A 2011-es turisztikai szezon rendőri szemmel

A napokban elkészült a 2011-es budapesti turisztikai idény rendőrségi jelentése - tudta meg a Turizmus Online a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóosztályán. Bár a rendőrség statisztikák nem nevesítik külön a turisták sérelmére elkövetett bűncselekményeket, ám július-augusztusban, a tavalyi év azonos időszakához képest, emelkedett a fővárosban a külföldi állampolgárságú személyek sérelmére elkövetett bűncselekmények száma. Munkatársunktól

Elkészült a turisztikai idény főbb jellemzőihez kapcsolódó összefoglaló jellegű jelentés - értesült a Turizmus Online. A Budapesti Rendőr-főkapitányság 2011-ben is, az előző évekhez hasonló módon, kiemelten figyelt a fővárosba érkező turisták biztonságára, a turisztikai szezonban speciálisan jellemző jogsértések megakadályozására, felderítésére. Így a turisztikai szezonban a BRFK központi szervei, valamint kapitányságai együttműködésben az ORFK Készenléti Rendőrséggel, illetve a Pest Megyei Rendőr-főkapitánysággal, folyamatos rendőri jelenléttel biztosították és biztosítják az idegenforgalmi szezonban frekventált területeket.

Nincs külön „turista-statisztika”

A statisztikákban ugyan nincs olyan nyilvántartás, hogy a sértett, vagy az elkövető milyen szándékkal tartózkodik Budapest területén, turista-e vagy sem, ám a rendelkezésre álló adatok alapján, amíg júniusban csökkent, addig júliusban és augusztusban növekedett a külföldiek sérelmére elkövetett bűncselekmények száma a magyar fővárosban. Az adatok a tavaly júliusi 179 esethez képest most 204 esetről tanúskodnak, az augusztusi számok még kedvezőtlenebbül alakultak: 156-ról 266-ra nőtt az ismertté vált, külföldiek sérelmére elkövetett esetek száma. Ezekből a rendőrségi statisztikákból nem lehetséges tendenciákat felállítani a turisták elleni jogsértéseket illetően, a vonatkozó jogszabályok ugyanis nem nevesítenek külön turisták sérelmére elkövetett bűncselekményeket – hangsúlyozták a rendőrségi szakemberek. A sértetté vált külföldiek részére a kerületi rendőrkapitányságok áldozatvédelmi referensei szükség esetén segítséget nyújtottak, de a gyors ügyintézés érdekében a kerületek frissítették az esetlegesen szükséges tolmácsok listáit is.

Jellegzetesek a turisták elleni jogsértések

Ezek autó-, motor- és bringalopások rablások, betöréses lopások, a zseblopások, trükkös lopások, tiltott kéjelgés, engedély nélküli árusítás… E jelenségek kezelése, visszaszorítása nem csupán rendőrségi feladat - közölték.

Folyamatos volt a jelenlét, de...

A BRFK Közrendvédelmi Főosztálya biztosította a Citadella gyalogos (kutyás) járőrrel folyamatos, fokozott ellenőrzésének végrehajtását. Napi rendszerességgel ellenőrzésre kerültek a fővárosi vasúti pályaudvarok, mertóvonalak Posztos járőrpárral biztosították a rendet a I. kerület Szentháromság téren a Budai Vár területén, hogy egyebek mellett a tiltott szerencsejáték megakadályozása, megszüntetése, elkövetők elfogása, a magyar és a külföldi turisták részére a szükséges felvilágosítás, segítségnyújtás megadása.

A BRFK Bűnügyi Szolgálata is gyalogos portyaszolgálattal biztosította a rendőri jelenlétet a turisták által leginkább látogatott időszakokban és helyeken, elsősorban a Nagymező utcában, a Liszt Ferenc téren, az Oktogon téren és a színházak (kiemelten az Operaház) környékén. A Nyugati-pályaudvar, valamint a hozzá tartozó tér, aluljáró és parkoló tekintetében is folyamatos volt a rendőri jelenlét.

(Az már az érme másik oldala, hogy amint eltűnik a rend őre a Halászbástya környékéről, az itt a pirosos siserehad szinte a másodperc tört része alatt előkerül és csalja el a turisták pénzét, illetve fenyegeti meg akár késsel életveszélyesen a turistáit tőle elrángató idegenvezetőt. Kérdés: hogy lehet az, hogy ez a banda az amúgy őrök által felügyelt, belépővel látogatható nevezetességre feljut? És ugyanez megy évek óta a Citadellánál is, legalábbis a buszparkolóhoz közeli kilátóponton, ezért az idegenvezetők csoportjaiknak már egyre kevésbé ott mutatják meg a várost, inkább keresnek a hegyen más, bűnözők által kevésbé frekventált helyet. Újabban egyébként már a Budavári sikló alsó állomásánál is feltűntek a pirososak. Szintén fokozottabb rendőri jelenlétért kiált a Bajcsy-Zsilinszky úti buszváró is, ahol elvileg a városnéző turistákat fuvarozó különjáratok tennék le Bazilikához tartó utasaikat. A buszok helyét azonban nem egyszer személygépkocsik foglalják el - a szerkesztő megjegyzése.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?