2030-ra 1,8 milliárd turista lesz

Hosszútávú előrejelzést adott ki az UNWTO a turizmus várható alakulásáról, Tourism Towards 2030 címmel.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 19. alkalommal megtartott UNWTO Közgyűlésen elhangzott, az előrejelzés szerint a következő két évtizedben várhatóan folyamatosan emelkedik a nemzetközi turista forgalom. Ez a növekedés azonban mérsékeltebb ütemű lesz 2010 és 2030 között, mint az elmúlt évtizedekben, ami azt jelenti, hogy a nemzetközi turista érkezések száma világszerte átlagosan 3,3%-al fog emelkedni. Ennek eredményeként évente átlagosan további 43 millió nemzetközi turista fog csatlakozni a turisztikai piachoz.

2010-ben az érkezések száma 940 millió volt, a várható növekedési ütemnek köszönhetően 2012-ben túllépi az 1 milliárdot. 2030-ban pedig várhatóan eléri az 1.8 milliárdot, ami azt jelenti, hogy két évtized alatt 5 millió ember fogja átlépni az országhatárokat naponta kikapcsolódás, üzleti vagy egyéb céllal, indul barátai vagy családja látogatására. 

A feltörekvő gazdaságok továbbra növelik is piaci részesedésüket 

A nemzetközi turista érkezések száma a feltörekvő gazdaságok desztinációiban várhatóan kétszeres ütemben (+4.4% évente) növekszik majd, mint a fejlett gazdaságokban (+2.2% évente). Abszolút értékben a feltörekvő gazdaságokba, Ázsiába, Latin-Amerikába, Közép- és Kelet-Európába, a Európa mediterrán térségének keleti részébe, a Közel-Keletre és Afrikába évente átlagosan 30 millió turista érkezik, míg az olyan fejlett gazdaságok hagyományos úti céljaira, mint Észak-Amerika, Európa, Ázsia, 14 millió vendég jut évente. 2015-re már a feltörekvő piacokra érkező turisták száma meghaladja a hagyományos piacokét, 2030-ra pedig a részesedésük a nemzetközi turistaérkezésekből várhatóan eléri az 58%-ot.

Ázsiának és a Csendes-óceáni térségnek a részesedése a világ turisztikai piacából nőni fog, a 2010-es 22%-ról 30%-ra 2030-ra. A Közel-Kelet szelete 6%-ról 8%-ra, Afrikáé 5%-ról 7%-ra emelkedik. Mindeközben csökken Európa (51%-ról 41%-ra) és Amerika (16%-ról 14%-ra) részesedése a világ turisztikai érkezéseiből, a növekedés üteme főként Észak-Amerikában lassul.

2030-ra a leglátogatottabb térség Észak-Kelet Ázsia lesz a nemzetközi érkezések 16%-át magáénak tudva, ezt követi Dél- és Mediterrán Európa 15%-al.

Ázsia és Csendes-óceáni térség: dinamikusan növekvő kiutazás

A következő két évtizedben a nagy arányú növekedés főként az ázsiai és csendes-óceáni országokból fog származni, évi 5%-os növekedés, ami átlagosan 17 millió további nemzetközi érkezést generál évente. Európa a következő átlagosan mintegy 16 millió plusz érkezéssel éves szinten, sokkal enyhébb növekedési rátával (+2,5%), hiszen a bázis itt elevel magasabb. A fennmaradó 10 millió további érkezést Amerika (5 millió), Afrika (3 millió) és a Közel-Kelet (2 millió) generálja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.