A MUISZ hatékonyabb fellépésre szólítja fel a fogyasztóvédelmet a fekete szervezés ellen

A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) a 2010-es évet a fekete utazásszervezés elleni harc jegyében kezdi. A MUISZ kedden kelt levelében arra kéri az NFH-t, hogy az eddiginél sokkal hatékonyabban lépjen fel az illegális utazásszervezőkkel szemben, ezáltal segítse a tisztességes vállalkozások működését és az utazók védelmét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kristályvíz-szpot
Hirdető: Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt.
Márka:
Kristályvíz
Ügynökség:
DDB
Produkciós cég:
Stábfilm


Olyan büszkék vagyunk erre a sok ásványvízre, ami itt bugyorog a magyar föld alatt, ehhez képest egyetlen gyártó sem képes normális reklámmal előállni. Persze a víz nem könnyű kategória, mert elsőre mindegyik olyan egyformának tűnik: teljesen átlátszó, ízre sincs olyan komoly különbség – így nem maradna más, mint valamilyen erős márkavilág felépítése. De ebben sincs semmi izgalom. A Visegrádi ásványvíz christopher lambertes reklámja okozott utoljára őszinte döbbenetet, azóta viszont egyetlen vízcégnek sem sikerült semmiféle érzelmet kiváltani a reklámokkal, pedig nyilván az lenne a cél.

Idén először a Szentkirályi próbálta felrázni a lötyögést azzal a kétséges húzással, hogy feltámasztotta Öcsi bácsit, de a nagy beharangozás után elkészült reklámfilm nem mutat többet, mint egy Fábry Show főcím. Aztán jött a Margitszigeti Kristályvíz költséghatékony húzása, találtak máshol egy olcsóbban kitermelhető vizet, így eltemették a százéves Margitszigeti nevet, ehhez pedig valami imázsfilm kell, ami elmondja, hogy mi a helyzet, és ami talán megment valamit a korábbi márka értékeiből és hozzárendel valami újat.

Végtelenül unhatta ezt az egész dolgot a kommunikáció összes szereplője, mert olyan semmitmondó, olyan végtelenül semleges reklámot készítettek, hogy ismét egyszerűbb, olcsóbb és hatékonyabb megoldás lett volna levinni a víz árát 67 forintra, hozzácsomagolni egy felfújható strandlabdát és meghirdetni az egészet a Tesco-magazinban. 

Ott kezdődik az egész cikiség, hogy a nagy és híres Kristályvíz imázsfilmje erősen hasonlít a Veritas márkájú víz hónapokkal korábban futó rádiós reklámjára, ami egyébként szintén katasztrófálisan rossz volt. A fő baj viszont az, hogy az imázsfilmnek hitt és vélhetően nem olcsó produkció egyáltalán nem tesz hozzá semmit az amúgy megkopott fényű Kistályvíz márkához. Az örökség nem erős, a Margitszigetiről nekem leginkább egy – a márkát forgalmazó Pepsi termékeire amúgy is jellemző – kopott, rossz minőségű műanyag palack, a ronda címke és a kellemetlen mellékíz ugrik be, de ha nagyon kapargatjuk, volt benne némi tradíció, amit nyilván a szépiából induló, színessé váló reklámfilmnek köszönhet a márka. 

Amit viszont most kapott ez a szerencsétlen víz, az a klasszikus műreklám: úgy néz ki, mintha az lenne, de nincs benne semmi. Egy meddő brainstorming szomorú krónikája, egy tárgyalóasztal felett eltöltött kellemetlen feszengés képei foglalódnak bele ebbe a totálisan értelmetlen, szétrobbanó jégkockában kiteljesedő filmbe. Nehéz lehet persze úgy nekiállni reklámot csinálni, ha nincs terméktulajdonság, nincs márkaérték, ami valamennyire termékelőnyként fordítódik le a fogyasztóban; ha végül arra jutunk, hogy basszus, ez a víz semmiben nem jobb, mint a többi, és igazából azt is olyan bénának éreznénk, ha most erre ráerőltetődne valami társítottérték-szerű humbug.
 

{video|id=1201|width=425|height=344}



A reklám szövege pontosan elárulja az egész reklámkészítési folyamat kudarcát. Mondhatnánk azt, hogy a Kristályvíz igéző szépséget csinál, meg azt is, hogy a Kristályvíz boldog, kiegyensúlyozott életet ad, meg végső soron csomó mindent, de az egyrészt kamu lenne, mi sem hiszünk benne, másrészt bonyolult, mert azt valahogy be kell bizonyítani, amire sem idő nincs, sem pénz. Ezért inkább az a soványka ígéret marad, hogy ez a víz nem piszkos, hanem tiszta, kristálytiszta. Micsoda mázli, hogy pont a „kristály” képes nyomatékosítani a „tiszta” szót.

Erre szokták mondani jelentőségteljesen vagy udvariasan, hogy szép film. Tényleg, van benne egy csinos nő meg egy szép helyszín és egy nagy jégkocka is. Ja, és külön gratuláció jár az egyedi, eredeti zeneválasztáshoz!

Értékelés: 2


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.