hirdetés
hirdetés

A kiemelt rendezvények Nyugat-Dunántúlon

A Magyar Turizmus Zrt. Nyugat – dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága 2012-ben ismét meghirdette a „Nyugat- dunántúli régió kiemelt kulturális- és örökségturisztikai rendezvénye” pályázatot. Erről a regionális marketing igazgató tartott sajtótájékoztatót az Utazás kiállításon.

hirdetés

Mint Tama István elmondta, pályázatot utoljára 2007-ben írták ki, a cím viselésének 5 évre szóló joga 2011-ben járt le, ennek megújítására, valamint új rendezvények kiválasztására nyújtott lehetőséget a kiírás. A pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont volt a rendezvény eredetisége, egyedi, unikális jellege, szezonhosszabbító hatása, mely a régió turizmusfejlesztési stratégiájával összhangban áll. A kiírásra összesen 28 rendezvényszervező, illetve rendezvénygazda nyújtotta be pályázatát, melyek közül a cím viselésére 23 eseményt tartott érdemesnek a pályázatbíráló bizottság.

A nyertes rendezvények: Savaria Történelmi Karnevál (Szombathely), Győrkőcfesztivál (Győr), Hétrétország (Őrség), „Falu a város közepén” – A Vasi Múzeumfalu hagyományőrző rendezvényei (Szombathely), Őrségi Nemzetközi Tökfesztivál, Barokk  Esküvő (Győr), Kékfrankos Nyár (Sopron), Zalaegerszegi Országos Fazekas- és Keramikus Fesztivál, Kőszegi Várszínház, Nádasdy Történelmi Fesztivál (Sárvár), VOLT Fesztivál (Sopron), Tízforrás Fesztivál (Hegykő), „Félhold és Telihold” – Kőszegi Ostromnapok, Levendulahetek és Gyógynövény Hetek (Pannonhalma), A Natúrpark Ízei – Orsolya- napi vásár (Kőszeg), Herényi Virágút (Szombathely), Magyar Táncfesztivál (Győr), Öt Templom Fesztivál (Győr), Liszt Fesztivál (Sopron), Kőszegi Szüret, Advent Győrben, Iseumi Szabadtéri Játékok (Szombathely), Lipóti Kenyér- és Halfesztivál.

A régió megjelenése az UTAZÁS 2012. kiállításon

Tama István elmondta, hogy a Nyugat-dunántúli turisztikai régió a KSH jelentései szerint a tavalyi esztendőben is erősíteni tudta piaci pozícióit, hiszen mind a vendégérkezések (+2,5 %), mind a vendégéjszakák (+1,1 %) tekintetében növekedést mutatnak az adatok. Továbbra is meghatározó a belföldi forgalom (mintegy 60 %), a külföldi küldőpiacok közül a német, az osztrák, a cseh és a szlovák a legerősebb.

Az idei Utazás kiállításon a Regionális Marketing Igazgatóság törekedett arra, hogy lehetőség szerint megjelenési lehetőséget biztosítson legfontosabb partnereinek: a Pannon Termál Klaszter tömörítette gyógyfürdőknek, a megyei falusi turizmus szövetségeknek, a régiós Tourinform irodáknak, önkormányzatoknak, turisztikai vállalkozásoknak. Megfigyelhető a határmenti projektek egyre nagyobb szerepe, több ilyen típusú megjelenés is van a régiós standon.  Az idei esztendőben az egészségturizmus, a kulturális turizmus, valamint az ökoturizmus kap kiemelt szerepet a megjelenésekben. Fontos a szezonhosszabbítás, a turizmusra jellemző szezonális hatások csökkentése – mondta Tama István.

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai