9 tipp hogy igyál külföldön

Ha Rómában járunk, tegyünk úgy, mint a rómaiak. A híres mondás persze nem csak az örök városra igaz. A NetPincér összegyűjtötte nekünk Európától Ázsiáig a legfontosabb italozási hagyományokat, amivel jó, ha tisztában vagyunk, ha ellátogatunk ezekbe az országokba.

1. Ha Görögországban járunk, csak alkohollal koccintsunk!

Görögországban is szokás a vendéglátó egészségére inni, de jobb, ha vigyázunk, mi kerül a poharunkba… A görög babona szerint ugyanis alkoholmentes itallal koccintani balszerencsét hoz. A biztonság kedvéért emeljük inkább borral teli poharunkat!

2. Ha Oroszországban járunk, felejtsük el a vodka-narancsot!

Az oroszok mindig tisztán isszák nemzeti italukat, ezért ha náluk járunk, mondjunk le kedvenc vodka alapú koktéljainkról. Erősítsük meg gyomrunkat és igyuk mi is tisztán a vodkát! Elutasítani a felkínált italt sértés, de vigyázzunk, valószínűleg a helyiek jobban bírják az iramot vodkaivásban…

3. Ha Olaszországban járunk, vizet, vagy bort rendeljünk!

Az olaszok étkezéseikhez legszívesebben bort vagy vizet isznak, ezért ha jó pontot akarunk szerezni olasz barátainknál, egy pohár vörösbort rendeljünk spagettink mellé. A választásnál csak arra kell vigyáznunk, hogy véletlenül se francia bort kérjünk.

4. Ha Csehországban járunk, ne nézzünk félre!

Koccintáskor nemcsak nálunk, hanem a cseheknél is illik egymás szemébe nézni. A legenda szerint aki félre néz a poharak találkozásakor, rossz lesz a szerelmi élete. Szóval ne kockáztassunk és keressük bőszen a szemkontaktust!

5. Ha Hollandiában járunk, használjuk a fejünket!

A hollandok szeretik a kihívásokat, ha whiskey-ről van szó. Kezeiket hátrakulcsolják, és szájuk segítségével, egy ügyes fejbólintással gurítják le a röviditalt. Ha bevállalósak vagyunk, ihatjuk mi is holland módra a nemes nedűt, melyet akár le is öblíthetünk egy korsó hideg sörrel. Még jó, hogy a söröskorsóra nem vonatkozik a „kéz nélkül szabály”.

6. Ha Egyiptomban járunk, újratöltés helyébe újratöltést várjunk!

Az egyiptomi szokás szerint illendő megvárni, míg más tölti meg kiüresedett poharunkat. Viszonzásul mi is ügyeljünk arra, hogy barátaink poharát utánpótoljuk, ha szükséges.

7. Ha Magyarországon járunk, ne koccintsunk sörrel!

Az aradi vértanúk kivégzése óta megfogadtuk, hogy 150 évig sörrel nem koccintunk. Ugyan a fogadalom már „lejárt”, de azóta sem illendő hazánkban sörrel koccintani. Ha mégis késztetést éreznénk rá, a szokás megkövetelné, hogy azt kiáltsuk mellé: vesszen Haynau!

8. Ha Kínában járunk, igyunk húzóra!

A kínaiak húzóra isznak, majd a poharat lefelé fordítva az asztalra teszik, ezzel is bizonyítva annak teljes ürességét. Szerencsére ez az íratlan szabály csak az első italra vonatkozik.

9. Ha Törökországban járunk, rendeljünk egy üveg oroszlántejet!

Az ország nem hivatalos nemzeti itala a raki, egy különleges 40-50% alkoholtartalmú, ánizsmaggal ízesített törköly- vagy gyümölcspárlat. Az ital víz hozzáadásakor tejfehér lesz, ezért a rakit a törökök aslan sütü-nek is nevezik, melynek jelentése „oroszlántej”. Rendelésekor a többiekről se feledkezzünk meg, kérjünk az egész asztalnak, máskülönben udvariatlannak tűnhetünk.

Ezeket a hasznos tudnivalókat az alábbi infógrafika is összefoglalja:

A NetPincérről:

A NetPincér.hu online ételrendelési portál 1999-ben úttörőként indult az online kereskedelem piacon, azzal a céllal, hogy összegyűjtse a házhoz szállítást kínáló éttermeket és a rendelők számára minél egyszerűbbé tegye az ételrendelést. A Netpincér keresőjében jelenleg több mint 600 házhoz szállítást kínáló étterem révén színes, sokoldalú ételkínálat tárul a fogyasztók elé, amelyből az online felületen keresztül, illetve a napjainkban egyre népszerűbb mobil applikáció segítségével akár pár perc alatt is megrendelhetik ételeiket. Az alkalmazás Android, iOS felületre egyaránt ingyenes. A magyarországi piacvezető online ételrendelési vállalkozás sikerét számos szakmai díjjal is értékelték, többek között 2009-ben a NetPincér lett Az Év Innovatív Kereskedője, 2010-ben elnyerte A „Jövő Ígéret” díjat, 2012-ben pedig Magyar Brands díjban részesül.

Forrás: NetPincér

Forrás: Vendég&Hotel Online

Sonkafőzésnél  hallgassunk Bíró Lajosra!

Sonkafőzésnél hallgassunk Bíró Lajosra!

Így nem lesz kemény és íztelen a húsvéti sonka.
Újra magyar lesz a Boci csoki és a Melba kocka

Megvásárolja a Boci, a Melba és a Párizsi kocka védjegyeit a Cerbona a Nestlétől.
Több mint száz nemzetközi borszakértő a hazai boros csúcstalálkozón

Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón.
Siemens-innováció:  ételmaradékból meleg víz

Siemens-innováció: ételmaradékból meleg víz

A cég támogatásával valósul meg a hulladékból energiát előállító zöld megoldás.
Délutánba nyúló reggeli egy luxusszállodában

A Matild Palace-ban jellegzetes helyi finomságokat és a nemzetközi villásreggeli-klasszikusokat kóstolhatunk.
Borok a húsvéti sonka mellé

A legmeghatározóbb fogás az ünnep során a húsvéti sonka, de megválasztani mellé a megfelelő bort.
Két magyar pezsgő a világelitben

Az egyik exkluzív termék, kizárólag a Michelin-csillagos Babel Budapest étterem számára készült.
Ünnepel a Balatoni Kör

Tíz éves születésnapját ünnepli a Balaton közepén, egy hajón megalakult társaság.
Sakura ünnep a fedélzeten

Az Emirates különleges tradicionális japán fogásokkal idézi meg a szigetország cseresznyefa virágzásához kapcsolódó hagyományait.
Vasárnap megnyílik a SÜTIUTCA

A Csányi utcában 12 kültéri installációban mutatják be a kortárs zsidó kulturális és gasztronómiai életet.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.