A szigetesek megvédték a szigetet

Mozgósítva kollégákat, a fesztiválért aggódó önkénteseket, segélyszervezeteket és fizetett munkaerőket, a Sziget Szervezőiroda önerőből megmentette az árvíz pusztításától az Óbudai szigetet – áll az iroda közleményében.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben az elmúlt napok vezető hírei szinte mind az árvízre fókuszáltak, szinte semmi szó nem esett az egyik legveszélyeztetettebb fővárosi közterületről, az Óbudai szigetről – írja a közlemény, mely szerint az elmúlt 15 évben sajnos többször is az árvíz martalékává vált az itt taláható Május 9 park. Bár néhány éve a Sziget Szervezőiroda által finanszírozva már megmagasították a sziget közterületeit védő gátat, azonban a mostani rekord méretű árvíz jelentősen meghaladta a megemelt gát szintjét is.

„Az elmúlt évek árvizei után, sajnos mindig több hónapig tartott a helyreállítás, ezért gyakorlatilag egy hónappal a fesztivál felépítése előtt nem maradt más lehetőségünk, mint hogy minden erőnket a Sziget védelmére összpontosítsuk” – mondta Gerendai Károly főszervező. „Most, hogy elvonult az ár, örömmel jelentjük, sikerrel jártunk” – teszi hozzá, megjegyezve, hogy miután az utóbbi években már jelentős bérleti díjat fizetnek a fesztiválon használt közterület után, nehezményezi, hogy megint nekik kellett a zsebükbe nyúlni és több mint 40 millió forintot elkölteniük, hogy megmentsék a területet a katasztrófától. Ugyanakkor azt Gerendai is elismeri, hogy nem volt idő egyeztetésekre vagy panaszok benyújtására, a víz csak emelkedett, cselekedni kellett és még mindig a gátépítés tűnt a legjobb megoldásnak.

“Miután a központi árvízi védekezést irányítók részéről - érthető módon - az emberélet és a lakott területek védelme élvezett prioritást, sajnos nem jutott már kapacitás a Hajógyári sziget megvédésére. Azzal szembesültünk, hogy egyedül maradtunk a problémánkkal" - mondta Gerendai. Ezért a Sziget szervezői úgy döntöttek, összefogva azokkal, akik számára fontos a Hajógyári sziget, önerőből állnak a víz útjába. Ezzel nem csupán a fesztivál létét biztosították, de így Budapest egyik legnagyobb közparkja is hosszabb kihagyás és kellemetlenségek nélkül nyújthat továbbra is teret a kikapcsolódásra a családok, vagy a pihenni és sportolni vágyó környékbeliek számára.

A védekezés során mintegy 4 kilométer hosszan megemelték - átlagosan 80 centiméterrel - a gátakat, belső védműveket építettek, felhasználva több mint 12.000 köbméter agyagot és 2.500 köbméter homokot, valamint többtízezer homokzsákot. Míg a Margitszigetet komoly erőket felvonultatva, a sajtó által szinte élőben közvetítve védték meg az illetékesek, addig az Óbudai szigeten 19 munkagéppel, kb. 100 fő fizetett munkaerővel illetve kb. 200, a Szigetért aggódó önkéntessel sikerült rohammunkában elvégezni az embert próbáló feladatot. Non-stop ügyeletet ellátva az árvízi védekezés szakemberei által irányítva és felügyelve végül sikerült megakadályozni, hogy a víz ellepje az Óbudai sziget parkosított közterületeit. Bár a régi gát rossz állapota miatt, több helyen a védmű alatt átszivárgott a Duna, az így kialakuló "tavak" vizét az elmúlt napokban 25 különböző teljesítményű speciális szivattyúval sikerült kiszivattyúzni, így a Gyerek Sziget is a soron következő alkalomra már visszakötözhet az eredeti helyszínére.

A közlemény végül megköszöni mindazoknak, akik segítették az ár elleni küzdelmet. Külön is kiemelve köszönetet mondanak, a Helperek Önkéntes Segítők Közhasznú Egyesületének és a Baptista Szeretetszolgálat önkénteseinek az áldozatos munkájukért, a lengyel államnak és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság illetékeseinek egy 300 méteres mobil gátrendszerért, az Országos Vízügyi Főigazgatóság munkatársainak a szakmai segítségért és a megaszivattyúkért, valamint a III. kerületi rendőrségnek és az In-Kal-nak az őrzésért. Megköszönik az XXL Cateringnek, hogy nem hagyta éhen és szomjan a gáton dolgozókat, a Tomidó, a Tranzorg és a Nemesgép cégeknek, hogy biztosították a munkagépeket, a Cleancode-nak a folyamatos takarítást. Hálájukat fejezik ki Hatvan város polgármesterének, hogy kölcsönadta a település szivattyúját, a Védelmi Tanács illetékesének, hogy engedélyezte a védekezést. Végül, de nem utolsó sorban a "Sziget Fesztiválköztársaság hőse" képzeletbeli érdemérmet adományozzák a munkálatokat irányító Benis Dánielnek és csapatának, annak elismeréseként, hogy sikerrel megszervezték és levezényelték a védekezési munkákat.

„Az elmúlt hetekben aggódó levelek százait kaptuk itthonról és külföldről egyaránt sőt - a hazai mellett - a nemzetközi média részéről is folyamatos volt az érdeklődés, vajon mi lesz a Szigettel” – áll a közleményben. „Ezúton is üzenjük, hogy sikerült megvédeni a területet, így nincs akadálya, hogy egy igazán jó fesztivált rendezhessünk” – zár a kommüniké.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.