5000 embert küld el a világ egyik legnagyobb hotellánca

30 000-ről 25 000-re csökken az OYO Hotels munkaerőállománya a következő időszakban.

Az új típusú szállodák éllovasának tekintett indiai startup a kínai piacon jelentős visszaesést szenvedett el, és most ezreket küld el Kínában, az Egyesült Államokban és Indiában is, amíg újra prosperál a vállalat. A cég 6000 teljes állásban dolgozó kínai kollégájának mintegy felétől megválik és 4000 call centeres illetve hotelszemélyzeti dolgozójának egy részét "pihenteti", őket azonban visszavárja, ha újra felível a piac. Ez mintegy 5 százalékos leépítést jelent Kínában, Indiában pedig a 10 000 dolgozó 12 százalékát küldik el a recesszió miatt.

Az OYO szállodalánc ma a világ leggyorsabban fejlődő hotellánca. Még csak hét éve létezik, de a szobák számát tekintve maga mögött hagyta az olyan óriásokat mint az IHG, az Accor és a Wyndham, és a dobogó harmadik fokára hágott a két legnagyobb mamut, a Marriott és a Hilton után. Tavaly év végén 44 000 OYO hotel működött 1,2 millió szobával 4 kontinensen, 30 000 embernek adva munkát. Naponta 70-80 házzal gyarapszik a portfóliójuk világszerte. A 10 milliárd dolláros cégbe 1,6 milliárddal egy bank is beszállt az utóbbi években. A nagy számokhoz az is kellett, hogy az OYO a világ két legnépesebb országa, India és Kína igényeit szolgálja ki.

A szállodavállalatot 2013-ban alapította a most 26 éves indiai Ritesh Agarwal, aki 19 éves korában hátizsákos turistaként vette nyakába Indiát és saját országában kultúrsokként érte a hotelek siralmas állapota. Óriási lehetőséget látott abban, hogy a nagy hotelláncok látóköréből kieső 150 szobás vagy annál kisebb szállodákat elfogadható minőségre emelje és sztenderdizálja azok színvonalát. Az első Oyo az indiai Gurgaonban nyílt meg 2013-ban kimondottan az Y generáció képviselőinek igényeire szabva. A foglaltság az első franchise üzemeltetésű hotelben 18 százalékosról 90 százalékosra emelkedett az indulás hónapjában.

Mára már az USA, Kína, sőt Nagy-Britannia számos szállodája vette át a franchise know how-t. Eddig 20 000 hoteltulajdonos csatlakozott a lánchoz, amely villámgyors sztenderdizálást, hatékony és vendégbarát üzemeltetést és olyan adatbányász technikák, valamint a foglaltsághoz igazodó dinamikus árazás alkalmazását ígéri, amelyek a lehető legmagasabb profitot termelik. Agarwal szerint a bevont hotelek 30 százalékkal tudják növelni átlagosan a foglaltságukat és meghároszorozzák a nyereségüket.

Mindemellett az utóbbi években sokat romlott az OYO Hotels megítélése. Számtalan vendégpanasz érkezik, a szállodatulajdonosok pedig nem egyszer tüntettek már a vállalat velük szemben alkalmazott tisztességtelen üzletpolitikája ellen.

Forrás: Turizmus Online


KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.
Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett

Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett 

A Minaro Hotel Tokaj MGallery Magyarországon másodikként megszerezte a Green Key minősítést.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén 

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.