A világ tíz legjobb fővárosa között Budapest

Az elégedett vendég szívesen visszatér. A hotel.info felméréséből kiderül, hogy mely fővárosokban voltak a szálláskeresők nagyon vagy kevésbé elégedettek szállásukkal. 

A hotel.info több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó ingyenes online szállodafoglalási szolgáltatás megvizsgálta a szállást foglaló vendégek által leadott értékelések összesített adatait, és a következő eredményeket kapta:

A hotel.info top 20 fővárosa* nemzetközi összehasonlításban

Jelenlegi elégedettség

 

Helyezés Város Összesített értékelés
1. Varsó 7,90
2. Tokió 7,65
3. Helsinki 7,64
4. Pozsony 7,58
5. Tallinn 7,56
6. Berlin 7,54
7. Prága 7,53
8. Budapest 7,52
9. Zágráb 7,51
10. Ljubljana 7,50
11. Szófia 7,49
12. Bangkok 7,45
13. Bécs 7,42
14. Riga 7,42
15. Lisszabon 7,38
16. Dublin 7,36
17. Szingapúr 7,33
18. Bukarest 7,27
19. Vilnius 7,25
20. Madrid 7,23
  Átlag 7,48

Korábbi elégedettség 
(2012. február)

Helyezés Város Összesített értékelés
1. Varsó 7,90
2. Tokió 7,67
3. Helsinki 7,65
4. Pozsony 7,56
5. Tallinn 7,55
6. Berlin 7,54
7. Prága 7,52
8. Budapest 7,51
9. Szófia 7,49
10. Bangkok 7,49
11. Zágráb 7,48
12. Ljubjana 7,48
13. Bécs 7,42
14. Dublin 7,38
15. Lisszabon 7,37
16. Szingapúr 7,36
17. Riga 7,35
18. Bukarest 7,27
19. Madrid 7,22
20. Peking 7,20
  Átlag 7,47

A nemzetközi fővárosok összehasonlítását tartalmazó táblázat első felében csak csekély változás tapasztalható a korábbi szállodaértékelésekhez képest. Az első nyolc helyen nem figyelhető meg helycsere, a szállóvendégek körében továbbra is Varsó a világ legkedveltebb fővárosa.

Budapest őrzi a jónak számító nyolcadik helyét, sőt, az elégedettségi mutató tekintetében némileg javított is és 7,52 pontot ért el. Zágráb és Ljubljana két-két helyet javítottak és ezzel felléptek a 9. ill. a 10. helyre. Ezzel az eredménnyel a hotel.info elégedettségi felmérésében Szófia és Bangkok elé kerültek.

Különösen büszkék lehetnek a rigai és a vilniusi szállodatulajdonosok. A hotel.info szolgáltatáson keresztül szállást foglaló vendégek a 7,42 pontos mutatóval egyértelműen elégedettebbek mint korábban, és ezzel a lett főváros három helyet javítva a 14. helyre került. A táblázat második felében Vilnius megelőzte Pekinget a nemzetközi rangsorban. Miközben a litván főváros szállodatulajdonosai az összesített értékelésben 7,19-ről 7,25-re javítottak, addig a pekingi szállodatulajdonosok szolgáltatásaival kevésbé voltak megelégedve a vendégek, és a hotel.info felmérésében 7,20-ról 7,16-ra csökkent ez a mutató. Bár Madrid a korábbinál jobb eredményt ért el, Vilnius erőteljes megjelenésével mégis egy hellyel hátrább került a spanyol főváros, és a rangsor alsó felében foglal helyet.

Szintén nem túl elégedett vendégek távoztak ismét Róma, Párizs és London szállodáiból. Míg az „Örök Város“ 6,92 pontot, a szerelem városa pedig 6,74 pontot ért el, addig az online szállodafoglalási szolgáltatáson keresztül szállást foglaló vendégek csupán 6,58 pontot adtak Londonnak, a 2012. évi nyári olimpiai játékok házigazdájának.


* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) alapján értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. Az összesített értékelés a szoba minőségére, a személyzet kedvességére, a tisztaságra, a zajra, az ár-érték arányra, valamint a reggelire/gasztronómiai szolgáltatásokra adott pontszámok összesítéséből adódik. A rangsorban az értékelések két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.