A turizmus a kormány sikerágazata lesz

Az Orbán-kormány ismét a helyén kívánja kezelni a turizmust - szögezte le mai sajtótájékoztatóján Bánki Erik, a Fidesz szakpolitikusa, az Országgyűlés Sport- és Turizmus Bizottságának elnöke.

Bánki magyarázatképpen hozzátette: az ágazat a hazai GDP 8 százalékát adja, és emellett 400 ezer embert foglalkoztat, többet, mint a mezőgazdaság - olvasható a párt honlapján.

A fideszes honatya emlékeztetett, hogy az MSZP-SZDSZ kormány idején egy tízéves fejlesztési stratégiát elfogadtak ugyan, azonban az első évet leszámítva az erre szánt összeget nem utalták el az ágazat számára. Mint mondta, 2011-re 16 milliárd forintot kellene turizmusra a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia alapján fordítani, azonban 2010-ben mindössze 5,5 milliárd forintból gazdálkodhattak. Emlékeztetett arra is, hogy arra hivatkozva csökkentették a költségeket, hogy az erre szánt uniós források nőnek, csakhogy ezeket a pályázatokat rendkívül nehéz volt elnyerni, és a gazdasági válság hatására a kiegészítő hitellehetőségek elfogytak.

Több pénzt marketingre

A Fidesz a kampány során is kiemelt ágazatként beszélt a turizmusról, és az elmúlt években számtalan módosító indítványt adtunk be ebben a témakörben - jegyezte meg Bánki Erik, kiemelve: elsősorban a marketingköltségek csökkentése okozott komoly károkat az ágazatnak. Példaként hozta Ausztriát, ahol az erre szánt összeget 4 millió euróval emelték meg 2009-ben, így a vendégéjszakák száma alig esett vissza a szomszédos országban.

Ezzel kapcsolatosan arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2010-es nettó 4,6 milliárd forint helyett 6,5 milliárd forintra emeli a kormány a marketingcélokra fordítható keretösszeget. A fideszes politikus kitért arra is, hogy a Magyar Turizmus Zrt.-nek is meg kell újulnia, rugalmas és költséghatékony szervezetté kell válnia. Magyarázatképpen hozzátette, a 4,6 milliárd forint fele 2010-es év folyamán a működési költségre kellett fordítani, emellett pedig 720 millió áfa befizetési kötelezettsége is van a Zrt.-nek. Ezen változtatni kell - szögezte le Bánki, rámutatva, a kormány rendezni fogja a 720 millió forint helyzetét.

Elmondta azt is, az új rendszerben működési költségekre mindössze a teljes összeg egyharmadát kell majd költeni, és a megtakarított 500 millió forintot marketingköltségekre lehet fordítani a jövőben. A kormány - tette hozzá Bánki - visszaállítja az idegenforgalmi adó kompenzációs rendszerét is 3 milliárd forint értékig.

Sikerágazat

A Magyar Turizmus Zrt. a jövőben 300 millió forintból létre fogja hozni a légi marketingalapot is - tájékoztatott Bánki Erik, aki szerint 2011-ben a változtatásoknak köszönhetően a külföldi vendégéjszakák száma 3 százalékkal, a belföldi éjszakáké 2 százalékkal emelkedhet, az üzleti turizmus pedig 5 százalékkal erősödhet meg. A turizmus a kormány sikerágazata lesz - jegyezte meg végül Bánki Erik. (Napi Turizmus/Fidesz.hu)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.