„Magyarország és a régió egyre fontosabb a számunkra”

Magyarországi villámlátogatása során a VisitBritain elnökét a világgazdasági válságról, a brit beutazó forgalom alakulásáról, valamint az olimpiai előkészületekről kérdeztünk.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

ttrend • Hogyan érintette a válság a brit turizmust?

Komolyan, különösen az üzleti utazásokat, amelyek volumene világviszonylatban 25 százalékkal esett vissza. Nekünk annyiban volt szerencsénk, hogy a font árfolyama kedvezően alakult, aminek következtében az ország 30–40 százalékkal olcsóbb lett a turisták számára. Ezzel együtt a szállodák telítettsége öt, a rev/par 10–15 százalékkal csökkent. Ami a magyar beutazást illeti, bár kevesebben érkeztek, de akik meglátogatták Nagy-Britanniát, hosszabb időt töltöttek el, a vendégéjszakák száma a második negyedévben 35 százalékkal nőtt. A kedvező ár-érték arányra fókuszáltunk a promóciókban is. Olyan luxusszállodák váltak elérhetővé, mint az ikonikus Ritz Carlton, a Mandarin vagy a Four Seasons. A nyarunk kedvezően alakult, de az év hátralévő része még nem látható. Kérdés, hogy az emberek lemondanak- e a második és a harmadik utazásukról. Ha egy ország munkanélküliségi rátája meghaladja a 10 százalékot, az már az emberek elbizonytalanodásához vezet. Ha viszont gazdasági stagnálás következik – ahogy a szakértők is jósolják –, valószínűleg a turizmus mértéke sem csökken tovább, hiszen az utazás már régóta nem kiváltság, az emberek nehezen mondanak le róla.

ttrend • Milyen szegmenst céloznak meg?

A 18–40 év közöttiekre fókuszálunk, és az élményturizmust állítjuk a középpontba: a koncerteket, a színházakat, a sporteseményeket és a vásárlást. Idei első kampányunk a „Cosmopolitan Britain” volt, amely a nagyvárosok kulturális kínálatával a női látogatókra koncentrált. Júniusban volt a „Britain rocks” kampányunk, amely a brit zenét, a klubéletet és pubokat promotálta. A harmadik kampányunk télen a megfizethetőségre helyezi a hangsúlyt.

ttrend • Mennyiben más a cseh, a lengyel és a magyar piac?

Ez a régió egyre fontosabb a számunkra, hiszen az innen érkező látogatók száma eléri az 1,6 milliót, míg az észak-amerikai (USA és Kanada) beutazók száma nem egészen a duplája ennek, 3 millióra tehető. A régióban lakók Londont ikonikus városnak tekintik, amelyet egyszer mindenképpen látniuk kell. A cseh és a magyar piac arányaiban és összetételében is hasonló. Lengyelország helyzete más, mivel rengeteg lengyel dolgozik nálunk, így a barátés rokonlátogatás sokkal jellemzőbb. Az idén ennek aránya csökkent, mivel sok vendégmunkás hazament. Cseh viszonylatban a golfturizmus erős, ami nem jellemző a másik két ország beutazóira. Ugyanakkor mindhárom ország esetében megfigyelhető a prémiumtermékek iránti kereslet növekedése. A városi luxushotelek mellett a vidéki kúriák és spahotelek ajánlatai is egyre népszerűbbek. A magyarokat egyre jobban érdekli a brit vidék.

ttrend • Milyen úti célokat ajánlana a magyar látogatók figyelmébe?

A nagyvárosok szerelmeseinek a hamisítatlan londoni „village”-ek, például Chelsea vagy Hampston meglátogatását javaslom, ahol a látogatók egy metropolison belül élvezhetik a „lassú utazás” minden előnyét. Londont elhagyva vasúttal bármi elérhető, York vagy Manchester igazán remek desztináció, de sokak számára ismerősen csenghet Cottswold és Bath is. Ugyanakkor Skócia is csupán négy óra távolságra van. Heathrow-n, az ötös terminálon a döcögős első hónap után helyreállt a rend, és a többi terminált is fokozatosan fejlesztjük és modernizáljuk.

ttrend • Hogy állnak az olimpiai előkészületek?

Minden a tervek szerint alakul, ezt bizonyítja az is, hogy a londoni olimpia nem szerepel a hírekben. A jó hír nem bír hírértékkel. A korábbi olimpiákból okulva – amikor is a játékok évében a beutazóturizmus nemhogy nem nőtt, de még csökkent is – a következő években kampányokkal és nemzetközi sporteseményekkel is felhívjuk a világ figyelmét az olimpiára. A „Rider Cup” 2010-ben Walesben vagy a „Commonwealth-játékok” Edinburghben csak két példa a sok közül.

ttrend • Számos korábbi helyszínen jelentett gondot a létesítmények későbbi hasznosítása...

Többféle módon szeretnénk a problémát kezelni. Lesznek ideiglenes épületek, amelyeket a játékok után lebontanak, míg a központi stadion több kisebb részre lesz felosztva. A Wembley arénát egyébként is felújítottuk volna, az aquaközpont pedig hiánypótló létesítmény lesz a környéken. Az olimpiai falu 17 percre fekszik a központtól, megközelíthetősége kiváló, így kellemes életteret biztosít majd a leendő lakók számára.

ttrend • A magyar piacon mit vár a jövőtől?

Jelenleg évente 300 000 magyar keresi fel az országot, és a célunk a bűvös félmillió elérése. Magyarországgal kapcsolatban a fő kérdés a gazdasága alakulása. Recesszióban és növekvő munkanélküliség mellett az emberek nem fognak utazni. Szerencsére London a magyarok listáján előkelő helyen szerepel, ahova egyszer mindenképp el akarnak jutni. A magyarok között is van egy csoport, amely beleszeretett Londonba, és rendszeresen visszajár. Tagjai a mi legjobb „értékesítőink”.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.