Vendég&Hotel Business Klub február

Aki akart, az előadásokat hallgatta, mások a háttérben folytattak komoly üzleti beszélgetéseket, és a házigazdák sem maradtak adósak váratlan helyzettel, mert miközben épp náluk, a Mixben vendégeskedtünk, felmondott az argentin sztárséf!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első előadásunk nagyon aktuálissá vált, hiszen közeleg a határidő, ezért sokakat érdekelt: Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség titkára számolt be arról, hogyan áll a Hotelstars Union minősítési rendszer. Először az előzményekről, majd a stratégiai partnerségről beszélt, megtudhattuk, mostanáig 130 hazai szálloda regisztrált a honlapon, és tíz minősítés született.

Majd Bíró Lajos, a Bock Bisztró tulajdonos-séfje lépett a pódiumra, aki a bisztrónyitással kapcsolatban mesélt a tapasztalatairól. Egyebek között elhangzott, hogy ma nem fine dining éttermet érdemes itthon nyitni, hanem bisztrót – már csak az árfekvés miatt is. A személyzetet rendesen meg kell fizetni, taníttatni, és beszélt arról a fordított helyzetről, amely idehaza megszokott: nálunk az éttermek tulajdona 90 százalékban a vendéglátáshoz nem értő befektetők kezében van, míg külföldön ez épp fordítva működik. Végül azt is kiemelte, hogy az az igazán jó séf, akinél akkor is minden rendben működik, ha nincs mindig ott a konyhában. Majd ehhez tartva magát maradt még velünk egy jó ideig, bár délidő volt, nem tért vissza a Bockba, hanem elbeszélgetett a hozzá fordulókkal.

Karcag Attila, a Spájz és a Leroy Allée éttermek tulajdonosa és Kreil Vilmos, a Bocuse d’Or magyarországi elnöke egyedülálló ötlettel állt elő: hiányzik a magyar vendéglátós-palettáról egy olyan alapanyagküldő szolgálat, amely figyelembe véve az adott helyet, helyiséget, a legkülönfélébb választékot kínálva segít a legmegfelelőbb beszállítói kör megtalálásában. Az első, induló lépések után a siker az összefogáson múlik majd, ehhez kérik a segítséget a kollégáktól – a részletek a www.vendeg.hu honlapunkon már megtalálhatók.

Állandó szereplőnk, a Miele szakértője, Kardos György előadása – mint az ez alkalommal készített felmérés alapján kiderült – sokakat érint: a garanciális szervizhálózatról, a hároméves szavatosságról, a professzionális mosó- és mosogatógépek jótállásáról tartott előadást, és kiderült az is, cégük miért folytat folyamatosan vevőelégedettségi felmérést.

„Egy étterembe lépve az első és legalapvetőbb élmény, miképp néz ki maga a hely”– állapították meg a Magony testvérek, Péter és Zoltán, akik a BEVLO tulajdonosaiként az éttermi textilkivitelezés legújabb trendjeit mutatták be. Cégük az első lépéstől a legutolsóig – a tervezéstől a kivitelezésig, a minimálstílustól akár a klasszikus vonalig – vállalja egy-egy adott vendéglátói vagy szállodai hely teljes vagy részleges textilezését.

Amíg az ebéd készült, vendégeink a Coninvest cég által forgalmazott, professzionális sonkaszeletelővel vágott prosciuttót kóstolták, csipegettek a Pékpont Kft. által hozott és kínált, különleges gyorsfagyasztott technológiával készített finompékárukból, közelről megnézték a Zila Cukrászat világszabadalom tortaformáját, és megcsodálták a Progast helyben kiállított éttermi porcelánjait. Az ebéd alatt mindenki várta, hogy a Michelin-csillagos sztárséf, Nicolas Rafael Delgado kijön majd a vendégtérbe, és mond néhány szót a szakmabelieknek, ám erre nem került sor, mert az argentin szakács épp akkor mondott fel…

A menü új magyar gulyásconsomé volt, ahogy Delgado (utoljára) másképp gondolta a konyhán ezt a fogást, majd rizottó grillezett lazaccal következett. Desszertként Zila tortaformával készített édességek szerepeltek, az ételekhez egy villányi családi pincészet, a 35 hektáron gazdálkodó, kizárólag minőségi tételeket készítő, fehér-, vörös- és roséborokban jeleskedő Gere Tamás & Zsolt Pincészete borait kóstolhatták meg vendégeink. Sorrendben a következő szép tételeket: először siklósi hárslevelűt (2008), majd villányi portugiesert (2010) és a pincészet csúcsbora, az Aureus (2006) is bemutatásra került.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.