A Heineken legjobb csaposa

Harai István nyerte a magyarországi versenyt.

Harai István, a budapesti Promenád csaposa képviselheti hazánkat a Heineken Star Serve verseny világdöntőjén Amszterdamban. A magyar bártender jó eséllyel pályázik, hogy jövőre ő lehessen a világ legjobb csaposa is.

Azt gondolhatjuk, hogy sört csapolni egyszerű feladat, de a következetesen kiváló minőségű csapolás csak folyamatos gyakorlással érhető el. A Heineken Star Serve globális programja azért jött létre, hogy a csapolt sör minősége javulhasson, és bárhol is járjunk, a Heineken mindig tökéletes formában kerüljön a poharunkba. A Star Serve program keretében bártenderek ezrei sajátítják el a csapolás művészetét világszerte, és a globális versenysorozatban megmutathatják mindazt, amit tanultak. A fogyasztók így bárhol élvezhetik a tökéletesen, szakszerűen csapolt és felszolgált Heinekent.

„A Heinekent kínáló bárok, sörözők, nem közönséges helyek; a fogyasztó elvárja a kimagasló szolgáltatást, a tökéletesen csapolt sört, és hogy a bártender odafigyeljen minden apróságra, amivel kellemesebbé teheti a sörözés élményét. A Heineken Star Serve programmal is demonstráljuk márkánk elkötelezettségét a minőség iránt az árpaszemtől, a fogyasztó asztalára kerülő ízletes sörig, emellett segítjük HoReCa partnereink munkáját is, akik a tréningeknek köszönhetően növelhetik a visszatérő vendégek számát. A Star Serve program kötelező minden olyan országban, ahol a csapolt Heineken elérhető, így Magyarországon is évente visszatér" – mondta Nicola Sucur, a Heineken brand managere.

A háromfordulós magyar versenyen több tucat csapos vett részt, és a döntőbe jutott legjobb 5 jelölt a Mastercard Balaton Soundon rendezett országos döntőben mutatta meg rátermettségét. A Star Serve magyarországi döntőjén minden versenyző 1-1 percet kapott, hogy a tökéletes csapolás mind az öt lépését (öblítés, töltés, hablehúzás, ellenőrzés, szervírozás) követve, saját „varázsuk” hozzáadásával kiváló csapolt sört készítsenek. Szakmai zsűri és a fesztivál vendégei választották ki a legjobbat, aki részt vehet a Heineken nemzetközi döntőjén. Míg a koktél- vagy baristaversenyek meglehetősen gyakoriak, ez az egyetlen nemzetközi verseny csaposoknak, amelyen csakis a legképzettebb bártenderek vehetnek részt.

„A Star Serve tréningeink során magyar és holland sörmesterek bevonásával megtanítjuk a csapolás fortélyait, és igyekszünk a bártenderek készségeit is fejleszteni. Célunk, hogy a hazai csaposok is világszínvonalon dolgozzanak, ami a fogyasztók számára is jelentős hozzáadott érték. Akkor végeztük jól a munkánkat, ha a pultosok megfelelően kezelik a sört, motiváltak a kifogástalan eredmény elérésében, hogy minden egyes pohár csapolt Heineken tökéletesen kerüljön a vendégek elé” – mondta Boros László magyar csapolómester, a zsűri elnöke.

Az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy sört csapolni mindenki tud, pedig ez nem így van. A Heineken 5 lépéses rituáléját követve azonban biztosítható, hogy a vendég mindig a lehető legjobb sört kapja.

A kifogástalanul csapolt sör 5 lépése:
1. Első lépés: öblítés, Heinekent csakis tiszta, alaposan elmosott és kiöblített pohárban lehet felszolgálni. Az öblítés a pohár hűtésére is szolgál, hiszen így lassabban melegszik fel a sör, tovább tartja az ízét.
2. Ezután következik a töltés. Fontos, hogy miután a bártender kinyitotta a sörcsapot, 45°-os szögben csúsztassa alá a poharat, a fúvóka érintése nélkül, majd amikor majdnem megtelt a pohár, hozza függőleges helyzetbe, majd tegye félre. Ez biztosítja, hogy a sör tetején szép és kemény hab képződhessen.
3. Ekkor jön el a harmadik lépés ideje, ami a sörhab levágását jelenti. Fontos, hogy a hab tetejét eltávolítsuk, ettől keményebb és tartósabb lesz, illetve ez veszi el a komló kesernyés ízét is az első kortynál. Azoknál a söröknél, amelynek nem vágtuk le a habját a buborékok sokkal nagyobbak, és ha belekortyolunk az italba, a komló kesernyés íze túl domináns lesz.
4. Negyedik lépésben, a csaposnak ellenőriznie kell, hogy a hab mennyisége megfelelő-e; a poháron található Heineken-csillag közepéig kell érnie.
5. És végül, a felszolgálásnál figyelni kell, hogy a Heineken logó a vendéggel szemben legyen, aki így a megfelelő sör-hab arányt is ellenőrizheti.

Emellett van még egy extra, ami megkülönbözteti a Star Serve pultosokat a többi bártendertől; ez pedig a „varázs”, amitől sokkal jobbá tehető egy csapolt sör. A csapos személyisége, karizmája is hozzájárul ahhoz, hogy élmény legyen minden pohár Heineken elfogyasztása.

 

Forrás: Élelmiszer Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.