hirdetés
hirdetés

Költséghatékonyabb és halkabb lesz a WizzAir a Ryanairnél

A Wizz Air költségszintje alacsonyabb, mit a  vetélytárs RyanAir-é. Ez a korábbinál sokkal gazdaságosabban üzemeltethető új generációs típusnak az A321neonak köszönhető.

hirdetés

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Hamburgban tartott ünnepélyes eseményen felidézte: eddig hatszor adtak le megrendelést az Airbusnak, a legelső szerződésről egy budapesti kocsmában állapodtak meg még 2004-ben. Akkor 12 gépet rendeltek, aztán 20-at, két alkalommal 50-et, majd 100-at és tavaly Dubajban már 146 gépet.

Váradi József hangsúlyozta, az A321neo igazi forradalmat hoz a légiközlekedésben, mivel a típus a régebbi ceo változathoz képes 20 százalékos költségcsökkenést hoz. A vezérigazgató szerint a neo takarékossága ugyanennyi, 20 százalékos jegyárcsökkenést is hozhat magával, így továbbra is versenyképesek tudnak maradni.

A Wizz Air Airbus A321 neo-ját bemutató videó ide kattintva érhető el.

forrás: Wizz Air videó

Komoly eredmény lemenni egy három és félszer akkora versenytárs költségszintje alá- írja a forbes.hu. Az A 321neoval a magyar alapítású cég rendelkezésére áll a világ leghatékonyabb keskenytörzsű géptípusa, a Ryanair viszont Boeing 737-es flottával repül és az amerikai gyártónak még nincs hasonló paraméterekkel üzemeltethető modellje, bár már tárgyal róla: legfeljebb százgépes megrendelésről tárgyal az Airbusszal a nemrég teljesen felvásárolt Laudamotion számára a Ryanair, az ír fapados saját részére pedig a Boeing 737 MAX 10-es iránt is érdeklődik.

Az A321-nél megszokott 230 ülés helyett a neoban 239 ülés van, de a lábtér állítólag nem szűkült tovább. Az első neo pontosan a századik magyar lajstromú Wizz-gép lett. A következő néhány hónapban még újabb hat társa követi - a teljes budapesti A321-flotta tehát neósodik. Ez jó hír a nagy repülőzajra panaszkodó budapestieknek, hiszen nem csak a fogyasztásban jobbak ezek az új gépek az elődeiknél, de lényegében fele olyan hangosak.

A ferihegyi repülőtéren tartott rendezvényen Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 2006-ban egy Boeing 767-es 180 székkel repült, ma az A321neo 239 férőhelyet kínál. Ezzel együtt a 8 milliós utasforgalom 2006-ban évi 140 ezres gépmozgás mellett jelentkezett, míg 2018-ban 15 milliós forgalomra 110 ezer gépmozgás és ezzel alacsonyabb zajterhelés jutott.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai