hirdetés
hirdetés

1 500 fajta kolbász és 1 400 sörfőzde

Ki kell ábrándítanunk azokat, akik eddig úgy hitték, hogy Németországban több a sör mint a kolbász, de hát valahol el kell kezdeni a sztereotípiákkal való leszámolást.

hirdetés

Amire remek alkalom nyílhat a DZT, Német Turisztikai Hivatal 2015-ös tematikus éve során; idén a hagyományok és népszokások turisztikai marketingkampányának jegyében telik az év németéknél - derült ki kedden, Budapesten, a DZT évértékelő sajtótájékoztatóján. Az eseményeket három fő szálra fűzték fel: gasztronómia, élő hagyományok valamint a művészet, kézművesség kettőse. A DZT nem hasraütésszerűen választ egy-egy kampánytémát, sőt már idén tudják, hogy 2020-ban, mire összpontosítanak. Mindjárt eláruljuk. De addig is, hogy az idei tematika helyes választás, azt az a felmérések szerint mintegy 21 százaléknyi beutazó igazolja, akik pont a hagyományok, népszokások és történelem miatt érkeznek Németországba. Ezen turisták zömében a tengerentúlról jönnek.

Arról nem szólt kedden a fáma, hogy a 2016-os tematikát milyen számokra alapozzák, de egész biztos, hogy okkal kiáltotta ki a DZT a következő esztendőt természeti üdülések és kincsek évévé. A 2017., a reformáció 500 éves évfordulója önmagáért beszél. Ne legyenek kétségeink, biztos tudnak még két év múlva is újat mondani az immár 6 éve intenzíven kommunikált témával kapcsolatban. 2018. a kulinária éve lesz, míg 2019. a bizonyos területen a reformációhoz hasonló hatású Bauhaus 100 éves évfordulója. 2020. a zenebonáé; Beethoven 250 éves lesz.

Még ennél is előbbre terveznek a számokkal a DZT-nél, vagyis 2030-ig bővülést minden küldőpiacról alapozva arra a 2010 óta töretlen vendégéjszaka-növekedésre, mely a világ- és európai átlagot is megelőzve tavaly 5,1 százalékot gyarapodva 75,6 millió külföldi vendégéjnél állt meg. Még ennél is büszkébbek a németek arra, hogy az európaiak által Európán belül tett utazások száma szerint immár 3. éve a második helyen vannak Spanyolország mögött, Franciaországot megelőzve.

„Habár nem vagyunk egy nagy ország, a közel 700 ezer vendégéjszakánk tisztes eredmény” Czeiszing Miklós, a DZT budapesti képviseletének vezetője szerint. Azonban a tavalyi 696 080 éjszaka némi csökkenést jelent a 2013-as 712 173-hoz képest. Ugyanakkor a nagyvárosok népszerűsége jelentősen nőtt. Az európai fővárosok rangsorában 7. helyett elfoglaló Berlinben 13,8, Münchenben 7,1, Frankfurtban 5,5, míg Kölnben mintegy 27%-kal több éjt töltöttünk 2014-ben. Utazási motivációinkban továbbra is az üzleti - 39% - vezet, melyet két százalékkel lemaradva követ az üdülés. Családlátogatás vagy egyéb ok miatt 24 százalék utazott tőlünk. Az egyebet tovább szeletelve jön ki az a 10%, melyre az idei kampányév során számítanak, azaz a kultúra és hagyományok iránti érdeklődésből útra kelőkre.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai