A lengyeleket akarja Észak-Magyarország

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága tíz partnerrel fogott össze és az idén immár második alkalommal folytatott egész éves kampányt, hogy még több lengyel turista látogasson el a régióba – jelentette ki egri évzáró sajtótájékoztatóján Molnár Anita igazgató.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vezető azt is hangsúlyozta, hogy míg 2013-ban a lengyelek megközelítőleg 78 ezer vendégéjszakát töltöttek a térségben, addig ez a szám idén október végéig már csaknem 80 ezer volt. Így Budapest és az Észak-Alföld Régió mellett a dobogó harmadik fokán áll Észak-Magyarország. A kampány során arra törekedtek, hogy attrakcióikkal és a fogadóterület folyamatos felkészítésével a lengyel turisták komfortérzetét erősítsék. Ezzel is hozzájárultak ahhoz, hogy több időt töltöttek a régióban. Ezek mellett a hagyományos marketingeszközökön kívül az bizonyult a leghatékonyabb kampányelemnek, hogy egy lengyelül beszélő koordinátor menedzsert alkalmazott a marketing igazgatóság. Ezzel sikerült elérni, hogy a nagyközönségi rendezvényeken és a szakmai találkozókon anyanyelven kommunikálhattak a résztvevők.

A hatékonyság kulcsa viszont az összefogás erejében rejlett – mutatott rá az előadó. Ennek érdekében a marketing igazgatóság az Eger , az Eger térségi ( a Mezőkövesd, a Gyógyvizek Völgye, a Bogács), a Miskolc, a Zemplén (Sárospatak, Sátoraljaújhely, Tokaj ) és a Gyöngyös-Mátra TDM-mel, valamint az Észak-magyarországi Gyógyturisztikai Klaszterrel fogott össze és ért el jelentős eredményeket a lengyelek beutaztatásában. Hat kistelepülés települt ki lengyelországi rendezvényekre, Egerben tartották a Lengyel-Magyar Barátság Napját, valamint szakmai fórumot is tartottak külképviselőknek. Ezeken kívül lengyel újságíróknak szerveztek tanulmányutat Észak-Magyarországon és a Tisza-tavon, a lengyel Wikipédián pedig magyar szócikkekkel jelentek meg, újságírókat, bloggereket utaztattak és szakmai hírlevelet küldtek a lengyel turisztikai partnereknek.

A kampány folytatódik

Molnár Anita bejelentette, hogy 2015-ben a marketing igazgatóság a partnereivel új területeket és eszközöket igyekszik bevonni a folytatódó lengyel kampányba. A szervezők újabb partnerek meghívását is tervezik. A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara már jelezte csatlakozási szándékát. Fontos ez a munka, hiszen az érkező lengyel turisták szeretik a jó borokat, szívesen kóstolják a különleges ételeket, megtekintik a védett műemlékeket és az egyházi értékeket. Főleg baráti társaságok érkeznek a régióba Lengyelországból, de buszos kirándulók is akadnak közöttük szép számmal, akik viszont általában egy napos túrákra érkeznek.

Hegedűsné Majnár Márta, az Eger Városi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője azt emelte ki, hogy idén – a tavalyihoz képest – 12 százalékkal nőtt a hevesi megyeszékhelyen a lengyel turisták által eltöltött vendégéjszakák száma. Ez a közös, szervezett marketingkommunikációs stratégiának köszönhető. Megkönnyítve a leendő vendégek szállásfoglalását, Eger honlapján lengyel nyelven is elérhetővé tették az információkat, továbbá az egri programkínálatról minifilmeket is készítettek. Emellett több lengyel turisztikai kiállításon és vásáron is bemutatkozott a város. A közkedvelt Eger leporelló lengyel nyelvű változatából 2014-ben például háromszoros mennyiséget nyomtattak. A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával közösen lengyel nyelvű turisztikai információs kiadványt jelentettek meg, az Egri bor című könyvet pedig jelentős számban értékesítették.

Tavasztól akciókat terveznek

Miskolcon és környékén – főleg Tapolcán és Lillafüreden – 2011 óta folyamatosan növekszik a lengyel turisták és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma – mondta Nagy Júlia, a Miskolci Idegenforgalmi Nonprofit Kft. ügyvezetője. Borsod-Abaúj-Zemplén megye székhelyére elsősorban mint fürdővárosra tekintenek a lengyelek. Ennek megfelelően a Miskolci TDM módosította a 2015-re szóló marketingtervét, és a jövő évben már kora tavasztól tervez akciókat a lengyel piacon. A város turisztikai portáljának tartalmi részei nagyrészt lengyelül is elérhetők. Ezzel a vendégek biztonságérzetét igyekszik erősíteni a város. Amellett, hogy térképet is vihet magával a vendég, a szállásokon, az éttermeken kívül például az orvosi ellátásra vonatkozó lengyel nyelvű információk is rendelkezésére állnak. A felsoroltakon kívül lengyel nyelvű kiadványokkal is jelentkeznek, a tapolcai barlangfürdőben pedig lengyelül beszélő informátortól kérhetnek majd turisztikai információkat.


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.