A novembert is javuló eredményekkel zártuk

2018. novemberben a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 1,6%-kal, a belföldi vendégek által eltöltötteké 5,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 7,1%-kal emelkedett. 2018. január–novemberben a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 4,0, bruttó bevétele 9,5%-kal volt több, mint 2017 azonos időszakában.

2018. novemberben az előző év azonos hónapjához képest:

A külföldi vendégek száma 4,8%-kal emelkedett, és megközelítette a 420 ezret. Az általuk eltöltött 990 ezer vendégéjszaka 1,6%-kal volt több. A vendégéjszakák száma a panziókban, a közösségi szálláshelyeken és a kempingekben emelkedett, a szállodákban stagnált, az üdülőházakban csökkent. A vendégéjszakák több mint kétharmadát a Budapest–Közép-Duna-vidék régióban töltötték a külföldiek, 2,5%-kal többet, mint az előző év azonos hónapjában.

A belföldi vendégek száma 8,2%-kal volt magasabb, és meghaladta a 460 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 5,9%-kal nőtt, és több mint 990 ezer volt. A vendégéjszakák száma a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban nőtt. A belföldivendég-éjszakák mintegy nyolctizedét realizáló szállodákban 4,5% volt a bővülés mértéke. A belföldi vendégek a Tisza-tó régió kivételével mindegyik turisztikai régióban több éjszakát töltöttek el. A bővülés mértéke Közép-Dunántúlon 20%-os volt.

A szállodák szobakihasználtsága 1,0 százalékponttal, 58,2%-ra nőtt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 7,1%-kal (37 milliárd forintra) nőtt, ezen belül a szállásdíjbevétel 6,8%-kal (20 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 2,5%-kal többet, közel 1,4 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.

2018. november 30-án az előző év azonos időpontjához képest:

2688 kereskedelmi szálláshely több mint 79 ezer szobával és 220 ezer férőhellyel várta a vendégeket. A szobák száma 2,5, a férőhelyek száma 2,1%-kal nőtt.

2018. január–novemberben az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek 5,5%-kal több, összesen 11,7 millió vendéget és 4,0%-kal több, 29,0 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 2,5 (14,4 millió), a belföldi vendégek 5,5%-kal több (14,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 2,1 százalékponttal, 62,1%-ra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron 9,5%-kal magasabb – összesen 472 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 8,3%-kal nőtt, és 280 milliárd forintot tett ki.

Forrás: KSH


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?