A turisztikai szakma csak reménykedik

Szeptemberi foglalását egyelőre nem mondta le, de levélben már érdeklődött egy Budapestre készülő pár arról, hogy biztonságos-e a város a melegek számára – tudtuk meg a hetedik kerületi melegbarát szálláshely, a Connention Guesthouse recepciósától.

A pár még a felvonulást megelőzően érdeklődött a két meleg szórakozóhelyet ért Molotov-koktélos támadás hírére. A recepciós elmondta, hogy válaszlevelében tájékoztatja majd az érdeklődőket, hogy bombariadóval is fenyegették házukat, de azt is hangsúlyozza majd, hogy a felvonulás alatt a rendőrség gondoskodott a melegek testi épségéről.

A Napi Turizmus a turizmus szakma döntéshozóit is megkérdezte, milyen hatásokkal számolnak a melegfelvonulást kísérő atrocitások kapcsán. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár reménykedik abban, hogy a májusban megindult vendégforgalom-élénkülés folytatódik, és a történteknek nem lesz komolyabb negatív hatása a beutazásra. Külön marketingforrásokat most nem mozgósít a szektor irányítása.

Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint a nyugat-európai ember a toleráns, kevésbé előítéletes, illetve szélsőséges társadalmakba utazik szívesen, így most némileg hátrányba került országunk különösen azokkal az államokkal szemben, ahol hasonló felvonulások nagy tömegek részvételével békésen lezajlottak, mint például Kölnben és Londonban. „A turizmus a béke iparága, és ez a kényes egyensúly ezúttal is megbomlott” – véli Róna, aki szintén csak remélni tudja, hogy nem lesz komoly hátránya a szélsőséges megmozdulásoknak.

A felvonulás közeli szállodák közül a Benczúr Hotel igazgatóját, Sárközy Györgyöt kérdeztük, hogy milyen visszhangja volt a felvonulásnak a vendégek körében. "A felvonulás itt haladt végig a szálloda előtt, az útvonalnak ez a szakasza biztosított volt, itt nem voltak verekedések, atrocitások, mondta el. A házban tartózkodó vendégek nem éreztek belőle semmit, nem érkezett tőlük panasz.

A szálloda a rendőrségről még a rendezvény előtt kapott egy részletes tájékoztatót, hogy mire kell odafigyelni, milyen tájékoztatást érdemes adni a vendégeknek. Sárközy György szerint a szombaton történtek várhatóan hatással lesznek a külföldi forgalomra, mint ahogyan a korábban történt utcai megmozdulások is. A külföldi lapok randalírozókról számolnak be, és ijesztő képeket mutatnak a híradások. Ezek negatívan hatnak Budapest turizmusára, ha pedig a fővárosba kevesebben érkeznek, akkor azt mi is megérezzük, tette hozzá a szállodaigazgató.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.