A hétvégére koncentrálódtak a magyarok belföldi utazásai

Rövidült, miközben gyakoribbá vált a belföldi nyaralás: az elmúlt 3 hónapban minden második belföldi szállásfoglalás csupán 1 vagy 2 éjszakára szólt. A Szallas.hu friss elemzése szerint azonban a turisztikai szektor így is jobban teljesített, mint tavaly: a harmadik negyedévben 8 százalék feletti volt a növekedés. A legnagyobb zsúfoltságot a Siófokon szabadságukat töltők élhették át, míg egy átlagos kikapcsolódásra 54.297 – SZÉP-kártyás fizetés esetén 61.580 - forintot költöttünk. 

Tavalyhoz képest rövidült a nyaralások hossza 2016. III. negyedévében: a foglalások fele szólt 1, illetve 2 éjszakára, miközben a 3 és annál hosszabb időszakra szóló kikapcsolódások aránya csökkent 2015 hasonló időszakához képest. „Inkább többször, de rövidebb időre mentünk pihenni, jellemzően valamilyen Balaton-parti településre. A tendenciában fontos szerepet játszik a szeptemberi nyár is, hiszen az olykor 30 fokos őszi hétvégéken sokan döntöttek úgy, hogy 1-2 napos pótnyaralást iktatnak be” – mondta Pálinkás János, a Szallas.hu kreatív vezetője.

Az elmúlt negyedévben minden negyedik belföldi foglalás (27%) a családi nyaralás során költséghatékony megoldást kínáló apartmanra érkezett. „A foglalások értéke nagyon széles skálán mozgott: volt, aki 1372 forintból vett ki szobát, miközben a legnagyobb értékű foglalás ennek több mint 1300-szorosa, 1,8 millió forint volt. Egy átlagos kikapcsolódásra 54.297 forintot költöttünk, ami 2 százalékos bővülés az elmúlt év hasonló időszakához képest. A növekedésben szerepet játszik az is, hogy a SZÉP-kártyák 20 százalékkal gyakrabban kerültek elő fizetéskor, s ezekben az esetekben az átlagérték is magasabb, 61.580 forint volt” – tette hozzá Pálinkás János.

Ha a nyár nyerteseit települések szerint vizsgáljuk, akkor Siófok örülhet leginkább, a legtöbb vendég a Balaton-parti várost választotta fő utazási célpontként. Nem meglepetés Budapest 2. és Hajdúszoboszló 3. helye sem, a három város évek óta vezeti a top 10-es listát a július 1-jétől szeptember 30-áig tartó időszakban. Az élbolyban egy jelentős változás figyelhető meg: a tavalyi 4. Balatonfüred egy helyet csúszott a népszerűségi listán, helyét Eger vette át. „A megyei adatok a települések rangsorát tükrözik. A belföldi turisztikai forgalom közel 50 százalékát népszerűségi sorrendben Somogy, Veszprém, Heves, illetve Pest megye adta, a legzsúfoltabb nyári nap egyébként augusztus 8-ára esett idén. A Szallas.hu foglalási adatai alapján a III. negyedévben 8-9 százalék közötti növekedéssel számoltunk” – mondta Pálinkás János.

Hideg vízből meleg vízbe

Az év hátralévő részében a belföldi vendégforgalmat a wellness típusú kikapcsolódás alakítja, ami mind a helyszín, mind a szálláshelytípusok kiválasztásában markáns változást hoz. „Októbertől dinamikusan megnő a wellness-csomagajánlatok iránti érdeklődés, a legvonzóbb célpontok sorrendben Hajdúszoboszló, Eger, Zalakaros és Gyula, ahol többnyire 3 és 4 csillagos szállodákban foglalnak a magyarok 2 főre, átlagosan 2,5 éjszakára, 78 ezer forint értékben” – mondta a Szallas.hu képviselője.

A 10 legnépszerűbb hazai település 2016. III. negyedévben
(Zárójelben a tavalyi év azonos időszakának helyezései.)

1. Siófok (1.)
2. Budapest (2.)
3. Hajdúszoboszló (3.)
4. Eger (5.)
5. Balatonfüred (4.)
6. Gyula (7.)
7. Balatonlelle (6.)
8. Szeged (8.)
9. Hévíz (-)
10. Zalakaros (10.)

Forrás: Szallas.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?