A vezérigazgató is súrolókefét ragadott

2009. május 15-én folytatódott a budapesti szállodák és iskolák hagyományos évi tavaszi „nagytakarítása”.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

'

A Budapest Marriott és a Danubius Gellért Hotelek kezdeményezésére 2005 óta rendszeresen megrendezésre kerülő – a Magyar Turizmus Zrt. és a Virágos Magyarországért Mozgalom által is támogatott – akció keretében idén az önkéntesek az Erzsébet híd, a Rudas Fürdő és a Gellért-hegy környékét hozták rendbe, illetve falfirka-mentesítették. A társadalmi munkában idén aktívan részt vett a Magyar Szállodaszövetség és a Szeretem Budapestet Mozgalom is, amely megszervezte és koordinálta a munkafolyamatokat a résztvevő cégek és aktivisták számára.

2005 májusában a Budapest Marriott Hotel és a Danubius Hotel Gellért hagyományteremtő céllal indította el az akciót, mellyel szerették volna felhívni a figyelmet közös felelősségünkre környezetünk tisztántartásáért. Azóta a budapesti szállodák és a főváros szakmai szervezetei minden évben összegyűlnek Budapest egyik kiemelt turisztikai helyszínének tavaszi takarítására. Az összefogás idén sokkal nagyobb körben folytatódott annak érdekében, hogy Budapest utcái, parkjai tisztábbak, rendezettebbek legyenek. A csatlakozó szervezetek kiemelt feladatuknak tekintik a lakosság vendégbarát szemléletének erősítését, a takarítási akcióval pedig hozzá kívánnak járulni a környezeti kultúra javításához, turisták által is látogatott településrészek barátságossá tételéhez. Május 15-én (pénteken) az akcióhoz csatlakozó múzeumok, idegenforgalmi iskolák, kulturális intézmények, szállodák, éttermek és más turisztikai intézmények közel 300 dolgozója/tanulója reggel 9 órakor gyülekezett az Erzsébet híd budai hídfőjénél, az Erzsébet szobornál. A Szeretem Budapestet Mozgalom részéről Bojár Iván András, a Mozgalom elnöke, a Marriott Hotel részéről Radóné Wirthmann Julianna humán erőforrás vezető is részt vett, a Magyar Turizmus Zrt.-t pedig Dr. Róna Iván, a Társaság vezérigazgatója és további 20 munkatárs képviselte az akcióban, amelyhez csatlakozott a Nemzeti Turisztikai Bizottság elnöke, Dr. Ujhelyi István is.

A délután 2-ig tartó takarítás során a résztvevők külön csoportokra osztva tisztították meg a Páva kert, az Erzsébet híd budai hídfő és aluljáró, a Víztározó, a Rudas fürdő és a Gellért-hegy által behatárolt területeket. A feladatok között volt falfirka-mentesítés, festés, mosás, hulladékszedés és takarítási munkák. A társadalmi munkában aktívan részt vállalt a Főkert Zrt., a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt., a Budapest Gyógyfürdői Zrt., az Ifotech Kft., a Market Építő Zrt. és a Tiszta Város Kft. is, akik a munkaerőn kívül a takarításhoz és festéshez szükséges eszközöket is biztosították.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.