány szerkesztőjétől. Idei újdonságokról is hallunk. Arról például, hogy most

600-800 borteszt is szerepel a kalauzban,

valamint a franchise módon készülő elvekről, így az anonimitásról és arról, hogy egy helyre többször is visszatérnek a tesztelők. A pontozási rendszer – több hallgatói kérdés is elhangzik erről – még mindig nem világos a vendéglátós szakmának, az azonban igen, hogy a húszpontos maximum olyan messze van, mint egy másik bolygó.

Végül a Cityrama jóvoltából érdekes és informatív retrofilmet láthatunk, amelyet a hazai utaztató cég készített saját születésnapjára, és amely annyi humorral, ötlettel fűszerezett, hogy akár példaként is szolgálhat másoknak.

A háznézést követően az ebédre a szálloda Olive’s Éttermében kerül sor, ahol paradicsomleves pesztóval, parmezánchipsszel és vadlazac citromos vajas, petrezselymes zöldbabbal, illatos zöldséges rizzsel, valamint elsőrangú desszertválogatás a ház kínálatából a menüsor. Az ételekhez a tokaji Füleky Pincészet prémiumminőségű fehérborai közül a 2011- es évjáratú száraz Tokaji Furmintot kóstoljuk, és ebéd után – ahogy az előadások alatt is – a Progast által kínált kávét iszunk. Az egészséges gyümölcslevekről ezúttal is állandó partnerünk, a Rauch gondoskodik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.