Nem fájna, ha a márkák háromnegyede eltűnne

Elkészült a Havas Media Group Meaningful Brands kutatása, amelyet a csoport eljuttatott a Kreatív Online szerkesztőségébe. Összefoglaló.

Elkészült a Havas Media Group 23 ország 134 ezer fogyasztója körében végzett Meaningful Brands című kutatása, amelyet a csoport eljuttatott a Kreatív Online szerkesztőségébe. A kutatásban szereplő információk alapján a márkáknak ideje lenne fontolóra venniük a stratégiájukat.

Ha nem lennének, nem kellene őket kitalálni

A 2011-es kutatás szerint sem állt valami túl jól a márkák szénája, a 2013-as szerint azonban globálisan az emberek többségét nem zavarná a márkák 73 százalékának eltűnése. Különösen Európában és az USA-ban kritikusak a márkákkal a fogyasztók, a két régió fogyasztói szerint a márkák akár 92 százaléka is mehetne a süllyesztőbe. Globálisan ugyanilyen rossz azon márkák aránya, amelyekről az emberek úgy tartják, hogy jelentősen pozitív hatással van az életükre. A kutatás teljes mintáját figyelembe véve a 70 márka mindössze 20 százalékáról gondolják így az emberek, de szintén a fejlett régióktól a fejlődőek felé tartva az arány így alakul: Európa: 5, USA 9, Latin-Amerika 27, míg Ázsia 39 százalék.

Szintén Európában és az USA-ban a márkákkal szembeni óriási elvárások mellé bizalmatlanság társul, de globálisan is csak a megkérdezettek 48 százaléka bízik bennük. A nyugat-európai és amerikai megkérdezettek mindössze 29 és 28 százaléka gondolja úgy, hogy a márkák keményen dolgoznak az életük jobbá tételén, és csak 21 százalékuk érzi úgy, hogy a márkák őszintén kommunikálnának. Ez az arány lényegesen rosszabb a globális 32 százaléknál, amit Latin-Amerika és Ázsia húz fel. A megkérdezettek közel háromnegyede (71 százaléka) szerint a márkáknak sokkal több szerepet kellene vállalniuk a szociális problémák megoldásában és az életminőségünk javításában.

Azért vannak szeretett márkák

A legutóbbi, 2011-es kutatás óta a márkák rangsorában jelentős változás történt, az első tíz fele technológiai márka lett, az első ötből négy. Az első helyet a Google szerezte meg, utána a Samsung, a Microsoft, a Nestlé és a Sony jön.

A szektorok közül az első helyen a retail végzett, másodikon az étel-ital, a harmadikon az IT- és a fogyasztói elektronikai márkák.

A Meaningful Brands kutatása ezen felül összefüggést talált a márkák jelentőségteljessége és tőzsdei teljesítménye között. Eszerint minél jobb indexpontot kapott egy-egy márka, az meglátszódott a márka tőzsdei teljesítményén is, és ezek a márkák a tőzsdei átlagnál 120 százalékkal teljesítenek jobban.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?