A külföldi és belföldi vendégéjszakák száma is nőtt februárban

Februárban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 7,8, a belföldi vendégek által eltöltötteké 5,2 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, a kereskedelmi szálláshelyek forgalma ezzel 6,5 százalékkal haladta meg a tavaly februárit - jelentette hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Februárban 7,4 százalékkal több külföldi vendég 294 ezer éjszakát töltött el, míg a belföldi vendégek száma 2,9 százalékkal 331 ezerre emelkedett. A külföldiek 723 ezer, a belföldi vendégek 709 ezer éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken.

A vendégéjszakában mért forgalom csaknem kétharmada Budapestre koncentrálódott, ahol 12 százalékos növekedést tapasztaltak a szálláshelyeken - jelentette a KSH.

A legfontosabb küldőországok közül Oroszországból 45,1 százalékkal, Romániából 8,6 és Franciaországból 15,9 százalékkal nőtt a forgalom a szálláshelyeken, Németországból szerény 3,8, Csehországból 5,8 és az Egyesült Királyságból 7,2 százalékkal nőtt a vendégéjszakában mért forgalom. Az Ausztriából és az Olaszországból érkezett vendégek által eltöltött éjszakák száma stagnált.

A szállodák szobakihasználtsága 3,1 százalékponttal 47,8 százalékosra nőtt. Az egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevétel 14,0 százalékkal meghaladta a tavaly februárit és 7682 forint volt, a teljes árbevétel szobánként 12,5 százalékkal 14.433 forintra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíjbevétele 12,2 százalékkal 12,279 milliárd forintra, összes árbevétele 9,9 százalékkal 23,116 milliárd forintra emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 2,3 százalékkal többet, 945 millió forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A kereskedelmi szálláshelyek közül 1661 helyen fogadták el pihenőkártyát.

Az év első két hónapjában 8,1 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a szálláshelyeken, a külföldiek 10,7, a belföldiek 5,4 százalékkal nagyobb forgalmat generáltak.

Az összes bevétel 10,3 százalékkal 47 milliárd forintra emelkedett, ebből a szállásdíjak 12,3 százalékos emelkedéssel 25,4 milliárdra rúgtak, míg a vendéglátásból 6,3 százalékkal 11 milliárd forintra nőtt.

Kedvezőek a turizmus idei kilátásai a szakértők szerint

Kedvezőek a turizmus idei kilátásai, a foglaltság és az árbevétel is nőhet - reagáltak az MTI-nek nyilatkozó szakértők a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataira.

Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője az év első két hónapjának eredményei alapján jó évre számít a turizmusban idén. Kedvező folyamat, hogy a külföldi és a belföldi turisták által eltöltött vendégéjszakák száma is emelkedett - írta. Hozzátette: a belföldi turizmus erősödésében nagy szerepe van a Széchenyi Pihenőkártyának (SZÉP-kártya), amellyel már közel 1 milliárd forintot költöttek a vendégek a kereskedelmi szálláshelyeken. A külföldi turisták legfontosabb célpontja még mindig Budapest, az eltöltött vendégéjszakák hétharmada a fővárosra koncentrálódik, a belföldi turizmusban viszont mindegyik turisztikai régióban bővülés tapasztalható - mondta.

Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke a vizes világbajnoksággal Magyarországra irányuló figyelem hatására árbevételben és a kereskedelmi szálláshelyek foglaltságában is emelkedést vár az idén.

A MSZÉSZ elnöke rámutatott, bár kedvező a Budapesten eltöltött vendégéjszakák számának jelentős növekedése, azonban a három-, négy- és ötcsillagos hoteleket tekintve a legjelentősebb forgalomnövekedés a háromcsillagos hotelekben volt. Mindez Könnyid László szerint azt jelzi, hogy az üzleti turizmust, ami Budapest szempontjából kívánatos lenne a téli hónapokban is, még lehet fejleszteni. Ehhez pedig szükség lenne a nagy kapacitású budapesti konferenciaközpont megépítésére - mondta.

Az MSZÉSZ elnöke pozitívumként értékelte, hogy februárban, amely a belföldi turizmusnál nem a legerősebb időszak, 3,6 százalékkal nőtt a belföldi vendégéjszakák száma. A vendégek a téli pihenéseknél is előszeretettel használják a SZÉP-kártyát, az év első két hónapjában 4 százalékkal emelkedett a kártyákkal felhasznált összeg az előző év azonos időszakához képest - közölte.

Forrás: MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?