A feketézést növeli a kötelező kamarai regisztráció?

Gyakorló idegenvezető kollégánkat meglehetősen feldúlta a kötelező kamarai regisztrációra vonatkozó előírás.

A 2011. évi CLVI számú törvényt értelmében a cégbejegyzéssel rendelkező gazdálkodók (egyéni vállalkozók és így az idegenvezetők is) a cégbejegyzést követő 5 munkanapon belül regisztráltatni kötelesek magukat a lakhely szerint illetékes kereskedelmi és iparkamaráknál.

A regisztrálási díj, mely nem minősül tagdíjnak, évente 5.000 forint, melyet a nyomtatvány kitöltésével egyidejűleg, de legkésőbb minden év március 31-ig kötelesek az idegenvezetők is, banki átutalással megfizetni.

További érdekesség, hogy a már működő vállalkozások ez év január 1-jétől számított 60 napon belül kell, hogy ezt megtegyék. Amennyiben nem, úgy következnek a szankciók. Mivel a kamarai „hozzájárulás” köztartozásnak minősül, így nem fizetés esetén az NVA behajtja adóként.

Gondolná az ember, hogy ha valamit bevezetnek, annak valami racionális oka van. A Pest Megyei Kamara honlapján ezt részletezik is. Így pl.„a regisztrációval egy-két év alatt olyan adatbázis építhető ki, mellyel ki lehet majd szűrni a nem létező cégeket”.

A jelenlegi, a lakóhely szerinti cégbíróságon rendelkezésre álló listákból ezt mért nem lehet kiszedni? Borítékolom, hogy ezzel nem fogják kiszűrni sem a „nem létezőket”, vagy ha úgy tetszik, a „feketézőket” sem.

Az viszont itt talán ki is derült, hogy nekünk a gazdasági bűnözés felszámolásához kellett évi 5 ezerrel hozzájárulni.

Ezen kívül a Kamarák, ígéretük szerint, nyilvántartásba vesznek minket. Kérdezem, hogy minek? Mi jó származik nekem, 5 ezer forintért abból, hogy szerepelni fogok egy listán az egyik íróasztal fiókjában, netán egy számítógépen?

Ehhez bőven elég lett volna a cégbírósági lista. Igaz, hogy az nem hozott volna ötezret. Ámde a bejegyzett gazdálkodók kaphatnak még más is a Kamarától. Így tanácsadást üzleti, pénzügyi, adózási ügyekben, partnerek keresésében, sőt még pályázat figyelésben is.

Érdekes lesz majd, mikor mindezen szolgáltatásokat az idegenvezetők szeretnék igénybe venni és munkát adó „partnereket” keresnek a kamarákban. Teljesen nyilvánvaló, hogy itt ismételten egy óriási melléfogás történt.

A bejegyzéssel és a „hozzájárulással” (csak tudnám, hogy mihez járulok hozzá) az idegenvezetőknek a becsületesebb, vállalkozói igazolvánnyal, számlával, adózott jövedelemmel rendelkező idegenvezetőket sújtják, és egyidejűleg növelik, a már ma is igen magas számú „feketézők” létszámát.

Az is nehezen érthető, hogy az idegenvezetőket egy kalap alá veszik az egyéni gazdálkodó asztalossal, lakatossal, stb., holott mi nyilvánvalóan egy kamarában bejegyzett tagok (utazási irodák) útján végzett szolgáltatásához kapcsolódunk. A kisiparosok megtehetik, hogy nem számláznak az ügyfélnek, de egy bejegyzett idegenforgalmi cég számlánk ellenében fizeti a munkánkat.

Az is teljesen egyértelmű, hogy a befizetendő 5 ezer forint még az iparág közelében sem marad, hanem elnyeli a területi és az országos kamarák adminisztrációja.

Van két idegenvezetőket tömörítő szervezetünk, ahol már regisztrálva vagyunk éves tagdíjért, vannak más szakmai szervezetek (utazási irodai, utazásszervezői), van minisztériumi főosztályunk, mégsem emelt senki kifogást a tervezett lépés ellen?


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?