30 százalékkal nőtt a Szallas.hu

A legnagyobb bővülést a kisebb szobaszámú szálláshelyeknek jósolják, míg a szállodák piacán átlag alatti növekedést feltételeznek. Azok a szálláshelyek lesznek keresettek a Z-generáció körében, amelyek aktív kikapcsolódást és gasztronómiai élményt kínálnak.

A turisztikai piac bővüléséhez képest is nagyot lépett előre a Szallas.hu 2017-ben: 30,9 százalékkal, 3,4 milliárdra növelte árbevételét 2016-hoz képest, a közvetített forgalom 23,5 milliárd forint volt. Az oldalon foglalható szálláshelyek száma elérte a 257 ezret, ami közel 20 százalékos bővülést jelent 2016-hoz viszonyítva. Összesen 882 ezer éjszakáról „gondoskodott online” a Szallas.hu, minden 4. internetező itt választja ki belföldi úti célját, és több mint 700 ezer vendégértékelés található már az oldalon. „A vendégek élnek a véleménynyilvánítás és az értékelés lehetőségével, amivel jelentősen hozzájárulnak a Szallas.hu iránti bizalom fenntartásához és erősítéséhez” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője.  A cég külföldön még dinamikusabban bővült, az országhatáron túlról származó árbevétele több mint 50 százalékkal gyarapodott. A növekedésben jelentős szerepet játszottak az akvizíciók is, így a spanie.pl, a nocleg.pl, a nemaradjle.hu, a sporoljvelem.hu és a csakegyutazas.hu felvásárlása is. „A forintosított eredmények mellett más fronton is nagyobbak lettünk: foglalkoztatottjaink számát közel 20 százalékkal növeltük” – mondta az ügyvezető.

A Szallas.hu sikeréhez a meglévő szolgáltatások fejlesztése és új lehetőségek elindítása is hozzájárult. „Ma már közel 10 000 magyarországi szálláshely foglalható azonnali visszaigazolással – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere. – Mindeközben az oldal betöltési sebességét a duplájára gyorsítottuk, és egy lépésre egyszerűsítettük a foglalás menetét.” A honlapon már a szállások mellett a térség programkínálatából is kedvezményesen választhatnak az érdeklődők. „Az élményturizmus felé való nyitást sikeresnek értékeljük, a lehetőséggel már közel 500 helyi partner élt, így átlagosan egy-egy úti cél mellé 25 diszkont áras programajánlatot is kapnak a vendégek, melyek a választott szálláshely 30 kilométeres körzetében találhatók” – árulta el a részleteket a marketing szakember.

A Szallas.hu az elmúlt 5 év alapján 2018-ra átlagosan 7-10 százalékos bruttó árbevétel-növekedést prognosztizál a magyar szálláspiacra. A legnagyobb bővülést a kisebb szobaszámú szálláshelyeknek jósolják, míg a szállodák piacán átlag alatti növekedést feltételeznek. Azok a szálláshelyek lesznek keresettek a Z-generáció körében, amelyek aktív kikapcsolódást és gasztronómiai élményt kínálnak. Számukra fontos az ökotudatosság, a dizájn, az autentikus desztinációkat keresik, ahol azonosulhatnak a helyi kultúrával és életérzéssel. „Az élménykeresés viszont nemcsak a fiatalokra igaz: az 1964 előtt születettek magasabb jövedelemmel és több szabadidővel rendelkeznek, utazásaik során bakancslista típusú élményeket keresnek” – mondta Mészáros Judit.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?