Állítsák meg a budapesti turizmus bevételeinek drasztikus csökkenését!

A turizmusban érintett szolgáltatók tőkéjüket és szaktudásukat fektetik a szakmájukba, és a hazánkba látogató külföldi vendégek elégedettségét kamatoztatva igyekeznek biztosítani saját maguk és az ország gyarapodását. Ez a szolgáltatói kör és szövetségeik most erőteljes szakmai üzenettel hívják egy platformra, felelősségteljes együttműködésre a turizmus fejlesztéséért felelős kormányzati és fővárosi döntéshozókat. Alább az általuk megfogalmazott nyílt levél olvasható teljes terjedelmében: 

NYÍLT LEVÉL
a Budapest turizmusának fejlesztéséért és versenyképességéért felelős kormányzati és fővárosi döntéshozók részére!
 
Fővárosunk, Budapest Európa egyik idegenforgalmi gyöngyszeme, amely egyedülálló földrajzi adottságaival, lélegzetelállító panorámájával, történelmi emlékeivel, a világörökség részét is képező látványosságaival a hazánkba látogató turisták kiemelt célpontja. A főváros turizmusának bevételei számos negatív tényező együttes hatására drasztikusan csökkennek. E tendencia megállítása csak a fővárosi döntéshozók segítségével lehetséges. 
 
Tisztelt kormányzati és fővárosi döntéshozók! 
 
Biztos tudják, talán látják is, hogy a fővárosi turizmus ma ezer sebtől vérzik. Legtöbb problémánk évek óta fennálló városképi, vagy közlekedési probléma, ahol a döntésképtelenség, a koncepció és a stratégia hiánya, vagy a pénztelenségre fogott kényszer miatt nem született megoldás. Ezek a gondok ma már összességükben komolyan veszélyeztetik a fővárosi turizmus európai nagyvárosokkal szembeni versenyképességét és – halkan tesszük hozzá – fontos devizakitermelő képességét is. 
 
A turizmus kiszolgálásában érintett, a változásokat követelő és elhivatott szakmai szervezetek és szövetségek most úgy döntöttek, hogy a szolgáltatási színvonal javítása érdekében vívott egyéni küzdelmet közösen folytatják, és a jobbítás szándékával erős és egységes szövetséget hoznak létre. Az együttműködés célja, hogy az abban részt vevők a turizmus legnagyobb szegmensét lefedve, erőiket egységesítve, egységes fellépéssel és egységes javaslatok mentén követeljék a színvonalas utaskiszolgálást veszélyeztető vagy akadályozó külső körülmények megszüntetését. 
 
A hat szervezet által létrehozott szövetség 2013. május 30-ára „Budapest Turizmusáért” szakmai napot szervez, melyre elvárja a felelősséget tőlünk is kapott kormányzati szervek, a szakminisztérium, a Főpolgármesteri Hivatal vezetőit, a Fővárosi Közgyűlés tagjait. 
A turizmus magas színvonala közös érdek. Felelős gondolkodással, elkötelezettséggel és egységben gyors megoldás érhető el: Budapest tisztává, otthonossá, hangulatossá, komfortossá varázsolható, közlekedése a turisták szempontjai szerint rendezetté tehető, tehát fővárosunk valódi turisztikai világvárossá alakítható. Mi tudjuk, hogy mit kell tenni, rendelkezünk megoldásokkal, de az előrelépés a felelős döntéshozók nélkül nem megy.
 
MI ELSZÁNTAK ÉS HARCOSAK VAGYUNK: 
 
Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary)
Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ)
Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ)
Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ)
Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ)
Turisztikai Managerek Szövetsége (TMSZ)
 
ÉS ÖNÖK, DÖNTÉSHOZÓK?
 

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.