25 éves a World Travel Market  

Idén november 8–11-ig rendezték meg 25. alkalommal a világ egyik legnagyobb turisztikai szakkiállítását, a World Travel Marketet, Londonban az ultramodern Excel kiállítási központban. Az idén a bemutatkozó országok száma elérte a 191-et, 5115 utazásszervező, szálloda és légitársaság állított ki, a látogatók száma pedig meghaladta a 46 ezret.  

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

'

A kiállítók számának dinamikus növekedéséhez hozzájárul, hogy az egy kiállító által a vásáron megkötött szerződések átlagos összértéke mára elérte a 100 ezer fontot, a kiállítást követő hónapokban pedig ez az összeg még tovább emelkedik.

 

 

Előretörnek az új EU-tagok

 

 

Az Európai Unió idei májusi bővítésével nemcsak a csatlakozó országok iránti figyelem nőtt meg, hanem egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a régió többi, egyelőre nem EU-tag állama iránt is. A növekvő figyelem és ismertség arra késztette az érintett államok turisztikai szakembereit, hogy a lehető legjobb minőségű kínálattal jelenjenek meg az idei World Travel Marketen. Ennek megfelelően a kiállítók igyekeztek kitenni magukért, ami a standok megjelenését és hangulatát illeti, más kérdés, hogy a legtöbb dekoráció már ismerősnek hatott a márciusi berlini ITB-ről. Általánosságban elmondható, hogy azok az országok helyeztek nagyobb hangsúlyt a megjelenésre és a médiaeseményeken való rendszeres részvételre, amelyek kevéssé ismertek a nyugat-európai  és elsősorban a brit utazók előtt. Ilyen volt például Bulgária, amely vásár ideje alatt mindennap félórás prezentációt tartott a sajtó képviselői számára, és a WTM hivatalos katalógusában is egyoldalas hirdetést tett közzé. A kiadvány egyébként kiemelten foglalkozik  a brit turisztikai piacra idén visszatérő Szerbia ismertetésével, valamint a már ismert és közkedvelt célországnak számító Szlovénia és Csehország bemutatásával. Mi magyarok szomorúan vettük tudomásul, hogy a vásár hivatalos kiadványában sem részletes ismertető cikk, sem pedig országhirdetés nem jelent meg, sőt még az általános összefoglalóban sem volt olvasható Magyarország neve. Azt is csak sajnálkozva figyeltük, hogy az egyes államok tájait és nevezetességeit ismertető rendszeres sajtóprezentációk sorából miért hiányzik Magyarország, noha szinte az összes régióbeli államnak – beleértve a balti országokat és szomszédainkat is ilyen rendezvénye. Megjegyzendő, hogy Románia például mindennap azonos időpontban borkóstolót tartott a standjánál és a szakma képviselőinek, amire szép számmal érkeztek érdeklődők. A magyar standnál is volt ugyan borkóstolás, de erről csak az szerezhetett tudomást, aki véletlenül arra járt.

 

 

 

India Londonban

 

Goai romantika

 

 

Már csak a történelmi hagyományok miatt is Indiának szinte kötelező a színvonalas megjelenés a londoni WTM-en. Az idei rendezvényen a szokásosnál is több indiai utaztatóval, szállodával és regionális turisztikai hivatallal találkozhattunk, ami érthető is, hiszen a dél-ázsiai ország népszerűsége és az indiai programok iránti kereslet fokozatosan nő Nagy-Britanniában. A különböző speciális utazásokat – vonatos programokat, kalandtúrákat és gyógyprog-ramokat – kínáló irodák mellett jelen voltak a nagyobb szállodaláncok képviselői is. Közülük is különösen impozáns díszletekkel és megjelenéssel képviseltette magát például a Taj hotellánc, amely luxusszállodákat ajánl India egész területén. A régiók közül a Nagy-Britanniában már komoly hagyományokkal  rendelkező, és Magyarországon is egyre népszerűbb desztináció, Goa állam állította fel az egyik legnagyobb standot. India e pici szeglete különösen népszerű az angol utazók körében, bár Goa eredeti bája és romantikája mára kicsit megkopott.

 

 

 

Görögország a WTM partnere

 

 

Az idei nyár egyértelműen Görögországé és a görögországi turizmusé volt Európában, elég, ha csak a győztes labdarúgó Európa -bajnokságra, vagy az olimpia sikeres megrendezésére gondolunk. A nyár folytatásaként a Görög Nemzeti Turisztikai Hivatal úgy döntött, hogy tovább folytatja az ország sikeres marketingjét, ezért partnerségi megállapodást kötött a WTM szervezőivel. A megállapodást a turisztikai hivatal és a görög turizmusminisztérium arra használta fel, hogy a vásáron minél tökéletesebben mutassák be Görögország sokszínű turisztikai kínálatát. A fokozott jelenlét egyik kimondott célja volt továbbá, hogy az ország – felbuzdulva az olimpia sikerén – a konferenciaturizmus nagyhatalmává váljon. Az olimpiai játékok sikeres megrendezését ugyanis arra kívánják felhasználni a görög szakemberek, hogy bizonyítsák a világ számára: a jövőben is képesek megrendezni bármekkora rendezvényt, legyen az sportesemény vagy konferencia.

 

 

 

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.