20 millió kínait szögezett képernyő elé a hazánkban forgatott valóságshow

2016. július 16-án Sanghaj legnézettebb TV-csatornáján főműsoridőben vetítették a Magyarországon forgatott kínai valóságshow első részét. Az internetes videómegosztó oldalakról az adást követő első négy napban több mint 20 millióan töltötték le a műsort és csodálhatták meg Magyarország látványosságait.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kínában a filmturizmus szerepe folyamatosan nő, egye több kínai film és televíziós produkció készül külföldön. Népszerűek a turisztikai valóságshow-k, melyeket híres színészekkel forgatnak a világ különböző országaiban. Ezek hatására a kínai közönség nemcsak megismeri az adott országokat, hanem a műsorok nagy hatással vannak a kínai turisták úticél-választására, az ország kiutazó turizmusa ugyanis évről évre markáns növekedést mutat.

Magyarországra jelenleg évente 90 ezer kínai turista látogat. Egy-egy utazó valóságshow az egyik legjobb eszköz arra, hogy az ország széles körben népszerűsítse magát abban az országban, ahonnan a világ legtöbb turistája indul útnak, a kínai celebek magyarországi utazása pedig jelentősen növelheti az ország iránti érdeklődést, ennek hatására Magyarország turizmusból származó bevételeit.



2014-ben 120 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül meg fog duplázódni. A kínai turisták vásárlóerő-értéke azért is tartozik az elsők közé a világon, mert általában utazásuk középpontjában a vásárlás áll.

A filmturizmus potenciálját tovább emeli, hogy a Kína egyik legnagyobb utazási irodája (Ctrip) által lefolytatott kutatás egyértelműen kimutatta: a megkérdezettek 83%-a elutazna az általa kedvelt film helyszínére, 91%-uk pedig úgy gondolja, hogy a film sokkal nagyobb hatást gyakorol rájuk, mint a turisztikai kiállítások, turisztikai reklámok.

Szem előtt tartva a fentieket, Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa az elmúlt egy évben több területi médiahatósággal, TV-társasággal tárgyalt az esetleges együttműködési lehetőségekről, hogy ezzel is hozzájáruljon a „Magyarország brand” felépítéséhez Kínában.

A főkonzulátus, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium többször tárgyalt a Shanghai Media Group (SMG) médiabirodalommal egy lehetséges együttműködésről, amelynek eredményeként május végén, június elején Magyarországon és 3 további közép-európai országban forgattak valóságshow-t 6 ismert kínai színésszel, akiknek blogjait, közösségi oldalait több tízmillióan követik az országban.

Horváth Levente főkonzul és Szentmártoni Lívia oktatási és kulturális szakdiplomata 2015. május 12-én tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a lehetséges együttműködésről. Horváth Viktória kiemelt ügyekért felelős nagykövet asszony és Horváth Levente főkonzul 2016. április 20-án tárgyalt a Shanghai Media Group vezetőivel a júniusi forgatásról.

2016. július 16-án vetítették a Dragon TV csatornán az első, Magyarországról szóló részt, amelyben bemutatták a Halászbástyát, meglátogatták a Lázár Lovasparkot, majd dunai hajós kiránduláson vettek részt, ahol a házigazdák magyar ételekkel, borokkal, valamint hegedűjátékkal és néptánccal kedveskedtek a színészeknek.

Forgatás a budai Várban

Az első részt már több mint 20 millióan tekintették meg a négy legnagyobb kínai videómegosztó oldalon, továbbá a hírekben is számos cikket olvashat a közönség a színészek magyarországi útjával kapcsolatban.

A következő, július 23-i részben a Széchenyi-fürdőt és a budapesti belvárost mutatják be a kínai közönségnek.

A 2016. július 16-i adást itt tekinthetik meg:


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.