hirdetés

A mai világban sosem árt: biztonságos cukrászdák

Javulhatnak a higiéniai állapotok és az előállítási körülmények a magyarországi cukrászdákban egy új kezdeményezésnek, a „TOP Higiénia” rendszer sikeres bevezetésének köszönhetően.

hirdetés

A több mint száz éves múlttal rendelkező Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületének célja a gyártási, üzemeltetési körülmények fejlesztése a biztonságosabb élelmiszer-termelés érdekében, ezen kívül a változó jogszabályi körülmények folyamatos nyomon követése és szakmai segítségnyújtás a tagok részére oktatások és ismeretterjesztő előadások keretében.

A minőségi cukrászati termékek megteremtésének és elismertségének növelése területén ezért fontos együttműködési megállapodást kötött a Magyarországon közel negyed százada tevékenykedő WESSLING Hungary Kft-vel. A többek között az élelmiszer-biztonság területén akkreditált vizsgálatokat biztosító független laboratórium különösen a nemrég bevezetett Top Higiénia rendszerén keresztül nyújthat fontos szakmai támogatást.

A vendéglátóiparban tevékenykedő szolgáltatóknak szánt új rendszer lényege, hogy akkreditált vizsgálatokkal, mintavételekkel és szaktanácsadással segíti a felelősen gondolkodó tulajdonosokat. A TOP Higiénia sikeres teljesítése esetén a vállalkozások egy logó használati jogot kapnak, amelyet használhatnak az üzletükben, kiadványaikban vagy internetes felületükön.

Az MSZ ISO/TS 22002-2:2015 (Élelmiszerbiztonsági előfeltételi programok 2. rész: Vendéglátás és közétkeztetés tárgyú) szabvány követelményein alapuló TOP Higiéniás rendszerhez való kapcsolódás lépései során részt kell venni egy előzetes dokumentáció-átvizsgálási folyamaton, amelyet helyszíni audit követ, a pontozás során el kell érni egy minimális szintet, amivel a vállalkozás kielégíti a szabvány követelményeit, majd a logó alkalmazását három évre rögzítő szerződés aláírása következik. A programhoz való csatlakozás önkéntes, alkalmazása nem mentesít az egyéb törvényi kötelezettség alól, azonban a résztvevők számára olyan internetes felületet is biztosítanak, ahol a fogyasztók is tájékoztatást kaphatnak a csatlakozott vállalkozásokról. Ezzel a lehetőséggel segítve egy magasabb szintű szolgáltatási színvonal és a vásárlói bizalom építését.

(forrás: Vendég&Hotel Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai