A víz jegyében rendezik a Turizmus Világnapját

A víz jegyében zajlik az idei Turizmus Világnapja szeptember 27-én - hangzott el a világnaphoz kapcsolódó eseményeket beharangozó sajtótájékoztatón a Széchenyi Fürdőben.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Három évvel ezelőtt, 2011-ben ünnepelték meg első alkalommal itthon is a Turizmus Világnapját, amelyhez kapcsolódóan a Magyar Turizmus Zrt. idén is nagyszabású vendégbarát akciót hirdetett – jelentette be Horváth Gergely, turisztikai vezérigazgató-helyettes. Véleménye szerint kiemelkedő eredmény, hogy a világnaphoz több száz partner csatlakozott.

A Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára, Horváth Viktória arról szólt, hogy a turizmus a GDP 9 százalékát adja közvetett módon és a munkavállalók 12 százalékának függ tőle a munkája. A vendégek száma 6,0, a vendégéjszakáké 5,3 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához képest, a bevételek 10,4 százalékkal emelkedtek.

A világnap programjaihoz kapcsolódó szervezetek vezetői közül többen is személyesen adtak tájékoztatást arról, hogy milyen akciókat terveznek:

Puskás András, Belváros-Lipótváros alpolgármestere elmondta, hogy az ötödik kerület számára kiemelt jelentőségű a turizmus, hiszen a főváros több turisztikai attrakciója, illetve legnevesebb szállodái itt találhatóak. A vendégeket a belváros több pontján ők is köszöntik majd.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője is számos, ehhez a naphoz kötődő attrakcióról számolt be, és említést tett azokról az erőfeszítésekről is, amelyek a turisták informálódását segítik, többek között a repülőtéren lévő több nyelven kiadott tájékoztatókra hívta fel a figyelmet.

Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője szólt arról, hogy a város számos pontján lesznek zenés események.

Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége főtitkára a szállodák helyzetéről szólva kiemelte, hogy olyan fejlesztésekre kell hangsúlyt fektetni, amelyek eredményeként több fizetőképes turista érkezik az országba.

Dr. Kormányos László, a MÁV Start Zrt. marketing és fejlesztési vezetője bejelentése szerint a turizmus érdekében fejlesztették a vasúti kerékpárszállítást, a statisztikák szerint egyre többen indulnak kerékpárral útnak.

Szatmáry-Jähl Angéla, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi tagozati elnöke összefoglalva elmondta, hogy a tavalyi évhez hasonlóan ingyenes idegenvezetői sétákat szerveznek, és idén már elkészült az a térkép, amely a főváros nevezetes, bevásárló utcáit ábrázolja. Számos vendéglátó és kereskedő ingyenes kis ajándékokkal várja majd a látogatókat.

Jandala Csilla, az Edutus Főiskola tudományos és nemzetközi rektor-helyettese fontosnak tartja a világnapot, az iskola diákjai igyekeznek bekapcsolódni az eseményekhez, kisebb ajándékokkal kedveskednek majd a vendégeknek.

Kálmán István, a MABEUSZ elnöke a víz köré szervezett programokhoz kapcsolódó sportok fontosságát emelte ki, vetélkedőket és túrákat rendeznek ezen a napon, például a Margit szigetre, ahol a híres szökőkutat is megnézhetik a vendégek.

Mihalcsik Judit, a Zeneakadémia turizmus koordinátora sajnálta, hogy a világnapra még nem készül el a Zeneakadémia. Ezt megpróbálják a Zeneakadémia Ének Tanszékének hallgatóinak, ifjú operaénekeseinek számos helyen felbukkanó mini koncertjeivel ellensúlyozni.

Juhász Szabolcs, a Magyar Fürdőszövetség főtitkára a gyógyfürdő és a termálfürdő közti különbségre koncentrált felszólalásában, ma jelenleg 217 fürdésre alkalmas forrást és kutat tartanak nyilván, és „talán éppen e nagy számok miatt a hétköznapokban a termálvíz fogalmát gyakran helytelenül azonosítják a gyógyvíz fogalmával” - mondta.

A Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület elnöke, dr. Ruszinkó Ádám, szintén a víz fontosságát emelte ki, és szólt arról is, hogy tagjaik közül többen részt vettek a Termál-Egészségipar koncepciójának kidolgozásában.

Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója szerint számos akciót szerveztek, többek között a Széchenyi, Gellért és Lukács fürdőkben ingyenes fürdőlátogatások is lesznek. A Széchenyi és a Gellért fürdőben zömmel külföldi fürdőzők fordulnak meg, ezért, mint mondta, nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a vendégek elégedettek legyenek. Sorozatos továbbképzéseket tartanak a dolgozóknak viselkedésből,és nyelvi képzésen is részt vesznek, mert mint mondta, ha a nem olcsó fürdőjegyet kifizetik, kapjanak is megfelelő kiszolgálást is érte.

A Turizmus Világnap sikeréhez az MT Zrt. külképviseletei és regionális marketing igazgatóságai (RMI) is hozzájárulnak. Magyarország valamennyi turisztikai régiójában külön meglepetésekkel készülnek és az RMI-k a régiós partnereik bevonásával ünneplik meg az idei Világnapot. A vendégbarát akciókba bekapcsolódnak a Tourinform irodák is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.