hirdetés
hirdetés

3 milliárd euró gyümölcsei

„Csúcsév lesz az idei, a Lufthansa legjobb formájában van. Több mint 3 milliárd eurót fektettünk be égen és földön, aminek köszönhetően ismét ott vagyunk, ahova tartozunk” - nyitotta meg Jens Bischof, a Lufthansa kereskedelmi igazgatója csütörtökön, a berlini ITB-n a légitársaság sajtótájékoztatóját.

hirdetés

Ahova pedig a Lufthansa tartozik, az a világ prémium légitársaságainak klubja, annak is az élvonala - derült ki Bischof elmondásából. Vagy diszkonttól a prémiumig tart a választék attól függően, hogy kinek a kesztyűjét, milyen földrajzi viszonylatban kívánja a cég felvenni. A kesztyűt egyfelől az Arab-öböl légitársaságai vetik oda folyamatosan a prémium utasokért folytatott küzdelemben, másik oldalról a fapadosok az európai point-to-point útvonalakon - ismerte el még a szerdai, a Lufthansa-csoport low cost szegmensét lefedő Eurowings szerdai bemutatásakor Karl Ulrich Garnadt, a Lufthansa vezérigazgatója.

A prémium utasokért tett erőfeszítéseik

eredményének egyik bizonyítéka, hogy legjobb úton haladnak az ötcsillagossá válás útján - magyarázta Jens Bischof. Az útra 2011-ben léptek rá, amikor hozzáláttak a kabinbelső és az egyes osztályokhoz járó szolgáltatások alapos ráncfelvarrásához. Napi mintegy 1 millió eurót

kiadva 1,5 milliárdból cseréltek le, alakítottak át, vagy építettek be újonnan 39 ezer ülést a hosszú távon repülő széles törzsűekbe. 600 első, 7 000 business illetve 27 600 economy osztályú az eddigi teljesítmény. A megújulás egyik jelentős mérföldköve volt a tavaly szintén az ITB-n leleplezett prémium economy osztály, melynek üléseiből tavaly október óta 3 600 került a helyére 30 gépen. A business és economy közé ékelt osztály a Lufthansa tapasztalatai szerint a vártnál is jobban teljesített; 75%-os kihasználtságról szólnak a jelentések. 2015 októberéig a teljes interkontinentális flottában a hozzá tartozó szolgáltatásokkal együtt elérhető lesz az osztály. A megújult első osztály 82 gépen működik, teljes - 85 gépre történő - beiktatásával március végéig végeznek, míg az új business az összes - 106 - széles törzsűn szerepel június végére. Eddigre már beüzemelik a Business Class Restaurant Service-t is, azaz nem a zsúrkocsiról kínálják az osztály utasait, hanem személyre szabottan akár egy első osztályú étteremben. Persze nem töltött zsiráfnyakat szolgálnak majd fel libériás inasok, de növelik az interkontinentális járatok business osztályain szolgálatot teljesítő utaskísérők számát, így egyszerre kevesebb utas több figyelmet kap.

Míg a prémium utasokért az interkontinentális fronton

vívja harcát a Lufthansa, addig a kontinensen a fapadosokkal megy az adok-kapok. „Nehéz a hagyományos modellt rövid távú útvonalakon fenntartani” - ismerte el még szerdán Karl Ulrich Garnadt. Idén nyártól az anyacégnél is - akárcsak a fapados leány Eurowings-nél - az utas azért fizet, amit valóban igénybe vesz. Ezt a turista osztály személyre szabásaként tolmácsolta Jens Bischof. Nevezzük bárhogy, a lényeg, hogy a jövőben a Lufthansa európai járatain Light, Classic és Flex viteldíjak közül választhatunk. Első esetben az ingyenesen felvihető kézipoggyászunk mellé jár egy ülés, ital és snack, de ne akarjuk átfoglalni a jegyet. Ehhez már a Classic szükséges, de valamennyit így is kell fizetni ezért, a feladott csomagért viszont nem. A Flexért minden jár, míg a Businsess tarifával járó szolgáltatások a szokásosak maradnak

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai