A német turizmus túlszárnyalta a világátlagot

2009 azonos időszakához képest idén júliusban a vendégéjszakák 11,6%-os növekedését könyvelhette a német turizmus.

Szövetségi Statisztikai Hivatal kereken nyolc millió külföldi vendégéjszakát jelentett a több mint kilenc ággyal rendelkező szálláshelyeken és kempingekben. Ez 11,6 százalékkal haladja meg az előző évi  júliusi adatokat. Az összesített adatok alapján a nemzetközi vendégek németországi vendégéjszakáinak száma 2010 január és július között tíz százalékkal nőtt az előző év ugyanezen időszakához képest. Ezzel a németországi turizmus növekedése meghaladja az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) által prognosztizált trendet: az UNWTO számításai szerint a beutazások száma 2010 első félévében világszerte hét százalékkal, míg Európa-szerte csak két százalékkal nőtt.

Magyarország, mint küldőpiac a sikeres első félév után kiváló eredményt produkált júliusban is: az előző év azonos időszakához képest magyar utazók 5,2%-kal több vendégéjszakát töltöttek el Németországban. Összességében az év első 7 hónapjában 8,6 százalékos növekedés volt tapasztalható Magyarországról.

„A németországi turizmus legforgalmasabb időszaka a nyár, a külföldi vendégéjszakák kereken 34 százaléka a nyári hónapokra esik. A számok azt mutatják, hogy Németország nyáron a rövidebb időtartamú utak terén is egyre nagyobb népszerűségnek örvend: a Német Turisztikai Hivatal (DZT) és az IPK World Travel Monitor felmérése szerint Németország a rövid utazásoknál az első három legkedveltebb európai úti cél között található (a második helyen) – mondja Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. – Sőt idén júliusban 673 ezerrel több külföldi vendégéjszakánk volt, mint 2008-ban, az eddigi rekordévben, ez pedig 9,2 százalékos növekedést jelent. Ezek a számok azonban nem csak a nyári szezon eredményes indulását jelzik, hanem sokkal inkább azt mutatják, hogy Németország, mint úticél sikeresen átvészelte az előző válságévet, sőt megerősödve került ki a válságos időszakból. Összesen a 2010-es évre három százalékos növekedéssel számolunk a vendégéjszakák terén: itt a beutazás a legfontosabb ágazat, amely a jelenlegi adatok alapján várhatóan öt százalékkal nő az év során” – magyarázza Petra Hedorfer a DZT előrejelzését.

Akik a legnagyobb növekedést produkálták

Természetesen azoknál az országoknál mutatkozik a legnagyobb növekedés, amelyeket 2009-ben nagymértékben befolyásolt a gazdasági válság: így például Nagy-Britannia júliusban 14,3 százalékos növekedéssel egyenlítette ki a 2008- as és a 2009-es év júliusának visszaesését. Ugyanígy a kelet- európai küldőpiacok is tovább növelték a 2008-ban elért eredményeiket: Oroszország júliusban 20,5 százalékos, míg a lengyel vendégek 15,1 százalékos növekedést generáltak. De Hollandia is – amely a német turizmus kiemelt és legfontosabb küldőpiaca – 6,6 százalékos növekedésével egyértelmően pozitív tendenciát mutat.

Németország a tengerentúli vendégek körében is nagy népszerűségnek örvendett júliusban. Az Perzsa-öböl államai például 66 százalékos növekedést generáltak az előző év júliusához képest (plusz 40,2 százalék január–július között), a kínai piac 41,7 százalékkal haladta meg 2009 júliusi eredményét (plusz 24,2 százalék január–július között), India pedig 28,2 százalékkal növelte a tavaly júliusi számait (plusz 19,7 százalék január–július között). Az Amerikai Egyesült Államok az idei oberammergaui passiójátékok miatt január és július között nyolc százalékos növekedéssel szállt versenybe, így lassan megközelíti a 2007-es csúcseredményét.

Vezető helyen a német nagyvárosok

A nemzetközi vendégek úti céljai között továbbra is vezető helyen állnak a német nagyvárosok. A fővárosból júliusban 912 ezer vendégéjszakát jelentettek – ez 12,8 százalékkal haladja meg az előző év júliusi adatokat. A müncheni hotelek pedig 649 613 külföldi vendégéjszakával 29,4 százalékos növekedést könyvelhettek el - tájékoztatta a Napi Turizmust a DZT, Német Turisztikai Hivatal budapesti képviselete.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?