A hazai kedvenc ismét a Qatar Airways

Újra a Qatar Airways állhat a dobogó legfelső fokán, a legnagyobb magyar online repülőjegy-forgalmazó által szervezett „Az Én Légitársaságom 2013” elnevezésű független megmérettetésben. A repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Online Kft. felhívására a hazai légi utasok második alkalommal írták meg véleményüket repülőútjaikról.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A repjegy.hu oldalon lezajlott felmérés résztvevői 3.150 értékelést adtak le, és 936-an szöveges élménybeszámolót is megosztottak. A tavalyi évhez képest több mint 50%-os növekedés az értékelések számában visszaigazolja, hogy mennyire fontos az utazóknak a kényelmes és jó menetrenddel történő utazás.

A meghirdetett négy kategóriában (légiutaskísérő, fedélzeti ellátás, menetrend, ár-érték arány) nullától ötig lehetett osztályozni a légitársaságok szolgáltatási színvonalát és mindennapi munkáját.

A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb minősítés a vezető fapados légitársaságokra érkezett: 697-en választották a Wizz Airt illetve 405-an pontozták az ír Ryanairt, őket pedig a német Lufthansa követi 272 értékeléssel. Összességében pedig 114 különböző légitársaság szolgáltatásait osztályozták.

„Ugyan a legtöbb szavazat a fapados társaságokra érkezett, a hazai légi utasok még mindig a menetrendre és fedélzeti szolgáltatások minőségére helyezik a hangsúlyt. A mosolygós és segítőkész légi utaskísérő és a minőségi fedélzeti ellátás fontosabb az alacsony repülőjegy áraknál - legalábbis a 2013-as egész éves felmérés eredményei ezt igazolják" – mondta el Habóczki Zsolt, a Weco-Online Kft. ügyvezető igazgatója.

Először a négy kategória díjazottjait ismertették. A válaszadók véleménye alapján a legkedvesebb légiutaskísérőkkel a Jet2.com fedélzetén találkozhatunk (4,70 ponttal), de csak egy hajszállal lett ezüstérmes a Qatar Airways (4,69). Az utasok a görög vendégszeretet emelték még ki: harmadik helyen az Aegean Air (4,63) végzett.

A pontos és rugalmas menetrend, az időben érkezés szintén fontos tényező. Sokszor a távoli repterekről való bejutást is meg kell oldani, így ez cseppet sem elhanyagolható szempont, amikor repülőjegyet foglalunk. A legjobb menetrend kategóriában holtversenyben első helyen végzett Finnair és Austrian Airlines (4,60). A tavalyi kategória-második Qatar most a dobogó harmadik fokára csúszott (4,58).

Talán meglepő, de akárcsak a legutóbbi szavazásban, idén sem termett sok babér a fapados légitársaságoknak az ár-érték arány megítélésében. A kategória első helyén a Qatar Airways végzett (4,66), az Air Malta (4,58), és a holtversenyben harmadik Turkish Airlines és Norwegian Air Shuttle előtt (4,44).

A jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeten kapott szolgáltatások minősége is, ami leginkább hosszú repülőúton lényeges. A legjobb fedélzeti szolgáltatás díját az Emirates légitársaság képviselője vehette át. Újra második lett a Qatar légitársaságot (4,69), őket követte a tavalyi kategória-győztes Turkish Airlines (4,68).

Dr. Simon András, a Weco Travel ügyvezetője szerint az utasok megunták a kísérleti nyúl szerepét, vagyis hogy rajtuk teszteljék, meddig bírnak sorban állni, mekkora helyre képesek behajtogatni magukat, vagy tudnak-e csomaggal a kézben elég gyorsan futni az átszálláskor. Nagyon reálisan látják az árak mögött lévő értéket, és felelősséggel választanak. Sem a szuper olcsó, de gyenge szolgáltatás, sem a túlárazott luxus nem nyerte el a magyar utasok elismerését.

Az összetett végeredmény alapján „Az Én Légitársaságom 2013” győztese a Qatar Airways lett, 4,65 ponttal. A második Turkish Airlines (4,54), a bronzérmes Emirates légitársaság 4,50 pontot kapott az utasoktól. 


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.