A hírlevelek ötöde a kukában végzi

 Az e-mailmarketing még manapság is sokszor apróságokon csúszik el, pedig egyszerű lenne ezeken segíteni - hangzott el a csütörtökön zajlott 3. E-mailmarketing Konferencián, amit a Kreatív és a Protopmail szervezett Haladó e-mailmarketing címmel. A meghívottak esettanulmányokon vagy épp sárkányos példákon keresztül mutatták be, mi az a plusz, ami gyakran hiányzik. Tudósításunk képekkel és letölthető prezentációkkal.

A jól működő inbound marketinget mutatta be a konferencia elején Damjanovich Nebojsa, a Senpal és a Hubspot képviselője, aki szerint a marketingesek általában a leadgenerálásban - vagyis a látogatók honlapról történő bevonzásában -, a honlap tartalmi összeállításán és az alkalmazott technikákon véreznek el. Problémát jelenthet, hogy nem edukációra épülő dinamikus tartalommal töltik meg a honlapot, illetve nem keresőoptimalizált az oldal. A későbbi fázisokban a lead nurturing - vagyis a regisztrált felhasználókkal való kapcsolattartás - során azok ügyféllé nevelésében a fokozatosság elvét kell alkalmazni, nem szabad azonnal sales-módszerekkel támadni őket, és az edukáció itt is lényeges. "Ha már megvan az ügyfél, a marketingautomatizálás segítheti a hatékonyabb működést" - javasolta. 

Zajban dolgoznak

Magát az ügyfélszerzés témáját Szalaghári Éva boncolgatta az Fps webügynökségtől. Mivel napjainkban percenként 2,4 millió Google keresést indítanak, a szakember szerint óriási a zaj, ezért meg kell találni a megfelelő utat az ügyfelekhez. Ami a legfontosabb, az a tervezettség és a relevancia. A kevesebb, de jobban felépített tartalom többet ér, keresőoptimalizálttá kell tenni a honlap, blog tartalmát illetve adott időközönként frissíteni kell azt. A potenciális ügyfeleket csalogató ajánlatokkal kell elkötelezni, például úgy, hogy bizonyos exkluzív tartalmakhoz csak regisztrációval férhessenek hozzá.

A következő előadásban egy esettanulmányon keresztül ismerhették meg a résztvevők a jó social media kampány ismérveit. Fábián Levente az Eoptikától mesélt cégük Facebook-kampányáról. Mivel a vállalkozás kontaktlencsét árusít, célcsoportjuk nagyon változatos. Azért választották a játék formátumot, mert az emberek szórakozni járnak a Facebookra, illetve a játékot megelőző regisztráció során megadják az adataikat. Mint mondta, a célközönségre szűrés a nyeremény megválasztásával, a játék típusával és a célzott hirdetéssel érhető el. Esetükben a többkérdéses kvízjáték működött a legjobban, ajándék tekintetében pedig a több nagy nyeremény. Ami még fontos Fábián szerint, az a szabályok egyszerűsége, és a feltételek tisztázása. Saját kampányuknál négy hónapon belül megtérültek a kampány költségei.

A célcsoportszegmentálásról beszélt Fialka Krisztina a Reach Media képviseletében. A szakember bemutatta, milyen módszerekkel lehet adatbázist építeni, erre volt jó példa néhány éve a Facebookon dübörgő indiánnév-játék, amely egy ékszerészet számára gyűjtött adatokat. A szakember konklúziója szerint a legjobb mindenképp a saját adatbázis. Ebbe bekerülhetnek az ügyfelek, többek közt website-ról, online nyereményjátékból, mobilon vagy mobilappokon keresztül. Szegmentálni két adattípus felhasználásával lehet: a primer adatokat a felhasználó adja meg, míg a származtatott adatokat a viselkedés alapján lehet leszűrni. 

Sárkányok a sales-ben 

Azt hogy a már kialakított potenciális ügyfelekből hogyan lesz vásárló, Dely Gábor, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) képviselője mutatta be sárkányok értékesítésén keresztül. A vásárlást megelőző fázisban egyénre szabott, tömegesen kiküldött tartalommal kelthető fel a vevő érdeklődése. Például ha valaki böngész egy oldalon, érdemes megcélozni egy kedvezményről szóló bannerrel. A vásárlást követően is, kiegészítő szolgáltatásokkal motiválható a vevő, hogy egyéb termékeket is válasszon a már kiszemelt áru mellé (például sárkányszárny-ápoló szert).

Hazai esettanulmányokkal érkezett a konferenciára Dunder Krisztián a Growww digital képviseletében. A szakember a Concorde prémium banking szolgáltatást népszerűsítő kampányukról, illetve a Nádor Dentalnak készített kampányukról beszélt. Előbbi esetében főleg az Adwords-szel értek el sikereket, de a keresőoptimalizálás és a Facebook is jól működő platform volt az akcióban. Online videókkal hatékonyak tudtak lenni a leadgenerálásban – egy ilyen videó előnye Dunder szerint, hogy hitelesít, pozícionál, illetve maradásra bírja a felhasználót. A fogorvosi rendelőnek készített kampányuk tanulsága az volt, hogy nem mindenütt működnek a szokott módszerek. A rendelő potenciális ügyfeleinek körében például nem működött az online űrlapok kitöltése, helyette telefonos megkereséssel tudtak sikeresek lenni.

Egy hiányzó előadó helyére beugorva Koncz Gábor mesélt néhány szót a Protopmailről, az általuk fejlesztett és értékesített marketingautomatizációs szoftverről. A piac alig 5 százaléka használ jelenleg ilyen jellegű szoftvert, de a használók száma 50 százalékkal nő évente. A legnagyobb fogyasztói fenntartások közé tartoznak, hogy nem fogják tudni használni, nem kellően eredményes vagy túl drága a szoftver. Az előadás szerint a Protopmail egyszerű marketingautomatizációs rendszert kínál.

Hogyan kerülhető el, hogy a kiküldött levelek a spambe kerüljenek? – ezzel a kérdéssel foglalkozott Nagy Balázs és Daróczi Gábor az Smtp.hu-tól. Általános jelenség, hogy a legtöbb hírlevélprobléma abból adódik, hogy a kiküldés túl lassú, illetve hogy a levél a spambe kerül. Amire figyelni kell a hozzáértők szerint, többek között a spamlista figyelése, a kiküldött levelek mennyisége (be kell melegíteni az IP-címet, vagyis fokozatosan kell emelni a kiküldött hírlevelek számát), de a megbízható levélküldői státusz megszerzése is fontos (erre a szolgáltatóknál lehet regisztrálni, a szolgáltatói visszautasítás ennek következtében csökken). 

Amikor a Facebook gyártja a célcsoportot 

Bonyhádi Zsuzsanna a GE Lighttingtől előadásában a B2B marketing területén új szemléletet, és az eddiginél hatékonyabb módszert jelentő revenue marketingről beszélt. Kevés fejlődés, elmozdulás történt a szektorban az elmúlt években - standolás, szóróanyag a jellemző, de csak 5 százalék folytat revenue marketinget. Fontos szerinte, hogy együttműködésben kell lenni a sales-szel, ez lenne alapvető, viszont a legtöbb cégnél elkülönül a kettő; mérhetőnek kell lenni, szükség van inbound marketingre, marketing-automatizációra és a kezdeti időszakban benne van a bukás esélye is – mondta, de olyankor tanulni kell ezekből és csinálni kell tovább. Ha valaki szeretne belevágni a revenue marketingbe, szüksége lesz auditokra, egy összegzést kell készítenie, kialakítania a portfóliókat, invesztálni és releváns tartalommal célozni az ügyfélkört. A módszer hosszú távú előnye, hogy előbb kiszámítható majd növekvő marketingbüdzsével jár.

A remarketing lényege, hogy már egyszer megérkezett látogatókat próbálunk visszacsalogatni a weboldalra személyre szabott üzenetekkel – erről már Gombos Zsolt beszélt az OMA-tól. Nem szabad tehát homogénnek tekinteni a látogatókat, a különböző jellemzők alapján újra kell csoportosítani az embereket. A módszer működési elve, hogy bizonyos kódokat helyezünk el a honlap forrásaiban, a rendszer megcímkézi az egyes látogatókat, melyek közül később válogathatunk, célozhatóvá válnak. A retargeting ehhez képest annyiban más, hogy nem kell hozzá működő honlap, csak egy adatbázis (például e-mail adatbázis). A módszer kiterjesztése a Facebookon a hasonló célcsoport létrehozása. Ezzel a saját adatbázisunkat feltöltve a Facebook létrehoz számunkra egy hasonló csoportot, amelyre Facebook-hirdetésekkel lehet célozni. 

Az éhes vásárló külön eset 

A küldés gomb megnyomása után a levelek kb. 78 százaléka kerül az inboxba. A maradék spam, vagy eltűnik. Ezen néhány módszer segítségével lehet segíteni - magyarázta Lőw Márton a Rocketmailtől. Ilyen például, ha a küldő URL-je és a From domain egyezik egy hírlevél esetén, ha három domainnél nincs több a levélben, illetve, hogy az URL ne szerepeljen feketelistákon. Kerülendő az URL-rövidítés használata, a túl sok HTML-kódot érdemes kerülni, a szövegnek pedig megfelelő arányban kell állnia a képekkel és a linkekkel. Az egyes szolgáltatók másképp reagálnak: a Gmail a legnagyobb, ennek megfelelően megbízható és korlátlan mennyiségű levelet hajlandó elnyelni, míg a Yahoo a „legháklisabb”.

Ha statisztikai adatokat szeretne valaki több csatorna között megosztani, fontos hogy ne egylépéses vásárlásai legyenek, hanem a fogyasztó több lépésben jusson el a tranzakcióhoz (egy lépés általában csak az ételrendelésnél fordul elő magasabb arányban) – erről már Bay Áron beszélt a HD Marketingtől. Az alapszoftver erre a fajta elemző munkára továbbra is a Google Analytics. Bay szintén kiemelte, hogy az attribúciómodellezés fontos, mert kiderül belőle melyik lépés a legfontosabb, melyik járul hozzá leginkább az üzletkötéshez, így lehet tudni belőle, mire érdemes a legtöbbet költeni.

A végén Pokornyik Roland és Mécs Gergely, az EDMdesigner képviselői beszéltek a megfelelően összerakott hírlevél, és a kiküldésre használt szolgáltatók ismérveiről. Pokornyik említette például, hogy ma Magyarországon a kiküldött hírleveleknek csupán mintegy 20 százaléka optimalizált mobiltelefonra, pedig az általa hivatkozott egyik esettanulmány szerint 20 százalékos átkattintásnövekedés is elérhető az optimalizációval. Általánosságban az új dizájn, a linkek helyett nagy gombok elhelyezése, több üres hely és egyszerűsített formátum alkalmazása segíthet.

Kollégája, Mécs Gergely az e-mail szolgáltatókról beszélt, közülük pedig az Outlook, a Yahoo, a Hotmail és a Gmail fedi le a piac mintegy 91 százalékát. Ezek a programok gyakran túlbiztosítottak és sajátosan érzékenyek bizonyos e-mail-jellemzőkre. Mécs szerint azért is fontos ezekre figyelni, mert egy-egy veszélyes kód levélbe kerülése esetén könnyedén tönkre mehet az addig felépített lista vagy az adott domain minősége. A szakember azt tanácsolta, hogy a szolgáltatók jellemzőinek közös metszetére építve írjanak hírlevelet a cégek.

Letölthető előadások

Bay Áron: Statisztikai adatok megosztása több csatorna között >>>
Bonyhádi Zsuzsanna: Revenue marketing >>>
Damjanovich Nebojsa: Inbound marketing >>>
Dely Gábor: Leadből vásárló >>>
Dunder Krisztián: Kiváló ár-érték arányú leadgenerálási módszerek >>>
Fábián Levente: Adatbázisépítés-a social-médiában >>>
Fialka Krisztina: Nem csak a Mentalista képes rá! >>>
Gombos Zsolt: Verhetetlen remarketing technikák >>>
Koncz Gábor: Hogyan válasszunk megfelelő marketingautomatizációs szoftvert? >>>
Lőw Márton: E-mailkézbesítési analitika – avagy mi történik a küldés gomb megnyomása után? >>>
Mécs Gergely: E-mail kliensek és a reszponzív hírlevél >>>
Pokornyik Roland: Reszponzív hírlevél >>>
Szalghári Éva: Tartalommarketing >>>


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?