A lépcsőn is ültek idei első insta workshopunkon

Hatalmas érdeklődés kísérte idei első turisztikai workshopunkat. Aki ott volt, tanusíthatja: megérte rászánni ezt a február közepi kedd délelőttöt, mert ritka profi programot rakott össze szakértői partnerünk, a Crane. Szakmai partnerünk pedig a program lehetőségének megteremtésében a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) volt.

Nem lehet instagramot l’art por l’art csinálni, állapította meg a program bevezetőjében Boroznaki Gergő, a Crane Account Directora.

Ha regényt szeretnél írni, ne az instát válaszd!

Hozzátette, az instagram nem egy állandó, hanem nagyon is dinamikusan változó terület, majd röviden bemutatta, melyek a friss trendek, hányan használjuk ezt a felületet mi, magyarok (jelenleg megközelítően 1,2 millióan), és azt, mi a különbség magán és üzleti profil között. Fotók elhelyezéséről, hashtagek alakalmazásáról, képmegosztásokról is szó esett, valamint arról, hogy itt kizárólag rövid, lényegre törő szövegek elhelyezésére van mód, mert ez alapvetően a szép képekről, fotókról szóló üzenet.

Mit szeret a magyar? És mire jó az insta?

Furcsa mód, jegyezte meg Gergő, a magyarok szeretik az instastorykat (saját felméréseik ezt bizonyítják), sőt, az sem zavarja instázó hazánk fiait, lányait, ha rekllám rejtőzik a történetek mélyén. Majd összegezte azt is, mire jó ez a közösségi felület: ismertségépítésre, like-gyűjtésre, influencerekkel való együttműködésre, igényes vizuális tartalom előállításra, forgalom terelésre és megosztásra.

A magyarok insta szokásai kapcsán még elhangzott, hogy nálunk a lányok/nők szeretik igazán az instát, egy átlag magyar felhasználónak 287 követője van, és sok a magyar közt a heavy useer, vagyis aki többször is naponta fellátogat az oldalra (nehogy lemaradjon valamiről). Magyarokat a design, a turisztika, a városok, a szép természeti tájak érdeklik, valamint a barátok, családok feltett érdekes pillanatai.

És érdekes volt még az az információ is, hogy míg honfitársaink 2015-ben naponta tettek ki posztokat, addig mára ez a szokás alaposan lelohadt, igazából a havi feltöltések száma nőtt.

Márkák, influencerek 

Az influencerek kapcsán Filep Cecília, a cég Junior Social Media Managere elmondta, hogy állnak ma a top hazai influencerek (Palvin Barbi 10 millió követővel, mögötte Dzsudzsák Balázs topog a sorban 1 millió követővel), valamint a külföldi topokról is hallhattunk (Cristiano Ronaldo, Selena Gomez, Ariadna Grande stb). Sikeres világutazó influencerekről, drónos tartalom készítőkről, sőt, egy láma sztárról is hallhattunk érdekes, ámde korántsem fontos információkat. 

A magyar influencerek közül is kiemelt a szakértő néhány jelentőset (Csányi Viki, Magyarosi Csaba, Travellina), majd Gergő egy érdekes pereskedés történetét mesélte el, amiben egy félig tudattalan influencer esett abba a hibába, hogy rossz házba kopogtatott ingyen ételért, szállásért.

Végül a témával kapcsolatban nagyon fontos tippeket hallhattunk a szakértőktől: kérjék be az utazási irodások, szállodások, éttermesek - ahová influencerek jelentkeznek be, vagy ők szeretnének valakivel együtt dolgozni - a követőiket, nézzék át alaposan a követők listáját, like-olási szokásaikat, nem feltétlenül a legfelkapottabb influencerekkel mindig a leghatásosabb dolgozni, és egy nagyon komoly veszélyről a követők hamisításáról is sok szó esett.

Mi számít reklámnak?

Végül azt is megtudtuk az előadóktól, hogy a GVH előírásai, tilalmai mit tartalmaznak influenceres vagy más, reklámot hordozó tartalom esetében. Milyennek kell lenni a megfelelő jelölésnek, és mindenkor alkalmazni kell a jelölést, ha reklámtartalom van képben, szövegben vagy mindkettőben. Ha pedig nem jelzik az adott felületen - a kollektív felelősség elve érvényesül, azaz nem csak az influencert marasztalják el, hanem azt is büntetik, aki az adott tartalmat megrendelte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?