„Kialakult egy olyan utazó réteg, amely az egyedit keresi”

A Mellow Mood-csoportnál munkáját idén márciusban kezdte meg, amikor lapunknak adott interjújában leendő terveiről beszélt. Az augusztusban megnyílt két szálloda apropóján az igazgató urat eddig megvalósult tervekről is megkérdeztük.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

ttrend • Augusztusban két újabb taggal bővült a csoport portfóliója. Miben egyediek az új szállodák?

A négycsillagos superior Buda Castle Fashion Hotel a cégcsoport „Fashion Hotels” brandjének legújabb szállodája. Egyedi építészeti megoldások és modern, letisztult formák jellemzik, ugyanakkor harmonikusan belesimul a XV. századi történelmi környezetbe. A 25 tágas szoba bútorai is egyedi tervek alapján készültek, de érdemes kiemelni a harmonikus színvilágot, illetve a sötét és világos színek kreatív váltakozását.

ttrend • Milyen vendégkört céloztak meg, és milyen szolgáltatásokkal várják őket?

A szálloda méretéből adódóan egyértelműen az egyéni látogatókra számítunk, és tapasztalataink alapján elsősorban a rövid városlátogatásra érkező turisták körében lesz a szálloda népszerű; ugyanakkor építünk az üzleti célból érkezőkre is. A festői belső udvarban található a reggeliző és a bár, illetve tervezzük az épület alatti pince hasznosítását is.

ttrend • Elemzőktől gyakran hallani, hogy Budapesten igazából a jó minőségű háromcsillagos férőhelyekből van hiány. Eddig önök is „City Hotels” brandjüket bővítették. A jövőben fejlesztéseikkel mégis a magasabb kategóriát célozzák meg…

Jelenleg a háromcsillagos kategóriát jelölő „City Hotels” márkához tartozik a legtöbb szállodánk. Ugyanakkor a Fashion brandünk első tagjának, az Atrium Fashion Hotelnek 2007. évi piaci bevezetése olyan jól sikerült, hogy erre alapozva született döntés a négycsillagos kategória további bővítéséről, ami másfél éven belül négy új fashion-szállodát jelent. Az Atrium Fashion Hotel nyitástól kezdve az elvárásainknak megfelelően teljesít. Azt hiszem, lejáróban van a jellegtelen szállodák ideje. Az elmúlt évtizedekben a vendégek hűségesek voltak kedvenc „mega” szállodaláncukhoz, mivel biztonságot adott nekik, hogy tudták, mindig ugyanarra számíthatnak. Mára a fogyasztói szokások megváltoztak, és kialakult egy olyan utazó réteg, amely inkább az egyedit keresi. Ez világtrend, és számos márkanév alatt találkozhatunk hasonló koncepcióval; a dizájnhotelek és butikhotelek is hasonló értékek mentén születtek. A mi brandjeink nagy előnye, hogy szállodáink nemcsak esztétikusak, hanem vendégbarátok is: A tervezők, valamint a szállodai műszaki, üzemeltetési, marketing és értékesítési szakemberek között megvalósult egy állandó együttműködés, amelynek eredménye, hogy a létrejövő belsőépítészeti elemek és a dizájn képes megteremteni a művészet és funkcionalitás harmóniáját.

ttrend • Szintén augusztusban nyílt meg a „City Hotels” brand kilencedik tagja, a Promenade City Hotel, amely háromcsillagos superior kategóriájával megközelíti a fashion hotelek minőségét. Mennyiben tér el vendégköre a fashion hotelekétől?

Nem számottevően. Mindkét helyen az egyéni turisták dominálnak, ugyanakkor a hétközbeni foglalásoknál megjelennek az üzletemberek is. A Promenade City Hotel szobáinak belsőépítészeti kialakításában, minőségében és szolgáltatásaiban mindazt nyújtja, ami egy négycsillagostól elvárható. A dizájn ugyanúgy modern és letisztult, bár némileg egyszerűbb, mint a fashion hoteleké. A frekventált helyszín is magas színvonalú terméket követelt. Mellette található a Fusion Restaurant, amely belsőépítészeti megoldásaiban és gasztronómiai kínálatában is kivételes minőséget képvisel.

ttrend • A nagyobb európai piacokon kívül érkeznek még más térségből is vendégek? Gondolok itt Oroszországra vagy a szomszédos országokra?

A legtöbb vendég Németországból, Nagy-Britanniából, Írországból, Olaszországból és Spanyolországból érkezik. Örvendetes a feltörekvő piacokról, a Lengyelországból, Romániából és Szlovákiából érkezők számának növekedése is.

ttrend • Fél éve újonnan kinevezettként legfontosabb tervéről beszélt. Mit sikerült ezekből megvalósítania?

Remek központi értékesítési csoport állt össze. A központi értékesítést E-Commerce-menedzser, üzleti és MICE-menedzser, valamint a szabadidős turistákkal foglalkozó menedzser segíti. Először a termékeket ismertem meg tüzetesen, és ma már bizton állíthatom, hogy jó állapotban lévő, jól karbantartott termékekről van szó. Miután a kínálat eltérő – ami természetes, hiszen más lokáció, más terméket igényel –, mindegyiket külön-külön analizáltuk és pozicionáltuk a piacon. Áregyeztetéseket hajtottunk végre, amelyek eredménye egyfajta árharmonizáció lett, kiküszöbölendő a belső konkurenciát.

ttrend • Jól értem, hogy az egységek közötti információáramlás is megerősödött?

Pontosan. Ezt tartom az egyik legfontosabb eredménynek. Ennek volt része az árharmonizáció is. A kommunikáció révén az üzleteket cégcsoporton belül tudjuk tartani. Ha egyik szállodánk kap egy nagyobb megrendelést, de nem tudja teljesíteni, a csoport másik egysége át tudja venni a feladatot. Az egységes fellépéssel a komolyabb partnerekkel való tárgyalás során is hatékonyabban tudjuk a vállalat érdekeit érvényesíteni.

ttrend • Mennyire ismertek és elismertek a különböző Mellow Mood márkák?

A profi marketing mindig is a cég erőssége volt. Ugyanakkor azt vettem észre, hogy a termékekről sokszor nem a valós kép alakult ki még a szakmában dolgozókban sem. Üzleti partnereink néha elcsodálkoznak a helyszínválasztáson. A lokációt azonban mindig a vendég szempontjából kell nézni, aki jó közlekedést és infrastruktúrát akar. A versenyképesség érdekében a hiteles kép kialakításánál meggyőződésem, hogy a helyes ár/érték arány a kulcs.

ttrend • A kezdetektől markáns az online jelenlétük…

A hagyományos értékesítési csatorna hosszabb átfutási idejű, ezért rugalmatlanabb. Az online értékesítés már a kezdetektől fogva alapvető fontosságú volt a cégcsoport számára. Árstratégiánknak alapvető pillére a rugalmasság, ezért az online értékesítési csatornák a jövőben még inkább előtérbe kerülnek. Az elmúlt időszakban a proaktív értékesítési rendszert is megteremtettük. A stratégiailag fontos értékesítési partnerekkel, az online szállásfoglalási portálokat is beleértve, sőt kiemelve, közös koncepció alapján köttetnek a megállapodások.

ttrend • Összességében milyennek látja a Mellow Mood jövőjét a magyar piacon?

Mindkét új szálloda nyitás óta jól teljesít. A Mellow Mood hotelekről általánosságban is elmondható, hogy csökkenő kereslet és növekvő kínálat mellett is jó telítettségi mutatókat produkálnak. A következő másfél évben hat új egységgel bővülünk, megnyílik a Hungexpo mellett a teljesen megújult, négycsillagos Expo Congress Hotel és az első ötcsillagos egységünk, a Buddha-Bar Hotel Klotild Palace is a Klotild Palotában. Ezzel a kínálati és keresleti oldal teljes vertikumát lefedjük. Miután kialakítottuk egységes adatbázisunkat, pontos helyzetfelismerést vagyunk képesek végezni, amely alapján döntéseink megalapozottak, és az elkészült akciótervek is végrehajthatók. A cégnél töltött első félévem alatt az általam kitűzött célok teljesítésében jól haladtunk, és így a kedvezőtlen piaci körülmények mellett is rezisztensek tudtunk maradni. (x)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.