37. Germany Travel Mart: a vulkáni hamu elmaradt

Hál'istennek, így idén a tengerentúli vevők jelenlétével, teljes erőbedobással zajlik Kölnben a 37. Germany Travel Mart, beutaztató vásár.

Rendhagyó helyszínen, a kölni dómban nyitotta meg Petra Hedorfer, a DZT, Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsának elnöke a 37. Germany Travel Mart (GTM) német beutaztató vásárt. A vásárnak idén otthont adó Köln első számú nevezetességét, a dómot évente közel annyi turista látogatja meg, mint amennyi akár egyik-másik európai országot. Több mint 6 millióan fordulnak meg itt a világ szinte minden országából, de volt időszak, amikor különösen az amerikai légierő gépei fordultak meg felette a Ruhr-vidék irányába, hogy alaposan megszórják bombákkal. Navigációs fordulópontként a 600 éven át épült roppant katedrális megúszta a hábrorú pusztítását.

Hamumentesen

A Rajna-parti város 2001. után idén másodjára rendezi meg európa legnagyobb B2B beutaztató vásárát. Tavalyhoz képest ugyan emelkedett a résztvevők száma, mind a vevők, mind pedig az eladók esetében, de ezek a számok igazából nem összehasonlíthatók, mivel tavaly az izlandi vulkán hamuja rendesen keresztbetett különösen a tengerentúli vevőknek, illetve azon eladóknak, akik elsősorban ezen vevők miatt vettek volna részt. - figyelmeztet Petra Hedorfer. A természeti esemény miatt kialakult közlekedési káosz miatt elmaradt tengerentúli vevők számára ugyanakkor a DZT még tavaly ősszel rendezett egy workshopot. Mindenestre 5%-kal több vevő érkezett, míg az eladók száma 3-4 százalékkal emelkedett, így öszesen 610 résztvevő jelent meg, melyből 338 az eladó. Érdeklődésünkre, hogy nem aggasztó-e az eladók vevőket meghaladó létszáma, Petra Hedorfer megnyugtatott: 11 000 időpontot kötöttek le a felek a vásár kezdetéig.

Ezüstösen csillogó

A német turizmus 2010-ben az európait messze, de a világátlagot meghaladóan teljesített. Mi több, megelőzték a tavaly stagnáló franciákat is az érkezések 11 százalékos növekedés melletti 40 milliós számában. A dobogón feszítő három ország Spanyolország, Németország és Franciaország. A vendégéjszakák száma 60,3 milliót tett ki, melyből jelentős részben veszik ki részüket a szonszédos országok, különösen Hollandia 10,5 millióval. Őket az Egyesült Államok követi 4,8 millióval. Mi pedig a 20 és 25 hely között állunk közel 510 ezres teljesítményünkkel.

A DZT hosszú távra tervez, 2020-ra előre belövi küldőpiacai elérendő számait, hazánktól az évtized végére 550 ezer vendégéjt vár - összességében 80 milliót. Kérdésünkre - annak tükrében, hogy tavaly a magyar piac dinamikus növekedést produkált -, hogy 9 év alatt nem kevés-e az 40 ezres emelkedés, Hedorfer asszony úgy reagált, hogy egy ország számainak megállapításakor figyelembe veszik annak várható gazdasági teljesítményét; hazánkból a jelen körülmények között ennél több vendégéj nem várható. Ugyanakkor Magyarország továbbra is fontos küldőpiaca Németországnak mind az üzleti, mind pedig a szabadidős turizmus terén, köszönhetően az évek óta stabil, félmillió körüli mutatónak - szögezi le az elnök asszony.

Egészségturizmussal a Közel-Keletért

Az idei év kiemelt turisztikai marketing témái Németországban az automobil 125. születésnapja, a női labdarúgó világbajnokság. Ebben nehéz lenne felvenni a németekkel a versenyt. Ugyanakkor kiemelt hangsúlyt kap az egész 2011-es évben a wellness- és egészségturizmus. A 350 gyógyfürdőjében és gyógyhelyén magas színvonalú szolgáltatást kínáló Németországnak ezen a területen fő vetélytársai Ausztria illetve Magyarország - derült ki egy, a vásár megnyitója alkalmából prezentált felmérésből, mely szerint hazánk a harmadik helyen áll ezen a területen.  Németország legjelentősebb egészségturisztikai piaca az Egyesült Királyság, ahol egy-egy kezelésre, műtétre akár hónapokat is várnak a páciensek; ezt elkerülhetik a németeknél - tájékoztat Petra Hedorfer. Mint mondja: az Arab-öböl országai kiemelt figyelmet kapnak továbbra is, mint potenciális küldő piacok.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?