Amit mindig is tudni akartál a csomagodról a becsekkolást követően

Azt most megtudhatod, sőt, meg is tekintheted.

Működésben az új poggyászosztályozó rendszer, ahol 3 kilométeren utaznak a csomagok.

A legmodernebb átvilágító berendezésekkel és megnövelt kapacitással várja vissza az utasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomagrendszere. Az új poggyászkezelő csarnok nyárra készült el, a forgalomszegény időszakot kihasználva valamennyi biztonsági átvilágító berendezés, folyamatos működést biztosító funkció és új poggyászszalag tesztelése is befejeződött.

A Budapest Airport videón mutatja meg, milyen utat jár be a poggyász a feladástól az új poggyászosztályozóig.

3 dimenziós ellenőrzés 

A SkyCourt utasforgalmi területei alatt működő poggyászosztályozó terület kapacitásait 50%-kal növeli meg az a mintegy 2000 négyzetméteres épület, amely a légi oldalon, közvetlenül a 2. Terminál központi csarnoka előtt kapott helyet. A csomagrendszer új biztonsági átvilágító berendezései szeptember óta vannak éles szolgálatban; a komputertomográfia (CT) elven működő, nagy kapacitású gépek képesek az átvilágított poggyászok tartalmát három dimenzióban ábrázolni, ami még precízebb biztonsági ellenőrzést tesz lehetővé.

 3 km-en át utazik, most tesztelték

A csomagrendszer kapacitásának bővítése során összesen 301 új rendszerelemet építettek be a szakemberek, ami 875 méterrel több mint 2,8 kilométerre növelte azt a nyomvonalat, amelyen keresztül a csomagok a feladástól az osztályozásig eljutnak.

A napokban lezajlott 72 órás próbaüzemet repülőtér-forgalmi és utasbiztonsági szakemberek, a műszaki terület szakértői és a kivitelező cégek képviselői felügyelték, annak érdekében, hogy az új rendszer működése még a teljes kapacitás kihasználása esetén is zökkenőmentes legyen. A tesztekből az utasok semmit nem érzékeltek; a tesztüzem gondosan felépített protokoll mellett, három nap alatt, fennakadás nélkül lezajlott. A rendszeren keresztül a legkülönbözőbb méretű és felületi struktúrájú poggyászok is gond nélkül célba érnek.  

Nagy beruházás volt, járvány idején 

Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: „A Budapest Airport még tavaly év végén döntött úgy, hogy bővíti a repülőtéri poggyászosztályozó rendszer kapacitásait. Az elmúlt 18 hónap több mint 100 millió eurót is meghaladó fejlesztés sorozatának egyik nagyberuházása az új csomagrendszer, amely 3 kilométeres hosszával gördülékeny, hatékony és gyors utaskiszolgálást biztosít akár 18-20 milliós utasszám esetén is.” Hozzátette: „Másfél év alatt 46 350 négyzetméterrel bővült a repülőtéri létesítmények alapterülete, az új Cargo City, az új 1-es utasmóló és az új poggyászosztályozó csarnok nagyságrendekkel növeli az utasszállító és légiáruszállító járatok kiszolgáló kapacitásait.”

 

 

Forrás: Budapest Airport / TurizmusOnline


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?