23 szállodát nyit régiónkban az Orbis Hotels

A sikeres tavalyi év után 2016 első felében kiugróan jó pénzügyi eredményt ért el az AccorHotels márkáit a régióban üzemeltető Orbis Hotels. A következő két évben 23 új szállodát nyitnak. 

“A vállalat kimagasló 2015-ös teljesítménye után az eredményeink továbbra is figyelemre méltó ütemben emelkedtek 2016 első félévében. Az Orbis +10.2%-os RevPAR növekedést tud felmutatni összehasonlítva a 2015 első féléves eredményekkel a kelet-európai régióban, köszönhetően a működési indikátorok növekedésének (+1.9 p.p kihasználtsági ráta és +6.9%-os átlagos szobaár növekedés). A pénzügyi teljesítmény is rekordmagas lett +8.2%-os növekedéssel a bevételben egészen 146.1 millió euróig és az üzemeltetési EBITDA is elért 37.5 millióeurót egy +14.8%-os növekedéssel a 2015-ös első félévhez képest” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. elnök-vezérigazgatója.

Portfolió fejlesztés & vagyonkezelés

Az Orbis 2015 januárjában új piacokra lépett be a régióban, Hogy egy optimális szálloda-portfoliót működtessen, a vállalat a tőkéjét hatékonyan használta fel a vagyonkezelés során. Az első félévben a visszavásárlási tranzakció sikeresen lezárult két lízingelt szálloda esetében Budapesten és az igazgatótanács nem zár ki további potenciális tranzakciókat, melyek egy hatékonyabb szálloda-menedzsmentet tesznek lehetővé. Ugyanekkor eladás és vissza-franchise-olt tranzakciók nem stratégiai fontosságú szállodák esetében illusztrálják az Orbis aktív szállodacsoporton belüli újrastrukturálását. Mindez lehetőséget ad a vállalat számára, hogy újra allokáljon tőkét profitábilis befektetésekbe olyan szállodák esetében, melyek kulcsfontosságú lokációval rendelkeznek és pénzügyileg fejlesztik a meglévő portfóliót.

 

2016 első félévében az Orbis megerősítette piacvezetői pozícióját 6 új franchise szálloda megnyitásával, melyek majdnem 650 új szállodai szobát tesznek ki. A 6 új franchise és üzemeltetési szerződés mellett újabban is aláírásra kerültek, melyek új szállodákat jelentenek a közeljövőben. A fejlődés fenntartható, ezért 23 új szálloda nyitása várható a következő 2 évben.

„Elégedett vagyok az Orbis 2016 első féléves teljesítményével. Optimizmusunk máris megmutatkozik a 2016-os üzemeltetési EBITDA 82.2-84.5 millió eurós előrejelzésünkben. Tovább fogjuk erősíteni a vezetői pozíciónkat a régióban” – összegezte Gilles Clavie.

Az Orbis Hotel Group eredményei

Orbis Hotel Group

2016 első félév

pro forma

2015 első félév

pro forma

Változás

Működési eredmények

 

 

 

Foglaltság %

67,6%

65,7%

1.9 p.p.

Átlagos szobaár ÁFA nélkül Euróban

52,7

49,3

6,9%

Egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel Euróban

35,6

32,3

10,2%

Pénzügyi eredmények millió Euróban

 

 

 

Árbevétel

146,1

135,1

8,2%

EBITDAR

48,7

44,1

10,4%

EBITDA üzemeltetési

37,5

32,7

14,8%

Bevétel adózás előtt

19,4

15,6

24,1%

Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis több mint 100 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólagos képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Több mint 19.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?