A BlueTravel rejtély-folytatódik

Miért tart zárva az iroda napok óta, miközben csődöt nem jelentett? Miért nem veszi fel senki az ügyeleti telefont?

Nos, a dolgot az Blue Travellel évek óta együttműködő, viszonteladó utazási irodai partnerek sem értik. Mint arról korábban beszámoltunk, a magyar piacon 2002 óta jelen lévő utazásszervező 11 ciprusi utasa nem a megrendelt szolgáltatást kapta a szigeten, majd amikor megpróbálták elérni az irodát, kiderült, hogy a cég minden előzetes figyelmeztetés nélkül bezárta budapesti irodáját.

Az őszi szünet idejére Ciprusra és Máltára kiutaztatott 41 utasból 11 a ciprusi gondokról egész egyértelműen értesült: nem az előzetesen kifizetett kategóriájú szállást kapták érkezésükkor; 5 illetve 4 csillagból három lett.  

A BlueTravel egyik, az irodával 10 éve együttműködő viszonteladó partnerétől úgy értesültünk, hogy a 11-ből 7 utas - két család gyerekekkel - az övék. Az október 26-án tíz napra kiutazott családok egy költözésre még számíthatnak, mivel az elhelyezést biztosító háromcsillagos hotel vasárnap, a nyári szezon végeztével bezárja a kapuit. Sovány vigasz számukra, hogy egy éjszaka erejéig „upgrade”-elnek egy négycsillagos hotelbe, hogy aztán siessenek a pafoszi reptérre, bár Larnakába érkeztek.

Egy másik viszonteladó iroda panaszt tevő két utasa 4 napra utazott, ők már haza is tértek. Másik két utas kifizette a négy csillagért a különbözetet, melyet – ha sikerül – a BlueTravel-en hajtanak majd be.  

Mint az érintett vidéki utazási iroda vezetője elmondta, meglepte őket, hogy két nappal utasaik tervezett indulása előtt tudták meg, hogy másik légitársasággal repülnek, mint amire befizettek. Ryanair-rel mentek volna oda-vissza, végül oda a Larnakába járó Wizz Air lett, vissza pedig igyekezhetnek Pafoszba, hogy elérjék a Ryanairt. A probléma nem csupán az egymástól tisztes távolságra fekvő repterekből adódik, hanem a poggyászdíjat is máshogy számlázza a két fapados. Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy ezt a különbözetet azonban a Blue Travel kifizette – tudtuk meg. A légitársasági kavart az utasok is elfogadták.  

A BlueTravel esete egyelőre nem a „klasszikus” utazási irodai csőd jeleit mutatja (bár csődről egyelőre senki sem beszél, csupán bezárt irodáról), mivel az utasok „csak” a minőségben szenvednek hiányt, a hazajutással nem lesz gond. Az említett iroda utasai menetrend szerint közlekedve még induláskor megkapták a hazaútra szóló beszállókártyát, kedden érkeznek.

„A BlueTravel-re együttműködésünk során soha sem volt semmi panaszunk, rugalmasak és gyorsak voltak” – tájékoztat a partneriroda vezetője, aki maga is meglepődött a minden hivatalos bejelentés nélküli bezáráson. Hozzátette: azóta is próbálják elérni a Blue illetékeseit az ügyeleti mobilszámon, eddig mindhiába.

Nem megerősített források szerint a cég tulajdonosát kórházban ápolják. Szintén rebesgetik a szakmában, hogy a ciprusi szállodai problémák miatt nem a BlueTravel, hanem annak ciprusi partnere a felelős, ők nem utalták tovább a befizetett részvételi díjakat. 

Elgondolkodtató, hogy a BlueTravel irodavezetője, szakmai tevékenységért felelős munkatársa, Pintér Zsófia október elején felmondott, és erről körlevélben értesítette partnereit - ennek ellenére a Blue Travel honlapján továbbra is ő szerepel irodavezetőként. A személyi változásra utaló hírt az Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) internetes oldalán nem találtunk. Szintén felmerül a kérdés, hogy működőnek tekinthető-e egy olyan utazási iroda, amelynek irodája zárva tart, és egyetlen telefonszámon sem érhető el?

A választ erre a kérdésre, illetve arra, hogy történt-e személyi változás az iroda vezetésében, szerettük volna az MKEH-tól kérni. Szerkesztőségünk többször is próbálta elérni a hivatal idegenforgalmi osztályának főosztályvezető-helyettesét, eddig mindhiába. Még szerencse, hogy az MTI megkeresésére írásban reagáltak, így sikerült megtudni, hogy „az utazási vállalkozónál az MKEH nem állapított meg jogsértő körülményt az elmúlt években”. Illetve, mint azt mi is megírtuk, a szerdán hatályos hatósági nyilvántartásban szerepel, de azért a sajtóhíreknek is köszönhetően a hivatal vizsgálja a helyzetet. 

„A turizmusban óriási a konkurenciaharc, ezért csak az az utazási iroda tud felszínen maradni, amely megbízhatóan, megfelelõ színvonalon és jó áron kínálja útjait. A Blue Travel Online ezt az utat követi. A Ciprusra utaztatók piacán cégünk az egyik legsikeresebb Magyarországon” - olvasható a Blue Travel máig is működő honlapján, ahol egyetlen szó sincs arról, hogy működésüket beszüntették volna. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.