A Hungary NEXT nekifut az ország- és a Budapest márka építésének

A tagok és érdeklődők tudásának mozgósítására találkozót szervezett hétfőn a Bódis Gábor által életre hívott Hungary NEXT ország-márka-műhely civil kezdeményezés, amely a régóta hiányzó országimázs, és elsősorban a Budapest márka felépítését tűzte ki célul.

Mióta a piacgazdaság beköszöntött hazánkba, egyre nyilvánvalóbb, hogy a szükséges országimázs és márka kialakítás terén nem jutunk egyről a kettőre. A Corvinuson megrendezett első, majd második Országimázs Konferenciát megelőzően is történtek Hankiss Elemér kezdeményezésére szakmai erőfeszítések a kérdés megoldására. Egy ideig létezett Országimázs Központ is. Most a civil kezdeményezés vette kezébe a dolgot, Bódis Gábor megfogalmazása szerint azzal a céllal, hogy a döntéshozóknak „rányissa a szemét „a hogyanokra és a mikéntekre”. Kész programot kívánnak alkotni egy életképes, ütős és versenyképes Magyarország márka megalkotásáért.

 Az eddigi késedelem egyetlen pozitívuma, hogy rossz és hatástalan, elsietett márkával előállni még a semminél is rosszabb. Egy márka évtizedeken át kell „beleégjen” a fogyasztók tudatába, a sűrű változtatása kontra produktív. Bódis Gábor a részlet gazdag megjelenítés helyett tömör és egyértelmű, nagyon egyszerű jelképben gondolkozik, mely kifejezi hazánk és fővárosunk egyedi vonásait és szerethetőségét. Véleménye szerint a fővárost kell előtérbe, a kirakatba helyezni, hiszen ide látogat a legtöbb turista. Budapest húzóerejére alapozva lehetne az országimázst és képet továbbfejleszteni. Ezt teszi a legtöbb európai ország is, miközben nálunk Budapest marketingjére nem költünk. Ezzel a megállapítással vitába lehetne szállni, hiszen a Magyar Turizmus Zrt. lehetőségeihez képest sokat költ a Budapestet népszerűsítő kampányokra. Az viszont igaz, hogy a turisztikai bevételekből a legtöbbet profitáló fővárosi önkormányzat és az itt működő vállalkozások aránytalanul keveset forgatnak vissza a turisztikai marketing ellátására, a márka felépítésére. E tekintetben a BFTK (volt BTDM) működése szinte nem is látszik, különösen Bécs és Prága erőfeszítéseivel összehasonlítva.

A találkozó felszólalói számtalan példával, ötlettel illusztrálták, mennyi lehetőséget mulasztunk el az ország és Budapest pozitív képének kialakításakor. Érdemes lenne népmozgalmat indítani, hiszen az országkép csak valóságra és együttgondolkodásra épülhet: tiszta utcákra, ápolt határátkelőkre, elegáns névjegyekre, a helyi értékek és tradíciók megjelenítésére, mert amit a lakosság nem ismer és szeret, azt a külföldi sem fogja. 

Tarr Gábor, az MT Zrt. egykori londoni turisztikai külképviselet-vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy az országimázs nem lehet a politikai pártok játékszere. Ország- és főváros imázst és brandet csak konszenzusos alapon érdemes jóváhagyni és bevezetni - ebben mindenki egyetértett. Nem szabad minden régi imázselemet elsöpörni, legfeljebb újra kell csomagolni, hangsúlyozta Tarr Gábor és Karsai Árpád turisztikai tanácsadó is.

Szabó Mihály, egyetemi oktató és szakember a megalapozó nemzetközi tanulmányokat hiányolta, joggal. Tudnunk kéne, milyen kép él rólunk a potenciális küldőországokban, mi vonzza, és mi taszítja őket. Jó lenne azt is tisztázni, országmárka, országos turisztikai imázs, vagy Budapest brand megalkotása a fő cél. Ez utóbbi nem lehetetlen, ha a két világháború közötti nagyon sikeres Budapest pozícionálásra visszatekintünk.

Az évente „rángatott” turisztikai arculat és imázs saját korlátai közül nem tud kitekinteni az aktuális évfordulókra: 2014-ben a németek a határnyitás és a berlini fal leomlására emlékeznek - óriási lehetőség lenne ez a magyar külügy és turizmusmarketing számára. 2014-ben az olaszok Isonzó kapcsán az I. Világháború évfordulójára emlékeznek – ehhez kapcsolódva az olasz-osztrák-magyar megbékélés ünneplése is javíthatná az utóbbi időben igen megrongált nemzetközi hírnevünket. Ha mi nem vagyunk büszkék országunk értékeire, a külföldiektől sem elvárható.

Víg Tamás, TDM-tanácsadó, a Magyar TDM Szövetség Stratégiai Munkacsoport vezetője mindenekelőtt a fókuszálásra, a cél pontos meghatározásának fontosságára hívta fel a figyelmet. A záporozó ötletek még nem rendeződtek, a „fáktól nem látjuk az erdőt”. Nagy Gábor marketing és arculat építő szakember konkrét brand példákat hozott, köztük szép számmal a betű- vagy szójátékra épülőket, mint például az I feel Slovenia vagy az I Amsterdam.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.