A lehetőségek földje

Kína a világgazdaság összes szektorában egyre nagyobb szerepet játszik. Nincs ez másképp a turizmusban sem – gondoljunk csak bele, micsoda potenciálja van egy olyan országnak, ahol a középosztály már most 40 millió emberből áll. Az igazi boom ráadásul még előttünk áll.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

ína ma sem elhanyagolható, hiszen a fogadó és küldő területként is jelentős ország 2004-ben a világ negyedik legkedveltebb desztinációja volt: 41,8 millió turista érkezett az országba, ami Kína számára a nemzetközi turistaérkezésekből 11 százalékos részesedést biztosít – hangzott el a Magyar Turizmus Rt. „A hónap küldő országa” rendezvénysorozatának Kínáról szóló prezentációján. Turisztikai bevétele 2004-ben 25,7 milliárd USD volt, ami 4 százalékos részesedésnek felel meg. Kína 2004-ben a turisztikai kiadásokat illetően a világ hatodik (16,7 milliárd USD), a kiutazások száma alapján – 20,22 millió kiutazással – a kilencedik legjelentősebb küldő országa volt. De ez még mind semmi: a Turisztikai Világszervezet becslései szerint Kína – Németország, Japán és az Egyesült Államok után – 100 millió kiutazással 2020-ra a világ negyedik legfontosabb küldőországa lesz. Az előrejelzések szerint 2020-ig Európa számára a keletázsiai térség a leggyorsabban növekvő küldő területté válik.

A kínai turisták általában magas szintű szolgáltatásokat vesznek igénybe. Egy utazásra jutó költésük megközelítőleg 2000 USD-t. Európát jellemzően 10-15 napos utazás keretében keresik fel, és legalább négy-öt országba ellátogatnak. Emiatt hazánk számára rendkívül fontos a regionális együttműködések kialakítása, elsősorban Ausztriával és Németországgal, valamint a visegrádi országokkal.

A Magyarországra látogató kínaiak száma 2004-ben 25 ezer, 2005 január- novemberében 29 ezer volt, ami az előző év azonos időszakához képest 57,1 százalékos növekedést jelent. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2005 január-novemberében a kereskedelmi szálláshelyeken 53,6 százalékkal több kínai vendéget (15,5 ezret) és 22 százalékkal több kínai vendégéjszakát (32,8 ezret) regisztráltak, mint 2004 hasonló időszakában. A Magyarországra utazó kínai vendégek döntő többsége szállodai szolgáltatást vesz igénybe.

Kínából a turisták tavasszal és őszszel is jelentős számban érkeznek Magyarországra. 2004-ben a vendégéjszakák számából 10 százaléknál nagyobb részesedést az augusztus, szeptember és október mutatott, 2005-ben a május-szeptember időszak minden hónapjának részesedése meghaladja a 10 százalékot.

Az Air China 2003-ban nyitotta meg budapesti képviseleti irodáját, amely a bécsi mellett a második a régióban. 2004-ben a Malév és a Hainan Airlines közös üzemeltetésében megindult a közvetlen járat Budapest és Peking között. Jelenleg a kelet-közép-európai térségből csak Bécsnek, illetve Bukarestnek van közvetlen légi összeköttetése Kínával.

Miért fontos a kínai piac?

• Gazdasága dinamikusan fejlõdik
• A középosztályhoz több mint 40 millióan tartoznak
• A kínai turisták fajlagos költése magas
• Egyre szívesebben utaznak Európába
• Motivációjuk megfelel a hazai turisztikai kínálatnak
• 2020-ra 100 millió kiutazással a világ legfontosabb küldõországává válik

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.