A Malév egy kényes pont

A költségvetés tervezetében már lemondott a kormány a Malévról, mégis tárgyalnak még róla az Európai Bizottsággal - írta csütörtökön az [origo].

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlesztési tárca tárgyal az uniós szakemberekkel a versenyjogi szabályokról, ezen belül a Malévnak az elmúlt években juttatott támogatásokról annak érdekében, hogy a korábbi támogatások miatt ne marasztalják el Magyarországot - mondta  az [origo] kérdésére Hegmanné Nemes Sára, a fejlesztési minisztérium államtitkára.

A Kiemelt Állami Szerződéseket és Támogatásokat Vizsgáló Államtitkárság vezetője csütörtökön az Ernst&Young nemzetközi tanácsadó cég és a Világgazdaság által szervezett konferencián hozzátetette: a Malév egy kényes pont a rendszerben. 

A tárgyalások annak ellenére folynak, hogy a 2012-es költségvetés tervezetének egy mondata szerint a kormány akkor sem szándékozik további tőkét juttatni a légitársaságnak, ha a cég eladása nem történik meg. A tervezet ugyanis arra számít, hogy az Európai Bizottság elmarasztalja Magyarországot. A végleges költségvetési törvényben azonban már nem szerepel a Malév ügye. Az államtitkár közölte: "tudvalevő, hogy folyamatosan nehéz helyzetben van a cég, ugyanakkor a Malév a nemzetgazdáságnak bevételt is termel a cégtől befolyó adókon, a foglalkoztatottak után befizetett járulékokon keresztül".

Az államtitkár csütörtökön hozzátette, az államnak mérlegelnie kell azt, hogy mennyi pénzt érdemes fordítania egy állami cég működtetésére. Ha a nemzetgazdaságnak a társadalmi szempontokat figyelembe véve is megéri a befektetés, akkor van szükség a szerepvállalásra. Azt is elmondta, azért küzdenek, hogy a Malév megmaradjon, ez a Budapest Airport és az állam érdeke is. Hozzátette, ehhez lehet, hogy tőkeerős befektetőre lesz szükség.

Forrás: [origo]


Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.